Nowy pierwiastek w finansach? Wygoda, którą odkrywa VeloBank z Marią Skłodowską-Curie

Co łączy naukowe odkrycia i codzienne finanse? Okazuje się, że całkiem sporo. VeloBank w swojej najnowszej kampanii promującej pożyczkę gotówkową pokazuje, że między technologią, wygodą i dobrą decyzją finansową może zadziać się prawdziwa chemia. W roli głównej ambasadorka marki, czyli Magdalena Różczka jako Maria Skłodowska-Curie.

W kampanii VeloBanku widzimy Marię Skłodowską-Curie, która odpoczywa na zielonej kanapie w Paryżu. Nie eksperymentuje z pierwiastkami, lecz pokazuje jak wziąć pożyczkę gotówkową – wystarczy smartfon i aplikacja mobilna.

Lubimy opowiadać o bankowości przez pryzmat emocji, symboli i wygody. Maria Skłodowska-Curie była pionierką w swojej dziedzinie, a my chcemy być pionierami w tworzeniu rozwiązań bankowych, które są wygodne, zrozumiałe i łatwo dostępne. A jednocześnie zaawansowane technologicznie i innowacyjne. Nasza pożyczka to idealne narzędzie do realizacji ważnych planów, bez wychodzenia z domu, na smartfonie – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.

Nowa odsłona kampanii to kontynuacja opowieści prowadzonej estetyką Wesa Andersona, z pastelowymi kolorami, symetrycznymi kadrami i dawką humoru. W poprzednich odsłonach główną postacią była m.in. Statua Wolności i plan na podróż do Nowego Jorku. Bank zawitał też do Londynu. Natomiast tym razem tłem dla historii stał się Paryż, czyli miasto nauki i kultury, w którym Maria Skłodowska-Curie pracowała i żyła. Centralnym punktem kadru pozostaje jednak zielona kanapa – symbol wygody i nowoczesnej bankowości, która nie wymaga wyjścia z domu ani odkładania planów.

Wybór Marii Skłodowskiej-Curie jako bohaterki kampanii VeloBanku nie był przypadkowy. To postać, która symbolizuje przełom, siłę intelektu i odwagę, by iść własną drogą. Przy tym jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych ikon polskiej nauki. VeloBank sięga po tę kultową postać, by z lekkością i humorem opowiedzieć o chemii… między klientem a wygodnymi produktami finansowymi.

Warto wspomnieć, że polska podwójna laureatka Nagrody Nobla zdecydowanie ma swój moment. W postać Marii Skłodowskiej-Curie wcieliły się ostatnio dwie znakomite aktorki – Karolina Gruszka w kampanii BLIKA oraz Magdalena Różczka w najnowszej komunikacji VeloBanku. Tym razem zamiast laboratorium bohaterka wybiera kanapę, a zamiast tablicy Mendelejewa – aplikację mobilną. Jedno pozostaje niezmienne: zarówno BLIK, jak i VeloBank czują chemię do innowacyjnych rozwiązań finansowych i angażujących konceptów marketingowych.

Back to school bardziej velo

Kampania wpisuje się w przygotowania do rozpoczęcia roku szkolnego. To czas, w którym wiele rodzin planuje wydatki związane z edukacją dzieci. Pożyczka gotówkowa z RRSO 9,9% może być odpowiedzią na te potrzeby, choć cel pożyczki może być dowolny, nie musi być związany z edukacją. Każdorazowo jednak nie ma zbędnych formalności, a wnioskować można w pełni online, w aplikacji mobilnej VeloBanku, ale też oczywiście w placówkach. Maksymalna kwota kredytu to 300 tys. zł dla dwóch kredytobiorców, a maksymalny okres na spłatę to aż 10 lat. Dla wygody klientów pierwszą ratę można odłożyć o 3 miesiące (karencja).

Na kampanię VeloBanku składają się 15-sekundowe spoty w telewizji i internecie, działania digital, obecność w oddziałach banku na witrynach placówek i materiałach drukowanych dla klientów, działania w social mediach, komunikacja do klientów w kanałach własnych oraz PR. Za kreację odpowiada agencja VerdeAgency, produkcję spotu zrealizowała Papaya Films, dom mediowy Initiative odpowiadał za zakup mediów, a ZOOM bsc za działania PR.

Spot jest dostępny na: https://www.youtube.com/watch?v=PoJB3702EuM

Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 9,9%. Kalkulację wykonaliśmy 05.03.2025 r. na reprezentatywnym przykładzie. Z oferty pożyczki gotówkowej możesz skorzystać, jeśli: w ciągu ostatnich 6 miesięcy nie miałeś/miałaś kredytu/pożyczki gotówkowej ani kredytu konsolidacyjnego w VeloBank S.A., masz aktywne zgody marketingowe (w tym sms, mejl i telefon) oraz zadeklarujesz, że w całym okresie pożyczki spełnisz warunek oferty, tj. będziesz mieć VeloKonto i co miesiąc: zapewnisz wpływ na konto min. 2 000 zł oraz wykonasz min. 5 płatności kartą do konta lub BLIKIEM. Jeżeli nie spełnisz warunku oferty, od kolejnego miesiąca podwyższymy oprocentowanie pożyczki o 2 pp. – do czasu ponownego spełnienia warunku. Maksymalna kwota pożyczki dla jednego kredytobiorcy: 200 tys. zł na okres do 10 lat. Podczas wnioskowania o pożyczkę gotówkową możesz skorzystać z karencji w spłacie pierwszej raty od 1 do 3 miesięcy i wówczas warunki kosztowe pożyczki ulegną zmianie. W okresie karencji nie spłacasz kapitału ani odsetek. Udzielenie, wysokość pożyczki oraz warunki pożyczki zależą od wyniku badania i oceny Twojej zdolności kredytowej oraz oceny ryzyka kredytowego. Prowadzenie VeloKonta to prowadzenie rachunku płatniczego. Szczegółowe warunki oferty, w tym opłaty i prowizje, znajdziesz w placówkach oraz na velobank.pl.