BNP PARIBAS INTERNATIONAL HACKATHON W WARSZAWIE

Już w najbliższy weekend ponad 100 start-upów w 8 różnych miastach świata, w tym w Warszawie, weźmie udział w organizowanym przez Grupę BNP Paribas Hackathonie. Będą wspólnie pracować nad  rozwiązaniami dla 15 obszarów związanych z bankowością.

17-19 czerwca Grupa BNP Paribas zorganizuje drugą edycję międzynarodowego Hackathonu – spotkanie start-upów zajmujących się nowymi technologiami, podczas którego specjaliści opracowują nowe rozwiązania dla sektora bankowego. W tym roku wydarzenie odbędzie się aż w ośmiu krajach. Tematem przewodnim Hackathonu 2016 jest usprawnianie procesu obsługi klientów przy współpracy ze start-upami.

Tegoroczna edycja BNP Paribas International Hackathon odbędzie się w San Francisco, Londynie, Paryżu, Brukseli, Rzymie, Berlinie, Warszawie i Stambule. W każdym z miast 10-15 start-upów technologicznych będzie współpracować z różnymi spółkami Grupy BNP Paribas, przy projektach zorientowanych na klienta. Celem projektów jest poprawa doświadczeń w takich obszarach jak: zakup domu, dobra konsumenckie, usługi skarbowe dla małych i średnich firm czy doradztwo finansowe przez Internet.

Start-upy będą współpracować z bankami i firmami z Grupy BNP Paribas, w tym French Retail Banking, BNP Paribas Fortis, Bank of the West, TEB, BNL, BGZ BNP Paribas, Consorsbank, BNP Paribas Corporate & Institutional Banking, BNP Paribas Personal Finance and BNP Paribas Cardif.

  – BNP Paribas International Hackathon to międzynarodowy program, który obejmuje wiele obszarów naszej działalności i potwierdza nasze długofalowe zaangażowanie we współpracę ze start-upami  – mówi Jacques d’Estais, zastępca dyrektora operacyjnego BNP Paribas, nadzorujący obszar Międzynarodowych Usług Finansowych. – Po roboczym weekendzie wybrani finaliści zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w pięciomiesięcznym programie Digital Bootcamp, gdzie będą szlifować swoje projekty przy wsparciu wewnętrznych ekspertów Grupy. Wyniki  swojej pracy przedstawią podczas Demo Day w grudniu. Zwycięskie drużyny przejdą do etapu przygotowania prototypów i będą bezpośrednio współpracować z jedną ze spółek Grupy BNP Paribas – dodał Jacques d’Estais.

  – Druga edycja BNP Paribas International Hackathon stanowi kolejną odsłonę naszej cyfrowej transformacji, opartej na zasadzie partnerstwa, z korzyścią zarówno dla Banku, jak i dla uczestniczących start-upów. To kolejny element mocnego ekosystemu, jaki budujemy wokół Open Innovation – mówi Thierry Laborde, zastępca dyrektora operacyjnego BNP Paribas i szef obszaru Rynków Macierzystych.  – Nasze działania pozwolą nam na rozwój technologicznych innowacji w odpowiedzi na doświadczenia klientów, jakie zostały zawarte w naszym planie strategicznym 2020  – dodaje Thierry Laborde.

– Mamy nadzieję, że organizowany przez nas po raz pierwszy w Polsce BNP Paribas International Hackathon przebiegnie w atmosferze sprzyjającej zdobywaniu nowej wiedzy i doświadczeń. To wydarzenie, które pozwoli uczestnikom na kreowanie innowacyjnych produktów i ich zastosowania, co w przyszłości może przynieść wymierne korzyści dla otoczenia, w którym działamy –powiedział Jaromir Pelczarski, wiceprezes Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas.Liczymy, że nasze zaangażowanie we współpracę ze start-upami zaowocuje niestandardowymi rozwiązaniami, które efektywnie będą wspierać rozwój procesów biznesowych dodał Jaromir Pelczarski.

Start-upy zachowają prawa własności intelektualnej odnośnie wszystkich projektów, które zostaną wdrożone przez Grupę. Każdy z sześciu zwycięskich start-upów z ubiegłorocznej edycji Hackathonu pracuje obecnie nad swoim projektem z jedną ze spółek Grupy BNP Paribas.

Co robią zwycięzcy ubiegłorocznej edycji?

LogMote: oferuje usługę z zakresu pojedynczej identyfikacji użytkownika, która zamienia jego smartfon w prosty i bezpieczny klucz uwierzytelniania. Logmote bierze obecnie udział w programie inkubacyjnym WeAreInnovation (WAI) w Paryżu, wspieranym przez eksperta w dziedzinie innowacji technologicznych L’Atelier BNP Paribas and French Retail Banking.

BehavioSec: opracowuje profile zachowań klientów na podstawie analizy charakterystyki – prędkość, siła itd. – użytkowników, którzy uwierzytelniają się na szeregu połączonych urządzeń, w tym telefonach komórkowych, komputerach stacjonarnych i tabletach.

Heuritech: specjalista w dziedzinie zastosowania sztucznej inteligencji i pogłębionej nauki w biznesie, ma zamiar zrewolucjonizować inteligencję social media za pomocą swojej wyjątkowej platformy, zaprojektowanej tak, aby rozumiała koncepcję przedstawianej w tekście, takim jak tweety czy maile, oraz w grafice, na stronach takich jak Instagram – w oparciu o ich kontekst, tak jak robiłby to człowiek. Zespół bierze udział w programie WAI w Paryżu ze wsparciem L’Atelier BNP Paribas oraz BNP Paribas Personal Finance. Pracuje nad weryfikacją koncepcji wyszukiwarki w oparciu o analizę semantyczną.

DataSine: wykorzystuje dane o klientach i ich transakcjach do budowy profilów osobowych oraz identyfikacji ważnych dla nich wydarzeń. Informacje te pomagają usługodawcom w wypracowaniu optymalnego podejścia do klienta. Start-up ten właśnie podpisał umowę na przeprowadzenie testów tego rozwiązania ze specjalistą z zakresu ubezpieczeń BNP Paribas Cardif.

SnapCheck:  stworzył rozwiązanie w postaci czeków bez użycia papieru. SnapCheck korzysta z biura L’Atelier USA w San Francisco, która pomaga start-upowi w nawiązaniu współpracy z wewnętrznymi zespołami Bank of the West oraz dostawcami zewnętrznymi.

Saldo.mx: twórca aplikacji mobilnej do fakturowania, analizuje obecnie swoją dotychczasową strategię współpracy, przy wsparciu zespołów z Bank of the West.

Hackathon grafika.JPG

źródło: Bank BGŻ BNP Paribas

Exit mobile version