PKO Bank Polski uhonorowany SAP Innovation Award 2017

  • Bank otrzymał nagrodę za rozwiązanie do monitorowania i analizy zachowań użytkowników IKO – BEHEX

  • Uznanie specjalistów SAP zyskała innowacyjność narzędzia

  • Zaawansowane technologie Banku po raz kolejny zostały docenione

PKO Bank Polski otrzymał SAP Innovation Award 2017 za BEHEX – rozwiązanie Big Data służące do zbierania i analizowania zachowań użytkowników aplikacji bankowości mobilnej IKO. Komisja konkursowa złożona z ekspertów spółki SAP doceniła innowacyjność projektu i doskonałe połącznie bankowego know-how z technologią SAP. Bank wyprzedza konkurencję w cyfrowym świecie, jest też liderem pod względem ergonomii kanałów elektronicznych.

BEHEX to autorskie rozwiązanie PKO Banku Polskiego wykorzystujące platformę analityczną SAP Bussiness Object Lumira. Poprzez gromadzenie i kompleksową analizę informacji o użytkowniku aplikacji IKO, jego preferencjach i zachowaniu, narzędzie umożliwia jeszcze celniejsze jej dopasowanie do potrzeb klientów m.in. pod względem ergonomii aplikacji, personalizacji oferty sprzedażowej i komunikacji z klientem. Rozwiązanie zostało wdrożone dwuetapowo (20 kwietnia i 8 maja br.) w blisko 80 proc. aplikacji IKO. Już pierwszego dnia pełnego przetwarzania danych przeanalizowano 17 mln logów klientów, w ciągu miesiąca zbadanych będzie 500 milionów.

– Naszym celem jest satysfakcja klienta i budowanie z nim trwałych relacji, dlatego nieustanie rozwijamy aplikację mobilną IKO i zwiększamy aktywność jej użytkowników. BEHEX pozwala spojrzeć na nasz kanał mobilny oczami klientów i pozyskać informacje, dzięki którym będziemy mogli lepiej poznać ich potrzeby, przyzwyczajenia i sposób korzystania z aplikacji. Na tej podstawie będziemy rozwijać IKO – tak by zapewniało optymalne doświadczenie użytkownika i jeszcze lepiej trafiało w potrzeby klientów Banku – powiedział Łukasz Kuc, dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych PKO Banku Polskiego.  

PKO Bank Polski jest innowatorem w dziedzinie finansów. Systematycznie inwestuje w rozwój i odpowiedzialnie wdraża nowoczesne technologie. Umożliwia klientom wygodne i bezpieczne zarządzanie finansami w każdym miejscu i czasie.

– Potencjał, wiedza i doświadczenie zespołu PKO Banku Polskiego oraz zaawansowane rozwiązania technologicznie pozwalają nam codziennie kreować nowy biznes i standardy rynkowe. To umacnia naszą pozycję jako lidera polskiego sektora bankowego pod względem innowacyjności – powiedział Adam Marciniak, dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji PKO Banku Polskiego.

Nowoczesne rozwiązania, technologia mobilna, cyfryzacja, zaawansowana analityka, big data to domeny PKO Banku Polskiego. Bank tworzy autorskie rozwiązania, inicjuje i angażuje się w innowacyjne projekty integrujące środowisko branży finansowej, ułatwiające społeczeństwu dostęp do usług mobilnych i internetowych oraz zwiększające bezpieczeństwo usług bankowych. Odgrywa też kluczową rolę we wspieraniu rozwoju ePaństwa. 9 milionom klientów z dostępem do bankowości elektronicznej, za pośrednictwem serwisów transakcyjnych iPKO i Inteligo umożliwił dostęp do serwisów administracji publicznej, zwiększając w ten sposób dostępność, stopień wykorzystania i jakości usług cyfrowych.

ŹRÓDŁOPKO Bank Polski