Podpis elektroniczny mSzafir ułatwia zakładanie firmy online. inFakt udostępnia usługę KIR

inFakt – jeden z wiodących dostawców usług księgowych, udostępnił swoim klientom mSzafir, czyli mobilną wersję kwalifikowanego podpisu elektronicznego od KIR. E-podpis jest wykorzystywany przez przedsiębiorców do podpisywania wniosków o zarejestrowanie działalności gospodarczej.

Dzięki nowej funkcjonalności klienci inFakt, rejestrujący działalność gospodarczą, mogą wymagane dokumenty złożyć do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiIDG) online, bez konieczności wizyty w urzędzie. Wykorzystanie certyfikatu kwalifikowanego mSzafir do podpisania wniosku o założenie działalności umożliwia w pełni cyfrową rejestrację firmy. Cały proces odbywa się zgodnie z obowiązującymi w Unii Europejskiej regulacjami eIDAS, a formalności ograniczone są do minimum.

Z perspektywy przedsiębiorcy najcenniejsze są rozwiązania, które skracają drogę do założenia firmy i eliminują zbędne formalności. Dzięki mSzafir nasi klienci mogą rozpocząć działalność gospodarczą w pełni online, bez wizyt w urzędach, bez drukowania i skanowania dokumentów. To ogromna oszczędność czasu i energii. W inFakcie od lat stawiamy na cyfrowe narzędzia, które upraszczają życie przedsiębiorcom. Integracja z usługą KIR sprawia, że rejestracja firmy sprowadza się dosłownie do jednego podpisu – mówi Piotr Juszczyk, Główny Doradca Podatkowy inFakt.

Podpis elektroniczny należy do najskuteczniejszych sposobów potwierdzania autentyczności dokumentów, łącząc wysoki poziom bezpieczeństwa z prostotą obsługi. Ze względu na coraz powszechniejsze przenoszenie procesów biznesowych do świata cyfrowego, w ostatnim czasie stał się niezbędnym narzędziem, wspierającym pracę świadomego przedsiębiorcy. Jego zastosowanie pozwala uzyskać wymierne korzyści – ograniczenie biurokracji, zwiększenie efektywności operacyjnej, a przede wszystkim gwarancję solidnego zabezpieczenia danych.

– KIR od lat konsekwentnie rozwija usługi zaufania, wspierając cyfryzację procesów biznesowych i administracyjnych w Polsce. Naszą rolą jest dostarczanie narzędzi, które ułatwiają obywatelom i przedsiębiorcom bezpieczne korzystanie z rozwiązań cyfrowych. Podpis elektroniczny gwarantuje autentyczność i moc prawną dokumentów składanych online. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą błyskawicznie i w pełni zdalnie rejestrować rozpoczęcie nowej działalności – mówi Elżbieta Włodarczyk, Dyrektor Linii biznesowej podpis elektroniczny w KIR.

KIR od ponad 30 lat oferuje zaufane rozwiązania technologiczne dla sektora bankowego, podmiotów komercyjnych i administracji publicznej. Ma status kwalifikowanego dostawcy usług zaufania, dostarczając usługi kwalifikowane i niekwalifikowane – w tym m.in. certyfikaty, znaczniki czasu oraz pieczęci elektroniczne. Mobilny, kwalifikowany mSzafir pozwala podpisywać dokumenty całkowicie zdalnie, bez konieczności posiadania czytnika czy karty kryptograficznej. Weryfikacja tożsamości użytkownika odbywa się online, za pośrednictwem bankowości elektronicznej.

ŹRÓDŁOKIR