VeloBank ułatwia proces wnioskowania o produkty. Teraz składając wniosek o rachunek, kredyt gotówkowy lub ubezpieczenie swoje dane potwierdzisz, logując się do swojego dotychczasowego banku i udostępniając informacje o swoim rachunku w innym banku z wykorzystaniem usługi AIS (Account Information Service). Ten w pełni bezpieczny proces umożliwia uruchomienie nowego konta online w ciągu zaledwie kilku minut. To kolejna cyfrowa nowość wprowadzona w VeloBanku. Dotychczas klienci mogli zakładać rachunki online, potwierdzając swoją tożsamość korzystając z aplikacji mObywatel lub w procesie selfie.
VeloBank, rozbudowując swoje cyfrowe portfolio, ułatwia klientom w pełni zdalne zakładanie kont i wnioskowanie o kredyty oraz ubezpieczenia, rozszerzając proces o możliwość weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem usługi dostępu do informacji o rachunkach – AIS, czyli Account Information Service.
Na czym polega ten sposób założenia konta?
Proces jest w tym przypadku w pełni zdalny. Po pozytywnej weryfikacji, klient dokańcza wniosek, a następnie podpisuje umowę poprzez wpisanie przesłanego przez bank SMS-em kodu. Otwarty w ten sposób rachunek jest aktywny już po chwili, a login, hasło i dokumenty zostają przesłane zdalnie. Dzięki takiemu rozwiązaniu, VeloBank ogranicza formalności do minimum, a nowe konto można założyć w banku w zaledwie kilka minut.
– Weryfikacja danych niezbędnych do otworzenia nowego konta jest możliwa dzięki usłudze AIS – Account Information Service, czyli dostępie do informacji o rachunku. Klient wpisuje we wniosku swoje personalia i wybiera bank, do którego chce się zalogować, co pozwoli nam potwierdzić podawane przez niego dane. Po akceptacji regulaminu i wyrażeniu odpowiednich zgód, przenosimy go na stronę logowania wybranego banku. W kolejnych krokach loguje się i wybiera rachunki, o których informacje chce udostępnić właśnie w ramach usługi AIS. My sprawdzamy zgodność danych i czy na wskazany rachunek wpływa wynagrodzenie. Jeśli weryfikacja przebiegnie pomyślnie, klient może dokończyć zawieranie umowy – mówi Marta Dałkiewicz, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w VeloBanku.
Potwierdzenie tożsamości przy użyciu usługi dostępu do informacji o rachunkach możliwe jest zarówno na stronie internetowej, jak i w nieaktywnej aplikacji mobilnej. Korzystając z tego sposobu rejestracji możliwe jest założenie konta z kanałami zdalnymi i kartą debetową, także w pakiecie z kontem oszczędnościowym, konta oszczędnościowego z kanałami zdalnymi, czy uruchomienie kredytów niskokwotowych (do 6500 zł) z kanałami zdalnymi i z opcjonalnym ubezpieczeniem.
Żeby skorzystać z mechanizmu weryfikacji danych przy użyciu usługi dostępu do informacji o rachunkach klient musi być posiadaczem lub współposiadaczem konta, o którym informacje udostępnia w celu potwierdzenia danych, oraz na które wpływa jego wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę, emerytury, zasiłku przedemerytalnego lub świadczenia 800+. Lista banków, w których VeloBank może potwierdzić dane klienta, jest dostępna na etapie procesu wnioskowania.