Jeszcze większa ochrona klienta w Banku Millennium

Bank Millennium wdraża nowe rozwiązania, które mają przeciwdziałać skutkom kradzieży tożsamości i idących za tym wyłudzeń pieniędzy. Weryfikuje, czy numer PESEL służący do identyfikacji osób fizycznych jest zastrzeżony. 

Zastrzeganie numeru PESEL ma usprawnić proces chronienia tożsamości i ograniczyć skutki jej ewentualnej kradzieży. W związku ze zmianami w prawie, od czerwca tego roku instytucje finansowe będą miały obowiązek weryfikowania, czy PESEL konsumenta nie został zastrzeżony w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL Ministerstwa Cyfryzacji. Bank Millennium wdraża rozwiązania, dzięki którym przez bezpośrednie połączenie z rejestrem będzie weryfikował dane osób starających się np. o kredyt lub pożyczkę, zakładających konto osobiste lub oszczędnościowe oraz wypłacających gotówkę w placówce bankowej (gdy kwota przekracza trzykrotność minimalnego wynagrodzenia).

– Wdrażając nowe rozwiązania, staraliśmy się zrobić wszystko, aby nie ucierpiała wygoda obsługi naszych klientów we wszystkich kanałach kontaktu z bankiem. Jeśli klient zastrzegł numer PESEL, a dana czynność bankowa wymaga jego odblokowania, będzie mógł dokonać takiej zmiany w czasie rzeczywistym m.in. w aplikacji mObywatel – wyjaśnia Magdalena Jaskóła, kierująca Wydziałem Rachunków Bieżących w Banku Millennium.

Celem nowych rozwiązań jest ochrona konsumentów przed zawarciem umowy przez osoby nieuprawnione lub zmanipulowane przez cyberprzestępców. Jeśli ktoś spróbuje zaciągnąć pożyczkę lub kredyt, wykorzystując zastrzeżony numer PESEL, podczas weryfikacji danych natrafi na blokadę w systemie i czynność zostanie zatrzymana. Nowe rozwiązania mają również wpływ na funkcjonowanie aplikacji mobilnej banku, dlatego użytkownicy zachęcani są do jej aktualizacji do najnowszej dostępnej wersji.

Exit mobile version