- 9 czerwca wystartowała kampania wizerunkowa, która jest wprowadzeniem do nowej ofensywy reklamowej PKO Banku Polskiego.
- Pierwsze spoty koncentrują się na pytaniu „Czego Polacy chcą od banku?”.
- Główne role grają Szymon Majewski, Bogusław Linda i Sara James. Akcja spotu toczy się w PKO Rotundzie.
9 czerwca wystartowała kampania wizerunkowa PKO Banku Polskiego, która jest wprowadzeniem do nowej ofensywy reklamowej. Działania komunikacyjne kierujemy do szerokiej grupy odbiorców, ponieważ PKO Bank Polski jest uniwersalnym bankiem, z którego korzystają miliony klientów z różnorodnymi potrzebami. W pierwszym spocie reklamowym, którego akcja toczy się w PKO Rotundzie, główne role grają znane gwiazdy: Bogusław Linda i Sara James oraz Szymon Majewski. Koncepcja działań reklamowych koncentruje się na pytaniu „Czego Polacy chcą od banku?”.
Działania reklamowe obejmują telewizję, internet, radio i kina w całej Polsce. Kampania będzie realizowana we współpracy z agencją kreatywną Havas Poland i domem mediowym Havas Media Poland.
Czego Polacy chcą od banku. Nowa kampania: blisko ludzi, z humorem i gwiazdami
Szymon Majewski, Bogusław Linda i Sara James, w 45-sekundowym spocie reklamowym, próbują odpowiedzieć na pytanie, czego Polacy oczekują od banku? Odpowiedź jest prosta: każdy potrzebuje czegoś innego, bo potrzeby są różnorodne, jak sami klienci. To oni inspirują bank do tworzenia nowych rozwiązań, które są praktycznym wsparciem w codziennym życiu. Już ponad 12 mln osób jest klientami PKO Banku Polskiego.
Aplikacja, serwis internetowy czy oddział
Systematycznie przybywa procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy – za pomocą aplikacji mobilnej IKO i serwisu transakcyjnego iPKO. Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce. Została aktywowana przez klientów już ponad 8,6 mln razy. Ma ponad 100 funkcji, które ułatwiają załatwianie codziennych spraw milionom użytkownikom w różnym wieku i zapewniają szybkie i wygodne zarządzanie finansami.
Z kolei osoby, które preferują bezpośredni kontakt z doradcą, mają do dyspozycji ponad 1 tys. oddziałów i agencji PKO Banku Polskiego w całej Polsce.
Mimo rosnącej popularności kanałów zdalnych, wciąż ponad połowa klientów oczekuje kontaktu z doradcą w oddziale przy bardziej skomplikowanych decyzjach finansowych, co pokazuje, że rola oddziałów jako centrum wsparcia i doradztwa jest nadal jest ważna.
Zmiana identyfikacji wizerunkowej PKO Banku Polskiego
9 czerwca bank zaprezentował również zmienioną identyfikację wizerunkową. Dotychczasowa identyfikacja powstała kilkanaście lat temu z uwzględnieniem tradycyjnych nośników komunikacji. Przez te lata zmienił się sposób przedstawiania treści – bank dostosowując się do tych trendów, odświeżył swoją identyfikację, w tym znak i czcionkę. W nowej odsłonie dają one lepszy efekt wizualny i czytelność, zwłaszcza w środowiskach cyfrowych. Zmiana nie jest rewolucją, tylko odświeżeniem, dlatego wprowadzana będzie stopniowo. W pierwszym etapie nowa szata wizualna zauważalna będzie w przekazie reklamowym.
Nad zmianą identyfikacji pracuje agencja brandingowa: 4/4 BRANDDESIGN.
Platforma komunikacji wspiera realizację strategii
Nowa platforma komunikacji PKO Banku Polskiego ma być wsparciem w realizacji celów strategicznych banku. Jednym z jej filarów jest bycie numerem 1 dla codziennych potrzeb klientów, które zmieniają się dynamicznie.