-
Wczoraj bank poinformował, że od 23 września wszyscy klienci z terenów objętych stanem klęski żywiołowej będą mogli wystąpić o zawieszenie na 3 miesiące spłaty kredytu
-
Z kolei od dzisiaj, klienci którzy mieszkają na tych terenach i zostali poszkodowani w wyniku powodzi, mogą zawnioskować o dodatkowe rozwiązania
-
W przypadku problemów ze spłatą zobowiązań kredytowych poszkodowani mogą składać indywidualne wnioski do banku
Wczoraj bank poinformował, że od 23 września wszyscy klienci z terenów objętych stanem klęski żywiołowej będą mogli wystąpić o zawieszenie na 3 miesiące spłaty kredytu. Z kolei od dzisiaj, klienci którzy mieszkają na tych terenach i zostali poszkodowani w wyniku powodzi, mogą zawnioskować o dodatkowe rozwiązania w przypadku problemów ze spłatą zobowiązań kredytowych. W tym celu należy złożyć wniosek do banku. Propozycja dotyczy klientów indywidualnych i z obszaru MSP.
W przypadku osób poszkodowanych w wyniku powodzi, do czasu odzyskania przez nich zdolności do spłaty zobowiązań, bank proponuje rozwiązania ułatwiające spłatę kredytów poprzez:
– zawieszenie płatności rat spłaty pożyczek i kredytów bez żadnych opłat,
– zawieszenie płatności części odsetkowej lub kapitałowej w zależności od wniosku klienta,
– rozłożenie kwoty zaległości na pozostały okres kredytowania,
– wydłużenia okresu spłaty o czas zawieszenia spłat na umowach, – wydłużenie okresów kredytowania,
– wprowadzanie możliwości ulg indywidualnych na podstawie dyspozycji i oświadczenia klienta np. zawieszenie naliczania odsetek.
– zawieszenie płatności rat spłaty pożyczek i kredytów bez żadnych opłat,
– zawieszenie płatności części odsetkowej lub kapitałowej w zależności od wniosku klienta,
– rozłożenie kwoty zaległości na pozostały okres kredytowania,
– wydłużenia okresu spłaty o czas zawieszenia spłat na umowach, – wydłużenie okresów kredytowania,
– wprowadzanie możliwości ulg indywidualnych na podstawie dyspozycji i oświadczenia klienta np. zawieszenie naliczania odsetek.
Możliwe jest zastosowanie wszystkich tych rozwiązań łącznie. Decyzje dotyczące indywidualnych wniosków od poszkodowanych podejmowane są przez bank indywidualne. Wniosek można złożyć m.in. w oddziale.
Zbiórka na pomoc dla powodzian
Fundacja PKO Banku Polskiego uruchomiła specjalne konto do wpłat na rzecz pomocy dla osób poszkodowanych przez powódź. Do każdej wpłaconej złotówki Fundacja dołoży drugą złotówkę. Wpłat można dokonywać na Konto Fundacji:
30 1020 1068 0000 1702 0337 3529
z tytułem przelewu: darowizna dla powodzian.
30 1020 1068 0000 1702 0337 3529
z tytułem przelewu: darowizna dla powodzian.
Wszystkie informacje dostępne są na stronie banku https://www.pkobp.pl/powodz