IKO podwójnym zwycięzcą konkursu Mobile Trends Awards

W 9. edycji konkursu Mobile Trends Awards aplikacja mobilna IKO była najlepsza w dwóch kategoriach. Wygrała w głosowaniu internautów i w ocenie ekspertów, którzy docenili ją m.in. za innowacyjność i rozwiązania przyjazne użytkownikom.

IKO, aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą i najbardziej transakcyjną aplikacją w kraju. Według danych sklepu Google Play, IKO przekroczyła liczbę 5 mln pobrań, jako pierwsza spośród aplikacji banków działających w Polsce. W ciągu minionego roku, w IKO wykonano ponad 170 mln transakcji. Najczęściej były to przelewy, płatności internetowe i zbliżeniowe. Obecnie klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo korzystający z IKO, płacą w Internecie co pół sekundy, w każdej minucie zlecają 170 przelewów, co godzinę logują się do aplikacji 113 tysięcy razy, a w ciągu doby, bank notuje nawet 9,4 mln tapnięć. IKO jest doceniane także poza granicami kraju – dwa razy z rzędu zostało uznane za najlepszą na świecie bankową aplikację mobilną w rankingu brytyjskiego magazynu Retail Banker International.

W marcu tego roku, aplikacja IKO obchodzi siódme urodziny. Od początku jest nieustannie rozwijana. Spośród nowych funkcji warto wymienić m.in. możliwość opłacania miejskich parkingów, zakup biletów komunikacji miejskiej, a także dostęp do mobilnej autoryzacji, możliwość kupowania ubezpieczeń komunikacyjnych, złożenie wniosku o konto walutowe, limit odnawialny i zmianę limitu odnawialnego, kartę kredytową czy zmianę limitu na karcie. Planowane są kolejne wdrożenia, jak płatności za autostrady, możliwość złożenia wniosku o kartę debetową oraz zakupy bez kodu BLIK – w przypadku płatności powtarzalnych. Niebawem bank uruchomi też głosowe zarządzanie aplikacją „Talk to IKO”.

Dziękujemy wszystkim użytkownikom aplikacji IKO za głosy oddane w plebiscycie Mobile Trends Awards. Organizatorem Mobile Trends Awards jest ClickMaster Polska. Laureatów wskazuje kapituła konkursowa, w której skład wchodzą eksperci związani z branżą mobile. Nagrody przyznają także internauci. Produkty oceniane są za perfekcję, dostosowanie się do potrzeb użytkowników, innowacyjność oraz rozpoznawalność. W gronie nominowanych, w kategorii „społeczne/eko” znalazła się także gra edukacyjna banku „Bitwa o Neta”.

ŹRÓDŁOPKO Bank Polski