Mój Biznes – nowe ubezpieczenie Allianz Polska odpowiada na potrzeby franczyzobiorców

Allianz Polska wprowadził nowe ubezpieczenie majątkowe dla przedsiębiorstw – Mój Biznes – stworzone z myślą o średnich firmach, w tym także tych, które działają w ramach sieci franczyzowych. Pozwala ono zabezpieczyć majątek franczyzobiorców przed najpoważniejszymi ryzykami. Jednocześnie jego konstrukcja jest przejrzysta i intuicyjna – wystarczy zadeklarować dwie sumy ubezpieczenia: dla rzeczy ruchomych oraz nieruchomości. Istnieje także możliwość rozszerzenia ochrony ubezpieczeniowej poprzez uwzględnienie dodatkowych klauzul, co pozwala dostosować polisę do indywidualnych potrzeb przedsiębiorców.

Ubezpieczenie Mój Biznes  skierowane jest do średnich przedsiębiorstw posiadających majątek od 3 do 30 mln zł we wszystkich lokalizacjach, z rocznym obrotem nieprzekraczającym 200 mln zł, które zatrudniają do 250 pracowników. Nowe ubezpieczenie jest interesującą propozycją dla przedsiębiorców funkcjonujących w ramach franczyzy różnych branż, ze szczególnym uwzględnieniem tych, którzy prowadzą działalność w wielu lokalizacjach. Ubezpieczenie Mój Biznes pozwala objąć ochroną do 10 lokalizacji, przy czym nie muszą być to jedynie punkty, w których prowadzona jest działalność usługowa, lecz także np. biura firmy.

– Sieci franczyzowe często wymagają wysokiego standardu zabezpieczeń mienia, a odpowiedni zakres ubezpieczenia może być jednym z istotnych warunków zawarcia lub kontynuowania umowy franczyzowej. Jednocześnie franczyzobiorca, podobnie jak każdy przedsiębiorca, jest odpowiedzialny za majątek firmy, także w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych. Poważne szkody mogą oznaczać konieczność przerwania działalności, co generuje wymierne straty – podkreśla Ewelina Solak, kierownik produktu w TUiR Allianz Polska S.A.

Ubezpieczenie Mój Biznes dla średnich firm może stanowić wsparcie w zarządzaniu ryzykiem oraz zapewnić ochronę przed poważnymi konsekwencjami finansowymi wynikającymi z nieprzewidzianych sytuacji. Majątek firmy może zostać objęty kompleksową ochroną, a dzięki swojej elastyczności, polisa ubezpieczeniowa może być dostosowana do wymagań sieci franczyzowej poprzez rozszerzenie ochrony o dodatkowe klauzule.

Dla franczyzobiorców, którzy adaptują na działalność własny lub wynajmowany przez siebie lokal, w standardowym zakresie polisy, Allianz zapewnia także zabezpieczenie szkód związanych z prowadzonymi pracami budowlano-remontowymi, które nie wymagają pozwolenia na budowę.

– Nieruchomości naszych klientów chronią przy tym szerokie definicje ryzyk, takich jak silny wiatr czy deszcz, w których nie wskazujemy wprost na ich natężenie (w ramach określonych parametrów), a decyzja o wypłacie odszkodowania może zostać podjęta w oparciu o zaistniałe szkody w sąsiedztwie, wywołane w ich następstwie. W każdym wariancie ubezpieczenia Mój Biznes pokrywane są ponadto koszty stałe działalności będące następstwem szkody, nawet do 6-ciu miesięcy od zdarzenia, w tym m.in. wynagrodzenia pracowników, opłaty za najem, koszty mediów oraz raty kredytów, ponoszone w związku z prowadzoną działalnością – zaznacza Mariusz Jadacki, współwłaściciel J&J Kancelaria Ubezpieczeniowa, Kluczowy Partner Allianz Polska.

Franczyzobiorcy, którzy prowadzą biznes z wykorzystaniem maszyn, mogą ubezpieczyć je także od awarii, w tym szkód spowodowanych błędami w obsłudze. Ubezpieczenie Mój Biznes obejmuje ochroną również sprzęt elektroniczny w pełnym zakresie ryzyk, bez konieczności dołączania jego szczegółowych wykazów.

– Wychodzimy naprzeciw oczekiwań naszych klientów, dlatego ochronę w ramach ubezpieczenia Mój Biznes można rozszerzyć także o straty w postaci utraconego zysku, które przedsiębiorca poniósł w czasie przerwy lub zakłócenia prowadzonego biznesu. Polisę dopełnia w takim przypadku odpowiednia klauzula dodatkowa, dotychczas często niedostępna w segmencie ubezpieczeń dla małych i średnich przedsiębiorstw – podkreśla Mariusz Jadacki.

Szybka likwidacja szkód również minimalizuje ryzyko przestoju w działalności i ogranicza potencjalne straty. W ramach ubezpieczenia Mój Biznes, klienci Allianz Polska mogą skorzystać z uproszczonej procedury likwidacji szkody oraz całodobowego dostępu do usługi assistance, która zapewni natychmiastową pomoc w przypadku awarii sprzętu lub wystąpienia innych problemów technicznych, co pozwala na ograniczenie zakłóceń w prowadzeniu biznesu.

Mój Biznes oferuje trzy warianty ubezpieczenia: podstawowy, rozszerzony i pełny, co pozwala na wybór optymalnego poziomu ochrony, w zależności od potrzeb oraz skali prowadzonej działalności.

Nowe ubezpieczenie majątkowe dla średnich firm jest dostępne zarówno za pośrednictwem agentów wyłącznych Allianz Polska, jak i współpracujących multiagencji.

ŹRÓDŁOAllianz Polska