Best in Show, złoto, srebro i wyróżnienie – ING Bank Śląski zdobył komplet nagród w tegorocznej edycji konkursu Mixx Awards, wyróżniającego najlepsze kampanie digitalowe. Najważniejszą statuetkę jury przyznało kampanii „#weekendING”, w której ING promowało przelewy na telefon wśród młodych.
Kampania „#weekendING” ING Banku Śląskiego oprócz nagrody Best in Show otrzymała także złoto i srebro w kategoriach „Product Launch” oraz „Brand Awareness and Positioning”. Jury Mixx Awards przyznało także ING wyróżnienie dla kampanii „Oszczędni z domu lub z wyboru” za „Cross Media Integration”.
– Chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla młodych, dlatego cieszy nas, że kampania skierowana do tej grupy została doceniona przez jury. Młodzi Polacy są nieustannie w ruchu, ciągle na telefonie, dostępni w mediach społecznościowych niemal 24/7. Dlatego zarówno nasza kampania jak i oferowane rozwiązanie było w 100% dopasowane do stylu i tempa życia młodych ludzi – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
W kampanii „#weekendING” uosobieniem potrzeb młodych był Stefan, którego historię opowiadał dwuminutowy film online. Stefanowi, młodemu pracownikowi ING w tygodniu nic nie szło. Za to wszystko wychodziło mu od piątku do niedzieli. Dlatego w ING odpowiadał za weekendowe przelewy na telefon, które pozwalają mobilnym rozliczyć się bez gotówki za burgera, bilety do kina czy imprezę, niezależnie od czasu i miejsca. Stefan zdobył serca, dosłownie milionów odbiorców w social media. Spot był trzecią najchętniej oglądaną reklamą na polskim YT w 2017 r., a bank zdobył pozycję lidera udziału rynkowego w sprzedaży kont osobistych w grupie docelowej czy jednoczesnym wzroście korzystania z usługi przelewów na telefon aż o 60%.
Druga wyróżniona przez jury Mixx Awards kampania ING Banku Śląskiego – „Oszczędni z domu lub z wyboru” – motywowała Polaków do oszczędzania, wbrew rosnącemu w Polsce konsumpcjonizmowi. Przyjęta strategia zakładała zainspirowanie do myślenia o oszczędzaniu, a następnie zmotywowanie Polaków do podjęcia wyzwania i wzięcia sprawy w swoje ręce. Pozytywna postawa wobec oszczędzania została pokazana na przykładzie historii młodych ludzi, reprezentujących różne motywacje do oszczędzania: wyniesione z domu lub wykształcone samodzielnie.
Konkurs IAB MIXX Awards jest organizowany w Polsce od 2006 r. Nagradza najlepsze digitalowe kampanie, które łączą w sobie kreatywność i efektywność, wyznaczając standardy kampanii interaktywnych. W jedenastej edycji konkursu wzięli udział reklamodawcy, agencje i domy mediowe.