ING wdraża nowy proces umożliwiający klientom zdalne odblokowanie, zmianę hasła oraz zmianę telefonu autoryzacyjnego za pomocą mObywatela

ING wprowadził nowy, w pełni zdalny proces samoobsługowy dla klientów indywidualnych, dostępny na stronie internetowej banku. Wdrożenie mObywatela jako nowego  sposobu potwierdzenia tożsamości, to kolejny krok w cyfryzacji usług bankowych ING. Dzięki integracji z rządową aplikacją, klienci ING mogą się zidentyfikować bez konieczności oczekiwania na przesyłki czy wizyty w oddziale.

Nowy proces umożliwia:

  • zmianę hasła do bankowości internetowej,
  • odblokowanie dostępu do bankowości Moje ING,
  • zmianę numeru telefonu autoryzacyjnego.

To istotna zmiana, która znacząco upraszcza życie klientów – szczególnie tych, którzy cenią sobie szybkość i wygodę obsługi online. Dotychczas, aby zmienić numer telefonu autoryzacyjnego, klient musiał zamówić Jednorazowy Kod Aktywacyjny (JKA), który był wysyłany pocztą. Oznaczało to konieczność oczekiwania na przesyłkę lub wizytę w placówce banku. Nowy proces eliminuje te niedogodności.

Najważniejsze zmiany to:

  • nowy sposób potwierdzenia tożsamości – mObywatel – klienci posiadający aplikację mObywatel mogą teraz natychmiastowo i całkowicie zdalnie zmienić numer telefonu autoryzacyjnego,
  • zmieniony przebieg procesu – jego przebieg zależy od tego, z jakim problemem zetknął się klient i prowadzi w sposób intuicyjny do jego rozwiązania,
  • zgodność z WCAG – nowy proces spełnia standardy dostępności cyfrowej, co oznacza, że jest bardziej przyjazny dla osób z niepełnosprawnościami.

Aplikacja mObywatel jest bezpłatna, bezpieczna i dostępna zarówno na Androida, jak i iOS. Umożliwia nie tylko potwierdzanie tożsamości w banku, ale także dostęp do wielu usług publicznych i dokumentów cyfrowych.

Jak potwierdzić dane w aplikacji mObywatel:

  • wejdź w dokument (mDowód) w aplikacji.
  • wybierz „zeskanuj kod QR”.
  • zeskanuj kod QR z aplikacji mObywatel lub skopiuj kod.
  • zobacz, jakie dane będą udostępnione.
  • naciśnij „Udostępnij dane”.

Proces będzie dostępny na stronie logowania po wybraniu „pomoc w logowaniu” lub na stroniehttps://www.ing.pl/indywidualni/bankowosc-internetowa-mojeing/centrum-pomocy