BGŻ BNP Paribas – premiera marki

Bank BGŻ BNP Paribas, który powstał w wyniku połączenia dwóch banków należących do międzynarodowej Grupy BNP Paribas, rozpoczyna działalność pod nową marką „BGŻ BNP Paribas”. Już 29 czerwca klienci zobaczą wspólne logo i ponad 600 oddziałów w nowej odsłonie. Zmianie tej towarzyszy intensywna kampania marketingowa prezentująca markę i ofertę BGŻ BNP Paribas – banku zmieniającego się świata, z którym klienci mogą zyskać więcej.

„To bardzo ważny moment dla naszego banku. Staliśmy się jedną marką dla naszych klientów, których chcemy przekonać, że dzięki temu połączeniu zyskają więcej – produktów, możliwości wyboru, lepszą jakość usług. Staliśmy się silniejsi i bardziej konkurencyjni – jesteśmy siódmym co do wielkości bankiem uniwersalnym w Polsce i jedyną instytucją finansową w naszym kraju z tak szeroką ofertą – od pionu detalicznego, usług bankowości korporacyjnej , aż po obsługę korporacji międzynarodowych i sektora Agro – mówi Józef Wancer, Prezes Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas. Jesteśmy bankiem zmieniającego się świata. Chcemy w sposób odpowiedzialny pomagać ludziom wykorzystać możliwości, jakie niosą ze sobą zmiany, aby na co dzień żyło im się łatwiej i lepiej. W praktyce oznacza to, że zaoferujemy produkty dopasowane do potrzeb wszystkich klientów, których obsługujemy.” – dodaje Józef Wancer.

Dwóch głównych bohaterów: Michał i Michelle

Kampania reklamowa promująca nową markę na polskim rynku bankowym przez kolejne odsłony będzie wykorzystywać motyw przewodni Michała i Michelle, dwóch postaci reprezentujących wartości i zalety komplementarnych banków, z których powstał Bank BGŻ BNP Paribas.

Michał (reprezentuje dawny Bank BGŻ) bardzo dobrze rozumie lokalne uwarunkowania i nawiązuje długotrwałe relacje ze swoimi klientami, Michelle (reprezentuje dawny BNP Paribas Bank Polska) ma bogate międzynarodowe doświadczenie i doskonale zna globalne trendy. Michał i Michelle spotykają się, by stworzyć jeden bank, bank zmieniającego się świata, by wspólnie dać klientom jeszcze więcej.

Pod koniec czerwca rozpocznie się zaplanowana na blisko dwa miesiące, szeroko zakrojona kampania wizerunkowa marki BGŻ BNP Paribas. W kampanii wykorzystane będą różne formy reklamy, w tym reklama telewizyjna, prasowa, radiowa, kinowa i internetowa, a także eventy promocyjne.

„Celem naszej kampanii wizerunkowej jest przekazanie, że dwa banki, z których powstał BGŻ BNP Paribas łączą siły, żeby wspólnie móc dać jeszcze więcej klientom, tak aby mogli stwierdzić, iż z naszym bankiem „są do przodu”. Takie będzie podstawowe przesłanie reklamy telewizyjnej emitowanej na wszystkich najczęściej oglądanych kanałach. Mamy też wielkie plany na wakacje. Chcemy być obecni w kinach, nie tylko w wielkich miastach, ale też nad morzem, na lotniskach. Szykuje się prawdziwe zmasowane uderzenie” – mówi Małgorzata Nycz, dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej i Strategii Marki.

Za kompleksową obsługę i przygotowanie kreacji odpowiada agencja reklamowa Publicis, zaś za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Havas Media.

Zmiany przyjazne dla klientów

Już w najbliższy poniedziałek, 29 czerwca, oddziały Banku BGŻ BNP Paribas zaczną działać pod nową nazwą i logiem, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Znikną nazwy Bank BGŻ i BNP Paribas Bank Polska, a pojawi się marka BGŻ BNP Paribas. Zostanie również uruchomiona nowa strona internetowa www.bgzbnpparibas.pl oraz jeden wspólny numer kontaktowy dla klientów: 801 321 123.

Ponadto, począwszy od 29 czerwca klienci dawnego Banku BGŻ i BNP Paribas Banku Polska będą mogli korzystać ze wszystkich oddziałów BGŻ BNP Paribas. Oznacza to, że bank stanie się bardziej dostępny dla klientów.

Zachodzące zmiany związane z procesem rebrandingu nie wymagają żadnych działań po stronie klientów Banku BGŻ BNP Paribas. Logują się oni do tego samego systemu bankowości elektronicznej i korzystają z tych samych loginów i haseł. Nie zmieniają się też warunki korzystania z kart płatniczych, rachunków bankowych i innych produktów.

Nowe produkty

W kolejnych tygodniach BGŻ BNP Paribas zaproponuje klientom nowe wyjątkowe produkty, między innymi konto osobiste „Aktywna pensja”. Już w połowie lipca rozpocznie się kampania marketingowa skierowana do nowych klientów, z wykorzystaniem telewizji. Wpływające na konto wynagrodzenie (do 5 000 zł) będzie oprocentowane w wysokości aż 4 proc. w skali roku. Bank nie będzie pobierał opłaty za prowadzenie tego konta, bezpłatne będą też wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce oraz internetowe przelewy. Ponadto klienci będą mieli również dostęp do darmowego debetu do wysokości przelewanego wynagrodzenia.

Proces integracji Banku BGŻ BNP Paribas

Wprowadzenie nowej marki BGŻ BNP Paribas to kolejny etap procesu integracji Banku BGŻ BNP Paribas, który formalnie powstał 30 kwietnia 2015 r. w wyniku połączenia dwóch komplementarnych banków należących do międzynarodowej grupy BNP Paribas: Banku BGŻ i BNP Paribas Banku Polska. Zgodnie z planem, do końca 2016 r. nastąpi połączenie operacyjne prowadzące do powstania jednolitej organizacji.

źródło: Bank BGŻ BNP Paribas