BNP Paribas przybliża inwestorom kraje arabskie

Jesienna edycja Programu Handlu Zagranicznego dotarła do półmetka. Przedstawiciele małych i średnich firm oraz większych przedsiębiorstw mieli już okazję zapoznać się ze specyfiką inwestowania we Francji, a ostatnio na bardziej egzotycznych rynkach krajów arabskich. Na spotkaniach w Warszawie, Katowicach i Krakowie, eksperci banku podpowiadali jak skutecznie konkurować w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Katarze, Omanie i Arabii Saudyjskiej.

Zrozumienie odmienności kulturowej i właściwe nastawienie na inny sposób prowadzenia biznesu są szczególne ważne w kontekście krajów arabskich. Państwa Bliskiego Wschodu od kilku dekad budują swoją mocarstwową pozycję. Ich gospodarki, dawniej oparte niemal wyłącznie o eksport ropy, w ostatnich latach dynamicznie się dywersyfikują, stwarzając wiele interesujących okazji inwestycyjnych. Drapacze chmur i sztuczne wyspy skutecznie działają na podświadomość przedsiębiorców, obrazując lokalny potencjał. Barierami bywają język, obawy dotyczące odmiennej kultury prawnej i nieznajomość miejscowych zwyczajów – tak innych niż europejskie. Bank BNP Paribas pokazuje, jak te przeszkody pokonać.

Wydarzenia poświęcone gospodarkom Bliskiego Wschodu organizowane są we współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu. Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się z uczestnikami m.in. Agnieszka Józefowicz-Krakowiak – Koordynatorka Programu Partnerskiego i Wydarzeń Towarzyszących w polskiej sekcji EXPO2020, odpowiedzialnej za przygotowanie obecności Polski na Światowej Wystawie EXPO w Dubaju. Prezentacje przedstawili także Jarosław Kaczyński – Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Dubaju, Jacek Grad – Arabista oraz Wojciech Chatys z Centrum Ekspertów Branżowych PAIH. Aspekty kulturowo-instytucjonalne zaprezentowała dr Malwina Bakalarska – trenerka międzykulturowa i konsultantka biznesu.

Czwarta edycja PHZ wystartowała 18 września 2019 r. Pierwszych 7 konferencji organizowanych w kilku miastach, dotyczyło możliwości rozwoju polskich firm we Francji. Konferencje dotyczące krajów arabskich odbyły się w Warszawie, Katowicach i Krakowie. Pod koniec października odbędą się kolejne spotkania poświęcone Francji, a w listopadzie Bank BNP Paribas przyjrzy się rynkowi włoskiemu.

Program tegorocznej jesiennej edycji PHZ obejmuje także konferencje poświęcone innym rynkom:

Francja – spotkania odbędą się 28 i 29 października w Zielonej Górze i Poznaniu.

Włochy – spotkania odbędą się 4, 5, 6, 7 i 8 listopada odpowiednio w Lublinie, Rzeszowie, Nowym Sączu, Częstochowie i Siedlcach.

W tegorocznej wiosennej edycji PHZ zorganizowano 16 spotkań, w których udział wzięło udział ponad 1500 uczestników.

Program Handlu Zagranicznego (PHZ) to realizowany od wiosny 2018 r. cykl konferencji poświęconych współpracy polskich przedsiębiorców z partnerami zagranicznymi, z różnych krajów. Inicjatywa Banku BNP Paribas Polska, Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) i wywiadowni gospodarczej Bisnode ma zachęcić polskich przedsiębiorców do rozwoju eksportu oraz inwestycji zagranicznych. Uczestnicy spotkań mają okazję poznać najważniejsze kwestie finansowe, prawne i kulturowe, na które należy zwrócić uwagę planując rozwój na obcym rynku.

ŹRÓDŁOBank BNP Paribas,