Program Handlu Zagranicznego – „Przewodnik po rynkach afrykańskich”

Czy wiesz, że…

  • w ciągu 30 lat populacja Afryki wzrośnie dwukrotnie?

  • kontynent szybko się urbanizuje, w miastach żyje już 40 proc. populacji?

  • Afryka jest światowym liderem w bankowości mobilnej?

  • BNP Paribas było pierwszym bankiem, który otworzył swoje oddziały w Afryce?

Bank BGŻ BNP Paribas przygotował „Przewodnik po rynkach afrykańskich” dla firm korporacyjnych i MSP. To pierwsze tak kompleksowe opracowanie przygotowane specjalnie na potrzeby polskiego biznesu. Przedsiębiorcy znajdą w nim wskazówki i praktyczne informacje z zakresu ekspansji na rynki afrykańskie, budowania relacji z kontrahentami i pracownikami. Publikacja została przygotowana przez ekspertki z zakresu socjologii, afrykanistyki, ekonomii i politologii: dr Malwinę Bakalarską, dr Annę Masłoń – Oracz oraz dr Katarzynę A. Nawrot. „Przewodnik po rynkach afrykańskich” zawiera również historie polskich przedsiębiorców, którzy odnieśli sukces na rynkach zagranicznych i dzielą się doświadczeniami i wyzwaniami z jakimi się zmierzyli.

„Przewodnik po rynkach afrykańskich” powstał w ramach Programu Handlu Zagranicznego, który Bank BGŻ BNP Paribas prowadzi wspólnie z Partnerami: KUKE, Bisnode oraz dziennikiem Rzeczpospolita. Firmy korporacyjne i z sektora MSP mogą otrzyać wsparcie w zakresie poszukiwania nowych rynków zbytu i wiarygodnych kontrahentów dzięki międzynarodowej sieci powiązań Partnerów Promgramu.

– Afryka składa się z ponad pięćdziesięciu krajów, zróżnicowanych pod względem kulturowym i politycznym. Decyzja o rozpoczęciu kontaktów handlowych powinna być poprzedzona rzetelną analizą danego rynku, aby móc w pełni wykorzystać szanse związane z perspektywami znaczącego podnoszenia się poziomu życia mieszkańców Afryki – podkreśla Jerzy Śledziewski, wiceprezes Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas odpowiedzialny za Obszar Bankowości Korporacyjnej i MSP.

Po pierwszej, udanej wiosennej edycji, jesienna seria spotkań z przedsiębiorcami w sposób szczególny prezentuje możliwości ekspansji zagranicznej ukierunkowanej na młode, szybko rozwijające się rynki kontynentu afrykańskiego. Polski biznes dostrzega szanse drzemiące w Afryce, co pokazują Wydarzenia Programu Handlu Zagranicznego, które zarówno w dużych jak i mniejszych miastach, cieszą się dużym zainteresowaniem. Naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców z Polski wychodzi szeroka sieć kontaktów BNP Paribas, poprzez którą mogą oni otrzymać wsparcie 11 centrów Finansowania Handlu oraz 36 Centrów Biznesowych z których obecnie korzysta ponad 17 000 afrykańskich firm korporacyjnych i MSP.

Firmy zainteresowane otrzymaniem przewodnika, zapraszamy do kontaktu z lokalnym Centrum Bankowości Korporacyjnej bądź Centrum Biznesowym MSP Banku BGŻ BNP Paribas.

ŹRÓDŁOBank BGŻ BNP Paribas