Alior Bank udostępnia swoim klientom Płatności powtarzalne BLIK – usługę, która ułatwia regulowanie cyklicznych zobowiązań i daje pełną swobodę zarządzania nimi z poziomu aplikacji mobilnej. To kolejny krok w kierunku prostszego i bardziej przewidywalnego codziennego bankowania, które łączy wygodną automatyzację płatności z intuicyjną kontrolą planowanych wydatków.
Płatności powtarzalne BLIK stanowią odpowiedź na potrzeby użytkowników, którzy chętnie korzystają z usług dostępnych w modelu subskrypcyjnym. Rozwiązanie umożliwia realizację transakcji automatycznie lub z każdorazowym potwierdzeniem. Sama aktywacja przebiega szybko i intuicyjnie: wystarczy zaakceptować i utworzyć pierwszą płatność w aplikacji mobilnej, a kolejne realizowane są zgodnie z wybranym harmonogramem i preferencjami użytkownika. Co ważne, operacje nie wymagają podawania danych wrażliwych, co znacząco zwiększa poczucie bezpieczeństwa. Dodatkowo wszystkimi aktywnymi zobowiązaniami można w pełni zarządzać bezpośrednio w aplikacji banku – z możliwością podglądu historii, edycji ustawień lub rezygnacji z usługi w dowolnym momencie.’
Coraz więcej serwisów, z których korzystamy na co dzień, działa w modelu subskrypcyjnym – od streamingu, przez media, po opłaty drogowe czy ubezpieczenia. Widzimy wyraźnie, że użytkownicy szukają sposobów, by te transakcje po prostu „działy się same”, ale jednocześnie chcą mieć możliwość kontroli z jednego miejsca wszystkich planowanych w ten sposób, automatycznych wydatków. Płatności powtarzalne BLIK powstały właśnie z myślą o takim połączeniu wygody i przejrzystości. To rozwiązanie, które nie tylko upraszcza codzienne życie, ale też naturalnie wpisuje się w sposób, w jaki korzystamy dziś z bankowości mobilnej. Cieszy nas, że Alior Bank zdecydował się udostępnić tę funkcję swoim klientom, bo to kolejny ważny krok w upowszechnianiu modelu płatności, który realnie odpowiada na oczekiwania rynku – mówi Marcin Waldowski, dyrektor departamentu rozwoju produktu w BLIKU
Coraz szerszy zasięg usługi
Popularność płatności powtarzalnych BLIK stale rośnie i stają się one jednym z wygodniejszych sposobów regulowania cyklicznych zobowiązań. Usługa działa już w sześciu bankach, a teraz do tego grona dołącza Alior Bank. Równolegle rozszerza się także sieć akceptacji: z płatności można korzystać w coraz większej liczbie sklepów i serwisów, które oferują model subskrypcyjny lub cykliczne rozliczenia. Obecnie taka forma transakcji jest dostępna w Canal+, u operatorów sieci T-Mobile Polska, Orange, Play i Plus (Grupa Polkomtel), a także w Rzeczpospolitej, Wyborcza.pl, Allianz, Your Kaya, Patronite, nootri i Autopay. Więcej informacji o działaniu usługi oraz o promocjach związanych z jej wykorzystaniem na stronie internetowej: BLIK – Płatności powtarzalne.
Widzimy rosnące zainteresowanie klientów rozwiązaniami, które upraszczają codzienne zarządzanie finansami. Usługa Płatności powtarzalnych BLIK odpowiada na tę potrzebę – jest szybka, bezpieczna i bezpłatna. To także kolejny krok w kierunku automatyzacji i wygody w bankowości mobilnej – mówi Krzysztof Konieczka, dyrektor Działu Daily Banking w Alior Banku.
Wprowadzenie tej usługi stanowi ważny etap w rozwoju ekosystemu BLIKA. Z punktu widzenia strategii rozwoju, nowa opcja ma służyć nie tylko zwiększeniu wolumenu transakcji w kanale e-commerce, ale także podniesieniu częstotliwości korzystania z systemu. Rozwiązanie jest skierowane zarówno do obecnych użytkowników BLIKA, jak i tych, którzy chcą z niego skorzystać po raz pierwszy – oferując im realne uproszczenie zarządzania codziennymi zobowiązaniami finansowymi. To element długofalowej strategii, której celem jest umacnianie pozycji BLIKA jako preferowanego narzędzia płatniczego w Polsce.