Sukces PKO Trade Finance Day – Bank wspiera ekspansję polskich firm

  • PKO Trade Finance Day przyciągnął około 200 klientów PKO Banku Polskiego zainteresowanych zdobyciem wiedzy na temat ekspansji zagranicznej i finansowania handlu.

  • W spotkaniu wzięli udział eksperci Banku oraz przedstawiciele International Chamber of Commerce w Polsce.

  • Bank konsekwentnie wdraża strategię polegającą na wspieraniu firm prowadzących ekspansję zagraniczną.

Około 200 przedsiębiorców i panele eksperckie na najwyższym merytorycznym poziomie. Tak najkrócej można podsumować zorganizowany przez PKO Bank Polski, pierwszy Trade Finance Day.

Celem spotkania było przybliżenie przedsiębiorcom zagadnień związanych z finansowaniem handlu, narzędziami służącymi ograniczeniu ryzyka towarzyszącego transakcjom handlowym oraz gwarancjami bankowymi zabezpieczającymi obrót gospodarczy. Konferencja była zorganizowana pod patronatem International Chamber of Commerce w Polsce i z udziałem jej przedstawicieli.

– Wielu przedsiębiorców, klientów PKO Banku Polskiego, jest na etapie zdobywania wiedzy i doświadczenia w zakresie identyfikowania ryzyk w handlu zagranicznym oraz zabezpieczania się przed nimi. Instytucje takie jak PKO, mają bogate doświadczenie w tych kwestiach. Dlatego zrodził się pomysł zorganizowania PKO Trade Finance Day, w trakcie którego eksperci Banku mogli podzielić się swoim doświadczeniem, a przedstawiciele przedsiębiorstw poszerzyć wiedzę w zakresie dostępności instrumentów wspierających handel zagraniczny – podkreśla Aldona Sierzputowska, dyrektor Biura Finansowania Handlu w PKO Banku Polskim.

Po sesji kilku prezentacji, autorstwa m.in. Piotra Bujaka, głównego ekonomisty PKO Banku Polskiego, Aldony Sierzputowskiej z Biura Finansowania Handlu w PKO Banku Polskim, oraz Vincenta O’Briena, przewodniczącego Market Intelligence Group w Komisji Bankowej ICC, rozpoczęła się część warsztatowa. Podczas niej zaproszeni przedsiębiorcy mogli poszerzyć wiedzę  w zakresie produktów związanych z finansowanie handlu międzynarodowego.

Wsparcie firm w ekspansji zagranicznej

Wielu klientów PKO Banku Polskiego to przedsiębiorstwa już działające na światowych rynkach bądź firmy, które mają aspiracje do rozwoju działalności zagranicznej. Bank konsekwentnie wdraża strategię polegającą na wspieraniu firm prowadzących ekspansję. Jej elementem było uruchomienie w 2015 roku we Frankfurcie nad Menem oddziału korporacyjnego nakierowanego na obsługę polskich firm prowadzących działalność za zachodnią granicą. Kolejny oddział korporacyjny PKO Bank Polski uruchomi w 2017 roku w Czechach. W ofercie niemieckiego oddziału PKO Banku Polskiego znajduje się pełna paleta usług i produktów dla klientów korporacyjnych. Obejmuje ona m.in.: bankowość transakcyjną (w tym międzynarodowy cash pooling), bankowość elektroniczną, produkty skarbowe, trade finance czy kredyty korporacyjne. W ten sposób Bank chce się stać dla polskich firm prowadzących biznes w Niemczech partnerem finansowym pierwszego wyboru.

Bank stale rozszerza ofertę, odpowiadając na potrzeby rozwojowe polskich firm. W związku z otwarciem możliwości wymiany handlowej z Iranem PKO Bank Polski jako pierwszy polski bank uruchomił usługi dla przedsiębiorstw zainteresowanych tym kierunkiem. W ostatnich tygodniach wymienił z kilkoma irańskimi bankami klucze SWIFT, co otworzyło drogę do prowadzenia rozliczeń finansowych między Polską a Iranem. Oferta Banku obejmuje m.in. możliwość dodawania potwierdzenia do akredytyw z Iranu oraz wystawiania gwarancji na podstawie regwarancji z banku irańskiego, co w znaczący sposób ogranicza ryzyko polskich eksporterów i ułatwia przeprowadzanie transakcji.

PKO Bank Polski partnerem polskich firm

PKO Bank Polski dzięki bogatej ofercie, zindywidualizowanemu podejściu do potrzeb klientów oraz profesjonalnej obsłudze jest wiodącym partnerem polskiej przedsiębiorczości. Obecnie obsługuje prawie 15 tysięcy klientów korporacyjnych i strategicznych.

Bank systematycznie wspiera firmy poprzez różne możliwości finansowania. Analizuje oczekiwania rynku i dostosowuje bieżącą ofertę produktów i jakość usług, tak aby jak najlepiej sprostać rosnącej konkurencji oraz zaspokoić potrzeby zarówno kredytowe, jak i pozakredytowe klientów korporacyjnych. W Banku pracują doświadczone osoby, z najlepszą i najszerszą wiedzą oraz ze znakomitymi relacjami z klientami. Podział na specjalizacje branżowe (Energetyka, Paliwa, Nowe Technologie; Budownictwo i Finansowanie Nieruchomości; Rolnictwo i Przemysł Spożywczy; Przemysł Ciężki i Wydobywczy oraz Produkcja i Handel) pozwala na bardzo profesjonalną obsługę i budowę partnerskich relacji z klientami.

Fundamentem dopasowanej współpracy z klientami biznesowymi, oprócz specjalistycznego doradztwa, jest bankowość transakcyjna. Podstawowe produkty z tego zakresu to m.in.: bankowość elektroniczna, karty płatnicze, systemy identyfikacji płatności masowych, rachunki skonsolidowane, przelewy płacowe czy rozwiązania wspierające obrót gotówką. PKO Bank Polski proponuje klientom także instrumenty wspierające wymianę handlową, takie jak akredytywy, gwarancje i inkasa, które zabezpieczają transakcje biznesowe. Doradcy proponują rozwiązania, które pomagają firmom w najbardziej odpowiedni sposób zarządzać obszarem finansowym.

Więcej informacji na temat oferty PKO Banku Polskiego dla klientów korporacyjnych i strategicznych – na stroniepkobp.pl/korporacje-i-samorzady.

źródło: PKO Bank Polski

Exit mobile version