Grupa Santander rozpoczyna współpracę z Coursera i zapewnia bezpłatny dostęp do rocznych szkoleń dla 10 000 osób.

Grupa Santander, we współpracy z globalną platformą edukacyjną Coursera, oferuje bezpłatny, roczny dostęp do tysięcy kursów szkoleniowych.  Tematyka zajęć to między innymi: marketing i komunikacja, cyberbezpieczeństwo czy ESG. Uczestnicy programu będą mogli skorzystać także z kursów, po których otrzymają certyfikaty zawodowe od międzynarodowych gigantów. Nabór trwa do 19 marca 2025 roku na stronie Santander Open Academy.

Na platformie edukacyjnej Coursera, uczestnicy będą mieli do dyspozycji ponad 11 000 kursów. Otrzymają także dostęp do zajęć kończących się certyfikatami zawodowymi od partnerów takich jak IBM, Microsoft, Google, czy Amazon. Program jest otwarty dla wszystkich, którzy ukończyli 18 lat, niezależnie od wykształcenia oraz tego, czy są klientami banku. Udział w programie jest bezpłatny. Kandydaci mogą aplikować na 5 dostępnych ścieżek tematycznych: marketing, cyberbezpieczeństwo, umiejętności miękkie, zrównoważony rozwój oraz certyfikacja zawodowa. Osoby zakwalifikowane otrzymają dostęp nie tylko do kursów z wybranej przez siebie ścieżki tematycznej, ale także do wszystkich pozostałych oraz pełnego katalogu ponad 11 000 kursów na platformie Coursera. Szczegóły dotyczące programu oraz ścieżek tematycznych dostępne są na stronie www.santanderopenacademy.com/pl/sites/coursera.

– Szkolenie zrealizowane z Coursera, jest skierowane do mieszkańców 13 państw, w tym także Polski. Coursera to kompleksowa platforma łącząca kompetencje i zaawansowaną wiedzę w obszarach niesamowicie przydatnych w obliczu współczesnego, ale też dynamicznie zmieniającego się rynku pracy. Jest to inwestycja w rozwój kariery zawodowej, zwiększenia swojej konkurencyjności, ale też skuteczna zachęta do bieżącego dokształcania się w idei #NeverStopLearning – mówi Wojciech Leśniewski, dyrektor Santander Universidades w Polsce.

Kursy na Coursera są w 100% online, a platforma cieszy się dużym zainteresowaniem wśród Polaków. Według badań „Edukacja w epoce cyfrowej”, zrealizowanych przez SW Research na zlecenie Edukier.pl (październik 2023), Polacy zmieniają swoje podejście do edukacji. Prawie połowa z nich korzysta z zajęć wirtualnych, a 31 proc. uznaje je za bardziej efektywne niż tradycyjne metody nauczania. Główną ich zaletą, wskazywaną przez 53 proc. respondentów, jest wygoda – możliwość nauki w dowolnym miejscu i czasie. Kolejnym istotnym atutem, który docenia 51 proc. badanych, jest znaczna oszczędność czasu, szczególnie w kontekście szybkiego tempa współczesnego życia.

Wspieranie edukacji, zatrudnienia i przedsiębiorczości

Grupa Santander od ponad 27 lat kładzie duży nacisk na działania edukacyjne, wspierające zatrudnienie i przedsiębiorczość, angażując się w inicjatywy sprzyjające zrównoważonemu rozwojowi. Do tej pory bank zainwestował ponad 2,3 miliarda euro w szkolenia, pomagając ponad 1,5 miliona osób i firm na całym świecie. Działania Santander są doceniane we wszystkich zakątkach globu. W 2023 roku firma znalazła się na liście „Change the World” magazynu „Fortune” jako jedna z organizacji wywierających największy wpływ na poprawę świata.

ŹRÓDŁOSantander Bank Polska