Klienci mBanku chętnie korzystają z wygodnych płatności, co potwierdzają dane o używaniu zbliżeniowego BLIKA. W ciągu dwóch miesięcy rozwiązanie to aktywowało już 170 tys. użytkowników, którzy wykonali ponad 1,5 mln transakcji.
Dane mBanku wskazują, że płacenie smartfonami stało się już normą, a przyswajanie nowych rozwiązań płatniczych postępuje szybciej niż w przypadku poprzednich wdrożeń. Zaledwie po dwóch miesiącach, ze zbliżeniowego BLIKA korzysta 170 tys. klientów mBanku. Dla porównania, taką liczbę korzystających z usługi Google Pay bank notował po 12 miesiącach od wdrożenia.
mBank wprowadził zbliżeniowe płatności mobilne BLIK w listopadzie 2021 dla wszystkich klientów korzystających z systemów Android i HMS. Rozwiązanie to pozwala płacić zbliżeniowo smartfonem w sklepach nawet bez wydanej karty. Wystarczy aplikacja mobilna banku.
Co zrobić, aby płacić zbliżeniowo BLIKIEM w mBanku?
Aby korzystać z tej nowości, wystarczy mieć aplikację mobilną mBanku dla systemu Android lub HMS. W ustawieniach aplikacji lub na ekranie z kodem BLIK należy aktywować opcję „płatności zbliżeniowe BLIK” i ustawić bezpieczną blokadę telefonu, np. PIN lub odcisk palca. Potem wystarczy włączyć NFC i wskazać aplikację mBanku jako domyślną do płatności. Aktywację usługi potwierdza się kodem PIN do aplikacji.
Żeby zapłacić zbliżeniowo BLIKIEM w sklepie, wystarczy odblokować telefon i przyłożyć go do terminala. Nie trzeba przepisywać kodów BLIK, nie trzeba być podłączonym do internetu ani logować się do aplikacji banku. Bank zaleca klientom sprawdzenie limitów na płatności i transakcje BLIK. Można je zmieniać w serwisie transakcyjnym lub na mLinii.