Bezpieczeństwo przede wszystkim – dla 68% polskich konsumentów to priorytet podczas zakupów on-line

Bezpieczeństwo płatności na pierwszym miejscu. Według najnowszego badania Visa „E-commerce Payment Study (CEE) 2025”[1] aż 88% Polaków robiących zakupy w sieci jest gotowych zmienić dotychczasową metodę płatności, o ile nowa zapewni im wyższy poziom ochrony. Ta gotowość do próbowania nowych rozwiązań płatniczych pokazuje, jak bardzo Polacy cenią sobie możliwość płacenia w sposób, który preferują – zwłaszcza gdy stawką jest większy spokój.

W erze sprawnego handlu cyfrowego konsumenci dokonujący zakupów online oczekują rozwiązań płatniczych, które łączą ochronę z wygodą. Najnowsze badanie Visa wskazuje, że ponad 2/3 Polaków konsekwentnie plasuje bezpieczeństwo na szczycie listy czynników decydujących o wyborze metody płatności, a 88% kupujących online byłoby skłonnych skorzystać z nowej metody płatności, jeśli zapewnia ona lepszy poziom ochrony.

Wygoda i proste rozwiązania kluczem do satysfakcji konsumenta

Konsumenci, także ci z Polski, oczekują dziś płynnych doświadczeń zakupowych bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Jak wynika z badania Visa – niemal 4 ⁄5 transakcji finalizowanych jest w mniej niż 30 sekund. Z kolei wcześniejsza analiza rynku potwierdziła, że 11% kupujących Polaków rezygnuje z zakupów, gdy trzeba szukać fizycznej karty płatniczej[2]. Dla niemal wszystkich respondentów z naszego kraju (94%)[3] dostępność ulubionej metody płatności w sklepie online jest kluczowa. W rezultacie sprzedawcy stoją w obliczu rosnącej presji związanej z koniecznością minimalizowania problemów pojawiających się w procesie finalizacji zakupu. Aby pozostać konkurencyjnymi, powinni oferować szeroki wachlarz metod płatności, zapewniając swoim klientom zarówno wygodę, jak i wybór.

Bezpieczne płatności powinny być standardem

– Krajobraz płatności cyfrowych w Polsce rozwija się w zawrotnym tempie, a konsumenci coraz mocniej akcentują potrzebę bezpieczeństwa i wygody – powiedział Mateusz Oleksy, p.o. dyrektora generalnego Visa w Polsce i dyrektor inicjatyw strategicznych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa. – W sytuacji, gdy każda sekunda spędzona przy bramce płatniczej może decydować o tym, czy dojdzie do zakupu, rozwiązania płatnicze oparte na tokenizacji takie, jak Visa Mobile czy Visa Click to Pay, są prawdziwie przełomowe. Tokenizacja odpowiada na oba wskazane wyzwania. Zastępując wrażliwe dane karty unikalnymi, zaszyfrowanymi tokenami, zmniejszamy ryzyko oszustwa i dodatkowo usprawniamy proces zakupu. Dla wielu sprzedawców oznacza to wyższe wskaźniki konwersji i mniej porzuconych koszyków. Z kolei kupującym zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa dzięki szyfrowaniu transakcji i ciągłemu monitorowaniu oszustw. Naszą misją jest to, by płatności za zakupy stały się bardziej bezpieczne i by ten etap cyfrowej podróży zakupowej stał się nieodczuwalny, nie będąc tym samym przeszkodą na drodze do finalizacji zakupu – dodał Mateusz Oleksy.

Visa Mobile – ciągłe innowacje odpowiedzią na dynamiczne wymagania e-commerce

Visa Mobile odpowiada na wyzwania, jakie mogą się pojawić przy robieniu zakupów online w dzisiejszym świecie. To usprawnienie płatności pozwala płynnie sfinalizować transakcję, a tym samym pomaga sprzedawcom internetowym zatrzymywać potencjalnych kupujących. Konsument wpisuje numer telefonu, zatwierdza płatność na smartfonie – i gotowe. To nowe rozwiązanie stworzone przez Visa zostało zaprojektowane z myślą o intuicyjnym użytkowaniu i łatwym wdrożeniu. Tokenizacja podnosi poziom bezpieczeństwa, a bezproblemowa integracja z Visa Click to Pay przekłada się na płynną realizację płatności.

Z kolei Visa Click to Pay działa płynnie w głównych schematach kartowych, na większości urządzeń i przeglądarek. Rozwiązanie umożliwia klientom finalizację transakcji kilkoma kliknięciami, eliminując konieczność wielokrotnego ręcznego wprowadzania numeru karty. W ten sposób zmienia się proces finalizacji zakupu bez zakładania konta, tj. w opcji „kup jako gość” – podobnie jak kiedyś płatności zbliżeniowe odmieniły transakcje w sklepach stacjonarnych.

[1] O ile nie zostało wskazane inne źródło, dane przytoczone w tym materiale prasowym pochodzą z badania Visa E-Commerce Payment Study (CEE) 2025. Badanie objęło Bułgarię, Chorwację, Czechy, Węgry, Polskę, Rumunię, Słowację oraz Słowenię i zostało przeprowadzone przez firmę badawczą RESPONSE NOW s.r.o. w marcu 2025 r., na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów (18-65 lat) w każdym z tych państw.

[2] Dane z badania Visa przeprowadzonego w marcu i kwietniu 2024 r. wśród 8 000 konsumentów we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Polsce, Niemczech, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Ponadto przeprowadzono ankietę wśród 516 brytyjskich decydentów biznesowych. Danym zostały nadane wagi w celu przybliżenia populacji dorosłych w oparciu o płeć, poziom wykształcenia, wiek, rasę i region.

[3] Według badania Visa E-Commerce Payment Study (CEE) 2025. Badanie objęło Bułgarię, Chorwację, Czechy, Węgry, Polskę, Rumunię, Słowację oraz Słowenię i zostało przeprowadzone przez firmę badawczą reprezentatywnej próbie 1000 respondentów (18-65 lat) w każdym z tych państw.