5 tysięcy stołecznych kursantów skorzystało ze wspólnej akcji edukacyjnej Banku Zachodniego WBK oraz Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie, której celem jest promowanie odpowiedzialnego zachowania na drodze oraz kulturalnej jazdy wśród przystępujących do egzaminów na prawo jazdy. To już kolejna inicjatywa, którą bank przeprowadził w ramach Jak Jeździsz, projektu z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Podczas trwającej trzy miesiące akcji Bank, we współpracy z ekspertami z WORD Warszawa, przygotował szereg działań edukacyjnych w trzech warszawskich miejscach egzaminowania kierowców: przy ul. Odlewniczej i Radarowej oraz na Bemowie.
– Od dwóch lat z powodzeniem realizujemy projekt Jak Jeździsz, w który zaangażowało się już ponad 80 tysięcy fanów w mediach społecznościowych. Naszą ambicją jest przeniesienie pozytywnych przykładów i wyników osiągniętych w świecie wirtualnym do świata realnego. Zależy nam, aby zwracać uwagę na edukację młodych kierowców również na poziomie lokalnej społeczności. Dlatego nawiązanie współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Warszawie było dla nas naturalne. Dzięki pozytywnemu odbiorowi naszej wspólnej akcji nie wykluczamy jej rozszerzenia na kolejne ośrodki, w innych miastach Polski – powiedziała Katarzyna Meissner, dyrektor Biura Sponsoringu i Projektów Relacyjnych w Banku Zachodnim WBK.
W ramach inicjatywy, aż 5 tysięcy warszawskich kursantów otrzymało edukacyjny poradnik ABC Kierowcy. Jest to kompendium wiedzy z zakresu rejestracji pierwszego samochodu, zakupu obowiązkowego i dodatkowego ubezpieczenia, techniki jazdy, a także udzielania pierwszej pomocy osobom poszkodowanym w wypadku. We wszystkich wymienionych ośrodkach emitowane były również specjalne animacje o bezpieczeństwie na drodze, które uzupełniała komunikacja na plakatach. Dodatkowo, w głównej placówce przy ul. Odlewniczej kursanci mieli możliwość wzięcia udziału w specjalnie przygotowanym konkursie. Dzięki interaktywnej aplikacji zamieszczonej na ekranie dotykowym, każdy mógł sprawdzić podstawową wiedzę z zakresu ruchu drogowego przed egzaminem. Najlepsi otrzymali nagrody, czyli akcesoria samochodowe. Celem konkursu było też odkrycie w jaki sposób przyszli kierowcy widzą kulturalną i odpowiedzialną jazdę na drodze.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy. Naturalną rzeczą jest, że instruktorzy szkolą swoich kursantów, by nauczyć ich samodzielnej, bezpiecznej jazdy, podejmowania trafnych decyzji i unikania zagrożeń. Wszelkie dodatkowe działania edukacyjne kierowane do kierowców bez wątpienia wpłyną na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Prawie 4 tysiące osób miesięcznie w naszym województwie zdobywa uprawnienia do kierowania pojazdami. Ważne, żeby egzamin na prawo jazdy nie był końcowym elementem procesu doskonalenia kierowców – powiedział Dariusz Marek Szczygielski, Dyrektor WORD w Warszawie.