Revolut zaoferował firmom narzędzia AI wspierające rozwój zespołu

Revolut People, platforma do zarządzania kadrami, która stoi za globalnym wzrostem zatrudnienia w Revolut do ponad 10000 pracowników i produkt oferowany w ramach Revolut Business (usługi dla firm), wzbogaciła się o zestaw narzędzi opartych na sztucznej inteligencji (AI).

Revolut zaprojektował platformę People w pierwszym kroku dla siebie, aby sprostać wzrostowi zatrudnienia, usprawnić zdalne rekrutacje, budować międzynarodowe zespoły, umacniać kulturę i wartości firmy, identyfikować i rozwijać talenty, zwiększać wydajność pracy i retencję pracowników. Platforma stała się źródłem przewagi konkurencyjnej dla Revolut, a następnie elementem jego oferty dla firm.

Nowością w Revolut People są oparte na AI narzędzia do przeprowadzania i podsumowywania spotkań z kandydatami, oceny wyników pracy w zespołach, a także mierzenia satysfakcji pracowników. Rozwiązania te Revolut wykorzystuje z powodzeniem w wewnętrznych procesach. Narzędzia wspierają menedżerów w zarządzaniu zespołem, począwszy od rekrutacji, po ocenę 360 stopni osiąganych wyników.

W poszukiwaniu talentów: narzędzia AI wspierające rekrutację

Aby skutecznie skalować biznes, firmy technologiczne muszą rekrutować efektywnie i precyzyjnie. Jedną z barier mogą być niespójności w procesie rekrutacji. Nowe, oparte na AI, narzędzie Revolut People wspiera prowadzenie wywiadów, sporządzanie podsumowań i analiz, dopasowuje treść CV do wymogów stanowiska, ocenia wyniki rozmowy kwalifikacyjnej. Bez konieczności ręcznego zapisywania spostrzeżeń, rekruterzy mogą być bardziej zaangażowani i obecni w rozmowie z kandydatem, skupić się na trafnych pytaniach, ponieważ informacje zwrotne zostaną wychwycone przez narzędzie AI.

Coaching: lepsi rekruterzy to lepsze kadry

Utalentowani rekruterzy zatrudniają lepszych kandydatów, często już przy pierwszym podejściu. Dlatego, oprócz tworzenia podsumowań i analiz na temat kandydatów, Revolut People ocenia też efektywność pracy rekruterów i dostarcza przydatne informacje zwrotne o przebiegu rozmów kwalifikacyjnych, wspomagając ciągłe doskonalenie umiejętności rekrutacyjnych.

Stały dopływ informacji

Oceny wyników są istotnym aspektem pracy z zespołem. Firmom zależy na obiektywnych kryteriach oceny i rozwijaniu umiejętności pracowników, a pracownikom zależy na pokonywaniu kolejnych etapów w karierze. Proces oceny wyników potrafi być jednak subiektywny i czasochłonny. Narzędzie AI wspiera ocenę wyników analizując informacje z ankiet, spotkań indywidualnych i szuka umiejętności, których pracownicy używali wykraczając poza standardowy zakres obowiązków, by tworzyć bardziej kompletne oceny wyników. Tak zautomatyzowany proces daje menedżerom jaśniejszy obraz wyników zespołu i pomaga im skupić się na pogłębionych rozmowach rozwojowych, a nie na zbieraniu danych.

Tworzenie zmian, których oczekują pracownicy 

Nie ma sensu, by firmy inwestowały w rekrutację najlepszych pracowników, jeśli nie inwestują potem w ich rozwój i utrzymanie. Ankiety badające zaangażowanie od dawna są kluczowym sposobem na dotarcie do sedna tego, czego pracownicy oczekują od swojej codziennej pracy. Wyzwaniem jest jednak czasochłonne dekodowanie wyników, by zrozumieć prawdziwe odczucia i motywacje w zespole. Dzięki AI liderzy i zespoły HR nie muszą wybierać pomiędzy jakością a wydajnością w działaniu. Narzędzie może przeanalizować wyniki ankiet i stworzyć rekomendacje odnośnie działań i obszarów, na których menedżerowie mogą się skupić, by wprowadzić korzystne zmiany w swoich zespołach.

Wszystkie powyższe funkcje i zastosowania są kontynuacją wdrożonej wcześniej w ramach Revolut People funkcji podsumowań spotkań z wykorzystaniem AI. Funkcja spisuje kluczowe informacje z rozmowy służbowej i automatyzuje zadania, aby menedżerowie oraz ich zespoły byli zawsze na bieżąco.

Po stworzeniu platformy na własny użytek, aby skalować rozwój zespołu, Revolut wprowadził rozwiązanie na rynek (w 2023 roku). Platforma Revolut People jest dostępna dla klientów Revolut Business w Wielkiej Brytanii i krajach EOG (także w Polsce).

Rozwijając Revolut z małego startupu do globalnej firmy zatrudniającej ponad 10 000 osób, widzieliśmy jak na dłoni, jaki wpływ zmiana skali wywiera na kulturę, zatrudnianie i wydajność. Firmy, które priorytetowo traktują rekrutację najlepszych talentów, potrzebują sprawdzonych narzędzi analizy potrzeb pracowników, wspierania ich w rozwoju i zatrzymywania w zespole. W tym miejscu pojawia się synergia między AI a czynnikiem ludzkim. Prawdziwy rozwój odbywa się twarzą w twarz, gdy menedżerowie inspirują członków swoich zespołów. Sztuczna inteligencja jest dodatkowym wsparciem, do przetwarzania danych i aspektów administracyjnych. Uwalnia czasu menedżerom, by mogli skupić się na kierowaniu talentami do następnego kroku w ich karierze, budowania kultury firmy i wprowadzania pozytywnych zmian w zespole” – powiedział Andrei Oprisor, Head of People Product w Revolut. Revolut Business ma w Polsce ponad 20 tysięcy klientów firmowych.

ŹRÓDŁORevolut