Przeszło pół miliona klientów Banku Zachodniego WBK korzysta już z mobilnej aplikacji tej instytucji. W tym roku bank chce zwiększyć liczbę swoich klientów korzystających z bankowości mobilnej do miliona. Co dziesiąty z nich ma aktywnie używać polskiego standardu płatności mobilnych BLIK.
– W zakresie bankowości mobilnej oczekujemy, że utrzymamy bardzo dużą dynamikę przyrostu klientów – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Tomasz Niewiedział, dyrektor Obszaru Bankowości Mobilnej i Internetowej BZ WBK. – W ubiegłym roku podwoiliśmy liczbę klientów w tym segmencie, mamy ich w tej chwili blisko 550 tys. W br. chcielibyśmy dojść do miliona aktywnych użytkowników.
Jak mówi Niewiedział, BZ WBK jako pierwszy bank w Polsce zapewnił swoim klientom dostęp przez aplikację mobilną do doradcy online, czyli połączenia wideo z contact center. Obecnie prowadzone są prace nad dalszym rozwojem aplikacji mobilnej, która ma obsługiwać np. płatności HCE (Host Card Emulation) w chmurze. To technologia pozwalająca na mobilne płatności zbliżeniowe bez użycia internetu.
– Cały czas przede wszystkim pracujemy nad nowymi rozwiązaniami – zapewnia Tomasz Niewiedział. – Wprowadziliśmy bardzo duży pakiet takich założeń pod koniec ubiegłego roku. To rozwiązania, które umożliwiają jeszcze łatwiejszy dostęp do danych o rachunku. Informacja o saldzie i ostatniej transakcji jest obecnie pod kciukiem.
W wariancie tego rozwiązania przyjętym przez BZ WBK klient nie musi wiązać się także z konkretnym operatorem komórkowym. Dane jego karty przechowywane będą na serwerach banku z pominięciem SIM operatora. Bank przygotowuje także możliwość założenia Konta Godnego Polecenia z poziomu tabletu lub smartfonu.
– Są banki, które podobne rozwiązania już oferują – przyznaje Niewiedział. – Natomiast, co jest istotne, nasza funkcjonalność od początku do końca będzie umożliwiała założenie rachunku w aplikacji mobilnej.
BZ WBK wiąże także duże nadzieje z polskim systemem płatności BLIK, którego – obok Alior Banku, Millennium, ING Banku Śląskiego, mBanku, Orange Finanse oraz PKO Banku Polskiego i Inteligo – jest jednym z założycieli. Do końca br. z tego rozwiązania korzystać powinno 100 tys. klientów banku. Aplikacja jest już dostępna na trzy najbardziej popularne systemy operacyjne, czyli iOS, Android i Windows Phone.
– Wierzymy, że bankowość mobilna to przyszłość, więc klienci coraz bardziej będą się przyzwyczajać do płatności z wykorzystaniem systemu BLIK – prognozuje Niewiedział. – Już obecnie w naszej ofercie znajduje się wypłata gotówki w bankomacie, płatności w sklepie i internecie z kodem BLIK. W przyszłości wprowadzimy także możliwość przelewu na numer telefonu do banków, które w tym systemie będą uczestniczyły.
Polski system płatności mobilnych BLIK umożliwia płatność telefonem w sklepach, punktach usługowych i gastronomicznych, a także wypłatę za jego pomocą gotówki z bankomatu czy dokonywanie przelewów.
źródło: Newseria