Od 6 czerwca kandydaci aplikujący do Banku BNP Paribas oraz BNP Paribas Securities Services mogą korzystać z chatbota rekrutacyjnego stworzonego przez Emplocity.
Wprowadzenie chatbota do procesów rekrutacyjnych w Banku BNP Paribas wpisuje się w strategię „Fast Forward”, której głównym założeniem jest koncentracja na kliencie oraz transformacja cyfrowa produktów, usług i procesów.
– Nasza strategia opiera się na pięciu filarach: prostocie, digitalizacji, jakości, wzroście i entuzjazmie. Wszystkie one mają swoje odzwierciedlenie w Emplobocie, który upraszcza i przyspiesza pierwszy etap rekrutacji i mam nadzieję, że zapewni pozytywne doświadczenia naszym kandydatom – komentuje Mariola Kalisz, Dyrektor Zarządzający Pionu Zarządzania Rozwojem, Karierą i Zmia w Banku BNP Paribas.
BNP Paribas Securities Services Poland to część Grupy BNP Paribas specjalizująca się w obsłudze operacji na papierach wartościowych oraz funduszach inwestycyjnych dla inwestorów instytucjonalnych oraz instytucji finansowych. Działa w trzydziestu czterech krajach na pięciu kontynentach i jest jednym z pięciu największych banków powierniczych na świecie.
– Działamy w duchu Digital Transformation, kładąc nacisk na innowacyjne podejście do naszych codziennych wyzwań, automatyzację procesów oraz wdrażanie nowatorskich rozwiązań technologicznych. Stąd decyzja o włączeniu Emplobota do procesów rekrutacyjnych prowadzonych przez naszą firmę – wyjaśnia Richard Piskorz, Chief Operating Officer w BNP Paribas Securities Services Polska.
Emplobot to chatbot rekrutacyjny, który na podstawie rozmów z kandydatem tworzy ich wirtualne CV, a następnie dopasowuje je do procesów rekrutacyjnych prowadzonych przez firmę. Tak zaprojektowany mechanizm sprawia, że– rekruter widzi w pierwszej kolejności osoby najlepiej dopasowane do stanowiska, następnie może zaprosić je do bezpośredniego kontaktu i dalszego etapu rozmów. Dopiero wtedy dane personalne kandydatów, którzy zgodzili się na udział w dalszym procesie, zostają ujawnione – co zapewnia zgodność z przepisami RODO.
– Doświadczenia naszych klientów, także tych z branży finansowej, potwierdzają, że Emplobot sprawdza się świetnie zarówno w przypadku rekrutowania praktykantów, młodych specjalistów, jak i doświadczonych ekspertów. Ci ostatni są zwykle kandydatami pasywnymi, rzadko kiedy zdeterminowanymi do wysłania aplikacji, ale chętnie korzystającymi z naszego rozwiązania – dodaje Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.