Grupa Santander konsoliduje globalną obsługę medialną i kreatywną w agencji Publicis

Grupa Santander konsoliduje obsługę medialną i kreatywną – usługi te powierza jednej agencji, co wesprze proces transformacji Grupy.

Celem jest zapewnienie właściwej skali i podniesienie efektywności kampanii marketingowych opartych na danych i z wykorzystaniem sztucznej inteligencji oraz większa spójności narracji marki. W procesie wyboru dostawcy, w którym konkurowały ze sobą największe uniwersalne agencje marketingowe na świecie, jako globalnego partnera Grupy Santander wybrano Publicis. Oceniano kreatywność, know-how, wykorzystanie nowoczesnych technologii i AI. Przy wyborze partnera ściśle współpracowały ze sobą wszystkie podmioty Grupy Santander działające na różnych rynkach.

Kilka miesięcy temu Grupa Santander ujednoliciła narrację i pozycjonowanie marki na poziomie globalnym pod hasłem „It starts here”, które pokazuje, że celem Grupy jest nawiązywanie relacji i współpraca z klientami poprzez stawianie ich potrzeb i interesów na pierwszym miejscu. Decyzja o przejściu na korzystanie z usług jednej agencji wzmocni nową narrację i przyspieszy opartą na danych komunikację z klientami, a także pozwoli na bardziej spersonalizowane podejście i doświadczenie klienta. Umożliwi też korzystanie ze wspólnych narzędzi i ujednolicenie pomiaru efektywności w całej Grupie, co z kolei przełoży się na większą efektywność jej działania. Egzekucja strategii będzie realizowana na poziomie lokalnym, z uwzględnieniem specyfiki i kontekstu konkretnego rynku, na którym działa Santander.

Juan Manuel Cendoya, globalny dyrektor ds. komunikacji, marketingu korporacyjnego i badań Santander oraz wiceprzewodniczący Santander Spain, skomentował tę decyzję następująco: „Bardzo cieszymy się z tej współpracy. Zaawansowane dane i najnowsze rozwiązania technologiczne bez wątpienia pomogą docierać do naszych klientów – zarówno obecnych, jak i potencjalnych – w jeszcze bardziej angażujący sposób. Skupiając wszystkie działania marketingowe w jednej agencji będziemy mogli wykorzystać naszą szczególną obecność na rynku globalnym i skalować najlepsze praktyki w sposób bardziej efektywny.

Exit mobile version