Młodzi Polacy najczęściej płacą kartą

1 na 5 Polaków przed 30-stką ma kartę kredytową, jednak tylko 6 proc. tę formę płatności wybiera najczęściej. Młodzi Polacy za zakupy częściej płacą kartą debetową do konta (63 proc.) lub gotówką (27 proc.) – wynika z badania instytutu 4P research mix przeprowadzonego na zlecenie Banku Zachodniego WBK. Przyzwyczajenia młodych jednak powoli się zmieniają.

Zdecydowana większość Polaków przed 30-stką ma konto osobiste (86 proc.), dwie trzecie respondentów dysponuje kartą debetową (69 proc.), a ponad połowa ma otwarte konto oszczędnościowe (54 proc.). Wciąż najmniej popularnym produktem bankowym jest karta kredytowa – w jej posiadaniu jest 22 proc. młodych Polaków. Z obserwacji Banku Zachodniego WBK wynika, że karty kredytowe stają się w Polsce coraz popularniejsze. W minionym roku sprzedaż kart kredytowych w BZ WBK wzrosła o blisko 14% r/r, a Bank posiada w swoim portfelu już 700 tys. takich kart. Nadal jednak produkt ten jest kojarzony z luksusem i wieloma wymogami do spełnienia.

– W Banku Zachodnim WBK postanowiliśmy to zmienić wprowadzając naszą ofertę promocyjną „Karta na start” skierowaną do osób, które nie posiadały u nas jeszcze karty kredytowej. Główne zalety kart kredytowych MasterCard Silver w promocji to brak opłat za wypłatę gotówki z bankomatów BZWBK24 i przewalutowanie transakcji zagranicznych przez pierwsze dwa lata użytkowania karty oraz brak prowizji za uruchomienie usługi spłaty ratalnej RATIO w pierwszych dwóch latach od zawarcia umowy o kartę kredytową. Nasza „Karta na start” to idealny sposób na rozpoczęcie przez młodych Polaków przygody z bardziej zaawansowanymi produktami bankowymi łatwo, szybko i bez ponoszenia wysokich kosztów – mówi Tadeusz Kościński, Dyrektor Obszaru Direct Banking w Banku Zachodnim WBK.

Zgodnie z wynikami badania najczęściej wybierana przez osoby poniżej 30 r. ż. forma płatności to karta debetowa do konta – korzysta z niej 63 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazła się gotówka z 27 proc., a na najniższym stopniu podium uplasowała się karta kredytowa (6 proc.). Przedstawiciel Banku Zachodniego WBK zwraca uwagę, że zarówno karta debetowa, jak i gotówka przestają być w dzisiejszym świecie wystarczające. Na znaczeniu zyskuje możliwość płatności kartą kredytową. Wiele transakcji internetowych, jak np. kupno biletu lotniczego czy rezerwacja noclegu nie może być zrealizowanych za pomocą zwykłej karty debetowej lub gotówki. Co więcej, karta kredytowa to również możliwość szybkiego i łatwego dostępu do dodatkowych środków, które mogą pomóc w nagłej potrzebie lub upolowaniu świetnej okazji.

– Widząc jak dużo miejsca w wydatkach naszych klientów, również tych z grupy wiekowej do 30 lat, stanowią zakupy w Internecie, także użytkownikom „karty na start” dajemy możliwość korzystania z programu rabatowego przygotowanego przez Bank wspólnie z najpopularniejszymi sklepami internetowymi w Polsce. Dzięki temu młodzi klienci będą mogli liczyć na rabaty w wysokości od 5% do nawet 55% od płatności dokonanej kartą Banku – dodaje Tadeusz Kościński z Banku Zachodniego WBK.

Metodologia badania

„Badanie osób młodych (do 30 roku życia) – potrzeby, oczekiwania wobec usług bankowych oraz styl życia” przeprowadziła firma 4P research mix na zlecenie Banku Zachodniego WBK w grudniu 2014 r. Badanie przeprowadzono na próbie 1600 respondentów w wieku do 30 r. ż. Próba dla poszczególnych grup respondentów wynosiła odpowiednio: młodzi (osoby w wieku 18-19 lat) – 100; studenci – 700; absolwenci – 400 i czynni zawodowo (z wykluczeniem studentów i absolwentów) – 400. Uzyskane dane zostały przeważone, aby struktura każdego segmentu wewnętrznie odpowiadała strukturze badanej populacji pod względem płci, wieku oraz miejsca zamieszkania. Dodatkowo zastosowano ważenie uwzględniające proporcję między 4 badanymi segmentami.

Promocja „Karta na start” trwa do 31 sierpnia br. Regulamin i zasady promocji „Karta na start” są dostępne pod adresem: http://www.bzwbk.pl/karty-platnicze/karty-kredytowe/oferta-specjalna-karty-na-start/karta-na-start.html.

źródło: Bank Zachodni WBK

Exit mobile version