Koniec czerwca br. przynosi kolejne nagrody dla Banku BNP Paribas. Szereg polskich i międzynarodowych trofeów zdobył Pion Marketingu, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego Banku BNP Paribas: Biuro Prasowe znalazło się w pierwszej trójce wśród banków w Polsce w badaniu ARC Rynek i Opinia, kampanie banku zdobyły pięć nominacji i dwie nagrody Cannes Lions Awards, cztery nagrody główne i dwa wyróżnienia w konkursie Golden Arrow oraz nagrodę główną i dwa wyróżnienia w konkursie Employer Branding Excellence Awards. Bank BNP Paribas zwyciężył także w Rankingu instytucji finansowych dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+ organizowanym przez Cashless.pl, zdobywając 100% punktów.
– Wspólny mianownik naszych nagrodzonych inicjatyw to odpowiedzialność społeczna połączona z kreatywnością i odwagą. Ogromnie się cieszymy, że działania, poprzez które podejmujemy ważne bieżące tematy, przede wszystkim budują nasz biznes oraz są dostrzegane i doceniane przez najważniejsze jury w Polsce i zagranicą – mówi Dariusz Maciołek, Dyrektor Zarządzający Pionu Komunikacji, Marketingu, Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas. Te sukcesy to wynik współpracy całego zespołu, którego zaangażowanie pozwala nam dokładać kolejne cegiełki do wdrażania pozytywnych zmian w otaczającym nas świecie.
Uczciwość, szybkość reakcji i dostępność to najważniejsze cechy biura prasowego zdaniem dziennikarzy finansowych, którzy wzięli udział w badaniu ARC Rynek i Opinia na temat banków i ich polityki public relations. To ich głosami Biuro Prasowe Banku BNP Paribas znalazło się wśród trzech najlepszych w Polsce.
Szereg nagród zdobyły kampanie Banku BNP Paribas, poruszające istotne kwestie społeczne. Kampania „Pierwsza pomoc ludzkości” stworzona dla banku i Polskiego Czerwonego Krzyża przez VMLY&R Poland zdobyła dwa Brązowe Lwy – w kategorii Design oraz Outdoor – na tegorocznym festiwalu reklamowym Cannes Lions. Ta wyjątkowa inicjatywa, łącząca kurs pierwszej pomocy z lekcją tolerancji, otrzymała aż pięć nominacji do festiwalowych nagród.
Konkurs Golden Arrow również potwierdził efektywność i innowacyjność komunikacji marketingowej Banku BNP Paribas. Nagrodę główną w kategorii Experiential marketing – Event marketing – offline zdobył projekt BNP Paribas Idę do kina – największe kino objazdowe w Polsce, w ramach którego bank zorganizował w 2021 roku pokazy filmów z najnowszego repertuaru kinowego w 10 miejscowościach, w których nie ma kin. W tym roku odbywają się kolejne pokazy, które obejmą ok. 50 miejscowości. Bank BNP Paribas był partnerem wspierającym kampanii Avon Kontra Przemoc „Rachunek przemocy”, która zwyciężyła w kategorii CSR – działania CSR firm i marek. W tej samej kategorii bank zdobył wyróżnienie za projekt Superbohaterki w Waszej klasie, realizowany wspólnie z Fundacją Kosmos dla Dziewczynek. W ramach tej inicjatywy zorganizowano animowane warsztaty, dostępne bezpłatnie dla klas 3-6, podczas których uczniowie mogli poznać 11 niezwykłych Polek i wybrać spośród nich swoją klasową superbohaterkę. Projekt ten został wyróżniony także w kategorii Kampanie szyte na miarę – Kampania idei. Bank BNP Paribas otrzymał kolejną nagrodę główną Golden Arrow w kategorii Open za kampanię Dekalog Równego Traktowania, w której promował wśród pracowników zasady współpracy oparte na wzajemnym szacunku, włączaniu i docenianiu, wspierające tworzenie różnorodnego środowiska pracy. Kolejna nagroda główna została przyznana bankowi w kategorii Wyzwania marketera – Long-term strategy za kampanię Bank zmieniającego się świata wprowadzającą pozycjonowanie globalnej marki BNP Paribas oraz nowe produkty banku.
Bank został również nagrodzony za kampanie skierowane do pracowników w konkursie Employer Branding Excellence Awards. Nagrodę główną w kategorii Kampania wewnętrzna i wyróżnienie w kategorii Innowacja Employer Branding otrzymał za kampanię Mogę – komunikacja nowej kultury organizacyjnej w Banku BNP Paribas, w której promował wśród pracowników kluczowe wartości – odwagę, współpracę, prostotę, transparentność i empowerment. Wyróżnienie w kategorii Innowacja Employer Branding zdobyła również wspomniana już kampania Dekalog Równego Traktowania.
Szacunek do innych leży również u podstaw działań, jakie Bank BNP Paribas podejmuje na rzecz środowiska LGBT+. Zdobył za nie maksymalną liczbę punktów jako jedyny spośród kilkudziesięciu uczestników Rankingu instytucji finansowych dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+ portalu Cashless.pl. Tym samym został niekwestionowanym liderem rankingu, poprawiając swój zeszłoroczny wynik o cztery miejsca.
Na początku miesiąca Bank BNP Paribas został doceniony w rankingach organizowanych przez redakcje mediów ekonomicznych. M.in. w rankingu „Złoty Bankier 2022”, który jest największym badaniem sektora bankowego w Polsce, otrzymał od redakcji portalu Bankier.pl i „Pulsu Biznesu” drugą nagrodę w kategorii „Social media” oraz wyróżnienie w kategorii „Bezpieczny bank – najlepsze praktyki”.