O innowacjach w biznesie na Forum Liderów Biznesu organizowanym przez Alior Bank i Billennium

Trendy w innowacjach, Przemysł 4.0, Czy człowieka zastąpi maszyna? – to tylko niektóre tematy poruszone podczas Forum Liderów Biznesu zorganizowanego przez Alior Bank i Billennium.

Jak skutecznie dostosować biznes do działania w cyfrowym otoczeniu i zrobić to lepiej niż konkurencja – zastanawiali się wspólnie organizatorzy, przedstawiciele partnerów wydarzenia (Microsoft Polska i EY Polska) oraz przede wszystkim sami uczestnicy.

Otwierając spotkanie, Urszula Krzyżanowska-Piękoś, wiceprezes zarządu Alior Banku, zaznaczyła, że kluczem do skutecznej innowacji jest słuchanie Klienta i to stwierdzenie stało się myślą przewodnią całego Forum.

Prezentacje prelegentów dotyczyły wykorzystania nowych technologii i zmian w globalnych trendach konsumenckich. Sesję wystąpień rozpoczęła Zuzanna Skalska, która podkreśliła, że technologiczne innowacje to tylko część nowej, przemysłowej rewolucji. Firmy muszą dostosować się do nowych, świadomych konsumentów i pracowników, którzy oczekują coraz większej elastyczności, jeśli chodzi o wykonywane obowiązki i powierzane im zadania. – Firmy nie mogą zapomnieć o tym, że nadrzędnym celem wprowadzanych przez nie zmian jest satysfakcja klienta końcowego – dodała Skalska.

Daniel Daszkiewicz, Dyrektor Departamentu FinTech w Alior Banku, który mówił o globalnych trendach, zmieniających biznes, zauważył m.in., że AI i quantum computing są obietnicą nowych możliwości na rynku.

Trwająca dziś internetowa rewolucja przemysłowa stawia przed nami nie tylko szereg ambitnych wyzwań, ale stanowi też pewnego rodzaju przyrzeczenie niesamowitych rozwiązań, które wkrótce mogą całkowicie zmienić jakość naszego życia. Kiedy w 1903 roku bracia Wright wznosili się w powietrze, nikt nie przypuszczał, że zaledwie 35 lat później człowiek będzie eksperymentował już z silnikiem odrzutowym; o możliwościach współczesnych maszyn nie muszę już wspominać. Jesteśmy na tym samym etapie, co bracia Wright, jeżeli chodzi o rozwój sztucznej inteligencji czy komputerów kwantowych, i to od nas zależy, w jakim stopniu rozwinie się ta technologia – skomentował Daszkiewicz, podkreślając jednocześnie, że kluczem do sukcesu w obecnych czasach jest umiejętne wdrażanie i wykorzystanie rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji we własnym biznesie.

Następnie Michał Jaworski, członek zarządu Microsoft, uspokajał, że algorytmy maszynowego uczenia nie są jeszcze tak doskonałe, żeby w pełni zastąpić człowieka. AI należy traktować jako dopełnienie, które pod wieloma względami nigdy nie będzie w stanie dorównać ludziom w takich kwestiach jak bezpośrednia komunikacja, kreatywność czy empatia.

Zdaniem Ivana Hernandeza, Lidera ds. Rynku IoT z EY Polska, z biznesowego punktu widzenia najważniejsze jest inteligentne połączenie technologii dostępnych obecnie na rynku. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu innowacyjnych technologii takich jak: IoT, AI, Big Data, chmura, druk 3D, nowoczesne organizacje zyskują przewagę w tworzeniu nowych usług, a co za tym idzie – nowych źródeł przychodu.

W Billennium nauczyliśmy się, że innowacji nie można zamykać w jednym zespole. Innowacja tylko rozumiana jako proces działający w całej organizacji i część jej DNA, rzeczywiście ma szansę zadziałać. Wtedy bowiem objawia się ona na co dzień w małych elementach, które zmieniają nasze podejście i rzeczywistość. I nie chodzi tu tylko o obszary związane z technologiami, ale również z zachowaniami. Teraz uczymy się, aby w naszym podejściu zacząć także zwracać większą uwagę na społeczny aspekt innowacji oraz jej ludzki wymiar – dodaje Bartosz Łopiński, CEO Billennium, który wraz z Urszulą Krzyżanowską-Piękoś, wiceprezes Zarządu Alior Banku, był gospodarzem wydarzenia.

Organizatorzy już planują kolejne spotkania w ramach cyklu Forum Liderów Biznesu, które są doskonałą okazją do wymiany wiedzy i inspiracji na drodze do innowacyjnego biznesu, a relację z pierwszego w ramach Forum spotkania można obejrzeć pod linkiem.

ŹRÓDŁOAlior Bank