Polski Standard Płatności przekształcił się w spółkę akcyjną

Polski Standard Płatności, operator Systemu Płatności Mobilnych BLIK, przekształcił formę prawną ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (z o.o.) na spółkę akcyjną (S.A.). Zmiana ta jest naturalnym etapem rozwoju firmy, która umożliwi jej dalsze umacnianie pozycji na rynku oraz zwiększenie efektywności działania zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Nowy status został oficjalnie wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego w dniu 29 listopada 2024 r. W wyniku przekształcenia Polski Standard Płatności zyskał formę spółki akcyjnej, co ułatwi realizację strategicznych planów firmy.

Warto przypomnieć, że Polski Standard Płatności (PSP) powstał w 2013 roku z inicjatywy sześciu wiodących polskich banków – Alior Banku, Banku Millennium, Santander Banku Polska, ING Banku Śląskiego, mBanku i PKO Banku Polskiego – z myślą o stworzeniu wspólnego standardu płatności mobilnych. W 2015 roku spółka PSP wprowadziła na rynek system płatności mobilnych BLIK, który dziś jest powszechnie dostępny w aplikacjach mobilnych banków. PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Na koniec września 2024 r. z rozwiązania aktywnie korzystało blisko 17,4 mln użytkowników.

Exit mobile version