Oddział korporacyjny PKO Banku Polskiego w Rumunii rozpoczyna działalność operacyjną

  • 1 stycznia działalność operacyjną rozpoczął oddział korporacyjny PKO Banku Polskiego w Bukareszcie.
  • Oddział ten powstał przede wszystkim po to, by wspierać polskie firmy działające na rynku rumuńskim, ale będzie także w pełni otwarty na finansowanie firm lokalnych na tym rynku.
  • Rozpoczęcie działalności w Rumunii to element realizacji Strategii PKO Banku Polskiego na lata 2025-2027 w zakresie ekspansji zagranicznej.
1 stycznia 2025 roku działalność operacyjną rozpoczął oddział korporacyjny PKO Banku Polskiego w Bukareszcie. PKO Bank Polski S.A. Varsovia, Sucursala Bucuresti chce być bankiem pierwszego wyboru dla polskich firm działających na rynku rumuńskim oraz bramą dla rumuńskich spółek wchodzących na rynek polski. Oddział w stolicy Rumunii jest czwartym, po Frankfurcie nad Menem, Pradze i Bratysławie, zagranicznym oddziałem korporacyjnym PKO Banku Polskiego. Uruchomienie go jest elementem realizacji Strategii „Numer jeden i kropka”, która zakłada ekspansję zagraniczną banku na kolejne rynki europejskie. Będą to kraje kluczowe dla polskich firm działających za granicą.
– Rozwój sieci zagranicznych oddziałów korporacyjnych to nasza odpowiedź na potrzeby polskich przedsiębiorstw, które sukcesywnie zwiększają swoją obecność na rynkach zagranicznych. To także realizacja ważnego elementu Strategii PKO Banku Polskiego na lata 2025-2027. W Rumunii inwestuje coraz więcej polskich firm m.in z branży spożywczej, meblarskiej, chemii budowlanej, informatycznej czy sprzętu AGD. Chcemy odpowiedzieć na ich potrzeby i ułatwić im działalność na tym rynku, ale będziemy także w pełni otwarci na finansowanie firm lokalnych. Liczymy na dobry start i wysokie zainteresowanie współpracą. Zapraszamy do korzystania z naszych usług… i kropka – podkreśla Marek Radzikowski, wiceprezes PKO Banku Polskiego.
Dlaczego Rumunia?
Rumunia, po wyprzedzeniu Czech, jest obecnie drugą po Polsce największą gospodarką Europy Środkowo-Wschodniej. Eksport z Polski do Rumunii osiągnął w 2023 r. wartość około 7 mld euro. Wzajemna wymiana handlowa między obu krajami systematycznie wzrasta i wiele polskich firm albo jest już obecnych w Rumunii, albo planuje biznes w tym kraju. Rumunia to czwarty europejski kraj, w którym klienci korporacyjni mogą skorzystać z usług PKO Banku Polskiego. Pierwszy zagraniczny oddział korporacyjny banku został uruchomiony w 2015 r. w Niemczech, we Frankfurcie nad Menem, ze względu na największą aktywność polskiego biznesu właśnie w tym kraju. Od 2017 r. bank działa na rynku czeskim, a od 2021 r. także na rynku słowackim. Jest też obecny w Ukrainie, poprzez należący Grupy Kapitałowej, Kredobank.
Kompleksowa oferta dla firm działających na rynkach zagranicznych
Podobnie jak w przypadku pozostałych oddziałów zagranicznych, usługi w Rumunii świadczone są na podstawie paszportu europejskiego. Oferta oddziału obejmuje: prowadzenie rachunków rozliczeniowych, obsługę rozliczeń bezgotówkowych, lokowanie nadwyżek środków w formie depozytów, finansowanie krótko-, średnio- i długoterminowe, oraz świadczenie usług z zakresu zarządzania płynnością i obsługi produktów trade finance. Istotnym elementem oferty rozliczeń są płatności realizowanie w czasie rzeczywistym między rachunkami prowadzonymi w PKO Banku Polskim. Klienci oddziału w Rumunii mogą również korzystać bezpośrednio z oferty centrali PKO Banku Polskiego w Warszawie w zakresie m.in. rozwiązań skarbowych. Obsługa i dokumentacja dla klientów dostępne są w językach polskim, angielskim i rumuńskim.
Dyrektorem oddziału w Bukareszcie jest Jan Majewski, doświadczony i skuteczny menadżer z ponad 20-letnim międzynarodowym doświadczeniem w zakresie bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej, który bardzo szybko nauczył się płynnie mówić po rumuńsku.
PKO Bank Polski jest liderem rozliczeń zagranicznych
PKO Bank Polski stawia także na rozwój bankowości korespondenckiej i obsługi rozliczeń międzynarodowych. Obecnie rozlicza transakcje z ponad 1300 instytucjami w 23 walutach i prowadzi 240 rachunków dla banków z Europy, Ameryki, Azji, Australii i Afryki, co stanowi 50 proc. rynku międzybankowego w Polsce. Rozbudowana międzynarodowa infrastruktura płatnicza PKO Banku Polskiego oznacza korzyści dla klientów, zarówno instytucjonalnych, jak i detalicznych: skraca czas realizacji przelewów i obniża koszty transakcji. Korzystając z usług banku klient może na przykład wysłać pieniądze do Nowej Zelandii albo opłacić fakturę w walucie tego kraju, wymieniając złotego od razu na dolary nowozelandzkie, bez potrzeby pośredniego przewalutowania np. na euro czy dolara. Możliwość bezpośredniej obsługi rozliczeń zagranicznych zapewnia PKO Bankowi Polskiemu istotną przewagę konkurencyjną na rynku.

Exit mobile version