ING jako pierwszy bank w Polsce pojawił się na platformie gamingowej Roblox z grą edukacyjną „Miasto ING”. Akcji towarzyszy kolejna edycja kart inspirowanych pasjami młodych, tym razem gamingiem. Karty są dostępne wraz z kontem Mobi dla nastolatków w galerii kart w aplikacji Moje ING
W wirtualnym świecie marki pod nazwą „Miasto ING” gracze mogą gromadzić wirtualne pieniądze poprzez wykonywanie różnych zadań i wyzwań. To do nich należy decyzja czy chcą te pieniądze zaoszczędzić i kupić za nie np. pierwsze wirtualne mieszkanie czy wolą je wydać na udoskonalenie swojej postaci.
Z naszych badań wynika, że ponad połowa nastolatków (52%) ma pasję i hobby, którym poświęca dużo czasu, a aż 97% rozwija swoje zainteresowania korzystając z komputera czy smartphona. ING chce wspierać pasje młodych. Stąd idea kolejnych edycji kart, które są odzwierciedleniem ciekawych i różnorodnych zainteresowań nastolatków. Tym razem oprócz nowej serii kart inspirowanych gamingiem, zapraszamy młodych do stworzonej przez nas wirtualnej rzeczywistości „Miasta ING”. Gra pozwala trenować dobre nawyki związane z finansami w sposób najbardziej przyjazny, czyli przez zabawę. Zależy nam, aby Polacy dobrze radzili sobie z finansami. Im wcześniej dzieci zaczną zdobywać i trenować umiejętności w tym obszarze, tym łatwiej będzie im zarządzać domowymi budżetami w dorosłym życiu. – podkreśla Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Po serii kart ze zwierzętami, której towarzyszyła publikacja video poradnika o odpowiedzialnej adopcji zwierząt oraz karcie z dedykowanym wizerunkiem zaprojektowanym przez Viki Gabor – kolejna edycja kart będzie nawiązywała do gamingu. Karty zostały zaprojektowane we współpracy z influencerami gamingowymi: Krystianem Śmiejanem „Farell”, Justyną Janiszewską „Dżejdżejka”, Filipem Ernestem Pankiem „Yoshi” , Bartłomiejem Ambroziakiem „Cebulsonn” , Agnieszką Bieńkowską „Miss Aga”. Karty są dostępne wraz z kontem Mobi dla młodych (13-17).
Konto Mobi dla młodych (13-17) oferuje narzędzia do nauki wydawania i oszczędzania:
- kartę z własną grafiką – nastolatek może ją zaprojektować sam lub wybrać z galerii,
- możliwość płacenia telefonem, zegarkiem lub kodem BLIK,
- cele oszczędnościowe powiązane z kontem oszczędnościowym w Moim ING,
- kontrolowanie swoich wydatków na gry czy rozrywkę.
Rodzic może w każdej chwili wspomóc dziecko:
- przelać potrzebną kwotę za pośrednictwem bezpłatnego przelewu na telefon,
- zmienić limity dla płatności kartą w panelu rodzica,
- w razie potrzeby zastrzec lub zablokować kartę.
Wsparciem są również powiadomienia push w aplikacji Moje ING, które informują rodzica o każdej transakcji na koncie dziecka.
Wraz z kontem Mobi nastolatkowie mogą również szybko i bezpiecznie doładować grę lub multimedia bezpośrednio w Moim ING. Doładowania są dostępne 24/7 bez wychodzenia z domu, a kod doładowujący otrzymują od razu na adres email. Nie ma potrzeby podawania danych karty płatniczej w Internecie, ponieważ doładowania są realizowane bezpiecznie w systemie bankowości internetowej i mobilnej Moje ING.
Roblox to – jedna z najpopularniejszych na świecie – edukacyjna gra internetowa wydana w 2006 roku przez amerykańskie studio Roblox Corporation. W styczniu 2021 r. Roblox osiągnął 199 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Uczestnicy gry mają personalizowane awatary i samodzielnie kształtują rozgrywkę poprzez tworzenie przedmiotów, miejsc czy akcji itp.
Więcej informacji o „Mieście ING”: www.ing.pl/roblox
Reel “Miasta ING”: https://youtu.be/RRJGxUD2Bqc
Koncept strategiczny i nadzór nad przygotowaniem kampanii – Agencja kreatywna GONG
Opracowanie pomysłu i koncepcji Miasta ING wraz z wdrożenie i influencer marketing – Game changer.
Media: Mullen Lowe Media Hub
źródło wyników: Raport Kantar dla ING, październik 2020