W 16. edycji rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka 2017” Bank Millennium zajął miejsce na podium aż w trzech, z czterech ocenianych kategorii – 1. miejsce w kategorii „Bank dla Kowalskiego”, 1. miejsce w kategorii „Bankowość mobilna” oraz 2. w kategorii „Bankowość internetowa”.
– Od lat należymy do ścisłej czołówki w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka”, a w tym roku znaleźliśmy się aż trzy razy na podium. To doskonały wynik, dlatego bardzo się cieszę. Wygrana w trzech kategoriach oznacza, że nie tylko wybrane obszary, ale cała organizacja odznacza się wysoką jakością, a nasza strategia stawiająca potrzeby i zadowolenie klientów w centrum uwagi przynosi efekty. Na kulturę jakości, która stanowi jeden z najważniejszych elementów codziennej pracy, składa się wiele drobnych czynności. Jakość to MY – pracownicy, managerowie, procesy i technologie, które współtworzymy. Tylko w ten sposób możemy wspierać klientów w osiąganiu ich finansowego sukcesu i budować relacje oparte na zaufaniu. Jakość i innowacyjność są naszą pasją – powiedział Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium.
Życie klientów toczy się w coraz większym stopniu w świecie mobilnym, dlatego chcemy ułatwiać im funkcjonowanie w nim. Aplikacja bankowa ma być przede wszystkim użytecznym i łatwym w obsłudze narzędziem. Musi więc nie tylko doskonale wpisywać się w nawyki klientów i ich potrzeby z obszaru finansów, lecz także zapewniać wygodny dostęp do innych potrzebnych usług. Zgodnie z tą filozofią, poza produktami bankowymi aplikacja Banku Millennium oferuje np. ubezpieczenia komunikacyjne, turystyczne czy możliwość mobilnego płacenia za parking lub bilety komunikacji miejskiej. Mimo, że zmienia się również charakter i funkcjonalność oddziałów – proste operacje (przelewy, operacje gotówkowe) powoli przenoszą się do kanałów zdalnych i urządzeń automatycznych – komfort i najwyższa jakość obsługi pozostają bez zmian.
Nagrody Newsweeka przyznawane są w czterech kategoriach: „Bank dla Kowalskiego”, „Bankowość internetowa”, „Bankowość mobilna” oraz „Bankowość hipoteczna”. Podobnie jak w poprzednich latach banki oceniano metodą „mystery shopping”. Wcielający się w rolę tajemniczych klientów audytorzy firmy badawczej Millward Brown przez trzy miesiące testowali jakość obsługi oraz ofertę największych banków w Polsce. Audytorzy odbyli wizyty w ponad 300 placówkach, korzystali z bankowych infolinii oraz usług internetowych. Na każdym etapie oceniali i punktowali jakość i funkcjonalność poszczególnych usług. O pozycji banków w każdym z rankingów decydowała suma zdobytych punktów.