Bank BPS umacnia pozycję w obsłudze MŚP i wyznacza obszary strategiczne w segmencie biznesowym

Bank BPS przyjął strategiczne kierunki rozwoju segmentu klientów biznesowych na najbliższe trzy lata. Nowa strategia określa obszary, które będą dla banku dochodowe, a także wskazuje na konkretne działania, które poprawią efektywność procesową. Głównym celem jest umocnienie pozycji banku w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw.

–- MŚP to segment, który idealnie pasuje do naszego relacyjnego modelu działania. Klienci z tego segmentu potrzebują nie tylko produktów i usług finansowych, ale zaufania, partnerstwa i elastyczności, czyli tego, co oferujemy najlepiej. Skupienie się na tym sektorze to szansa na trwały wzrost i zbudowanie unikalnej pozycji rynkowej. Misję naszego banku w obszarze klienta biznesowego ujęliśmy w haśle „Wybór na lata”. Stawiamy na trwałość relacji, specjalizację

i współpracę. Chcemy być bankiem, który integruje, doradza i wspiera, dziś, jutro i w przyszłości – mówi Krzysztof Rogowski, Dyrektor Departamentu Klienta Korporacyjnego w Banku BPS, odpowiedzialny za opracowanie nowej strategii. 

Nowa strategia opiera się na dwóch filarach: wzroście dochodowości i poprawie efektywności. Pierwszy filar – wzrost dochodowości – odpowiada na pytanie gdzie bank może zwiększać przychody odsetkowe i prowizyjne. Drugi filar – efektywność – odpowiada na pytanie jak bank może działać lepiej, szybciej i taniej, a jednocześnie oferować klientom wyższą jakość obsługi.

Nowe kierunki, na których Bank BPS chce się skupić w najbliższych latach, a które jednocześnie mają największy potencjał generowania dochodu, to w szczególności:

  • finansowanie transformacji energetycznej;
  • finansowanie inwestycji infrastrukturalnych;

Podniesienie jakości współpracy z klientami MŚP, Bank BPS planuje osiągnąć dzięki:

  • zwiększeniu dostępności kanałów zdalnych;
  • optymalizacji kluczowych procesów sprzedażowych – w szczególności kredytowych.

Jednocześnie bank będzie kontynuował i doskonalił się w obszarach, w których ma kompetencje i przewagi rynkowe np. współpracę z deweloperami i podmiotami z branży przetwórstwa spożywczego. Planuje także sukcesywne zwiększanie liczby transakcji konsorcjalnych w oparciu o partnerską współpracę z bankami spółdzielczymi. Bank prognozuje sprzyjające warunki do rozwoju biznesu w Polsce: polska gospodarka ma przed sobą okres stabilnego wzrost PKB, rozwój eksportu, rosnące inwestycje i stopniowy spadek stóp procentowych. – Chcemy budować silną i stabilną pozycję w obsłudze MŚP, stawiając na specjalizację, bliskość i elastyczność – wartości, które od lat wpisane są w DNA spółdzielczej bankowości – podkreśla Krzysztof Rogowski.

Strategia w obszarze klientów biznesowych stanowi rozwinięcie strategii Banku BPS na lata 2025-2027.

ŹRÓDŁOBPS