Visa to nie tylko płatności. Co jeszcze oferujemy razem z wydawcami kart?

Użytkownicy kart Visa mogą zyskać dostęp do wielu unikatowych usług. Należą do nich m.in. teleporady medyczne, tańsze zakupy, a nawet lepsze zarządzanie domowymi wydatkami

Grafika ilustracyjna - usługi dodane Visa, czyli jakie rozwiązania dzięki współpracy Visa z wydawcami kart?

Mamy podstawy przypuszczać, że logo Visa widzicie przede wszystkim, gdy płacicie – na karcie, ekranie smartfona czy komputera. Nie powinno to dziwić, procesujemy olbrzymią liczbę transakcji na całym świecie. Wystarczy wspomnieć, że od momentu, gdy zaczęliście czytać ten artykuł nasza sieć przeprocesowała ich ponad 80 tysięcy[1].

Jednak płatności to nie wszystko – za pośrednictwem wydawców kart, przede wszystkim banków, ale także coraz częściej fintechów, Visa zapewnia korzystającym z kart szereg dodatkowych możliwości. Dostęp do dobrze skrojonych ofert, unikatowych rozwiązań czy specjalnych usług mogą być tym, co przekona do pozostania w konkretnym banku czy fintechu.

Umów się do lekarza z Santander Bank Polska i Visa

Przykładem takiego rozwiązania jest udostępniona niedawno szerokiemu gronu klientów Santander Bank Polska możliwość umówienia teleporady u lekarza. Mogą z niej skorzystać ci klienci, którzy mają konto osobiste w banku i niekoniecznie kartę Visa w portfelu. Nową usługę znajdą w zakładce z usługami partnerów w bankowości internetowej. O to, dlaczego Santander Bank Polska zdecydował się na takie rozwiązanie i co daje ono klientom banku, zapytaliśmy Przemysława Dukiela, Dyrektora Obszaru Bankowości Codziennej.

Pandemia zmobilizowała nas do zmiany stylu życia i szybkiego rozwoju e-usług. Korzystamy dzisiaj z usług zdalnych, które obejmują niemal wszystkie dziedziny naszego życia – od codziennych zakupów po nauczanie, pracę, sprawy urzędowe czy usługi medyczne. Oferta przygotowana we współpracy z VISA i firmą Telmedicin powstała z myślą o naszych klientach, którzy mają ograniczony dostęp do tradycyjnej opieki medycznej oraz osób, które potrzebują szybko i bezpiecznie uzyskać poradę, receptę lub zwolnienie lekarskie. To także dobra oferta dla obcokrajowców mieszkających w Polsce, ponieważ e-konsultacje realizowane są także  w języku  angielskim lub rosyjskim. Wierzę, że pakiet Telemedi.co da naszym klientom poczucie bezpieczeństwa i komfort bezproblemowego dostępu do lekarza.

Nie da się ukryć – konsultacja telemedyczna w czasie, gdy utrzymanie dystansu społecznego jest tak ważne, to towar „pierwszej potrzeby”. Jednak to nie jedyne rozwiązanie, które banki wdrażają przy wsparciu Visa.

Dobre promocje mogą wspierać lojalność klientów

W 2019 roku już około 60% Polaków korzystało z programów lojalnościowych[1], a 40% z nich to osoby, które śledzą na bieżąco aktualizacje i starają się zawsze korzystać z dostępnych zniżek bądź nagród. Takie rozwiązania pozwalają nie tylko lepiej zarządzać domowym budżetem, lecz także dają konsumentom smak przygody, gdy znajdują oferty idealnie skrojone pod swoje potrzeby.

Różnorodne rozwiązania dostarczane przez bank ułatwiają zdalne bankowanie i sprawiają, że bankowość internetowa i mobilna staje się wygodnym miejscem do zarzadzania domowym budżetem. ING Bank Śląski, w Moim ING, proponuje klientom korzystającym z kart Visa dostęp do specjalnych ofert, niedostępnych dla innych użytkowników platformy lojalnościowej Visa Oferty.

Wartością takiego rozwiązania jest możliwość wskazywania dodatkowych funkcji aplikacji bankowej, co sprawia, że staje się ona naturalnym towarzyszem podczas wykonywania wielu codziennych czynności, takich jak: zakupy, przejazdy po mieście, czy wizyta u fryzjera. Zakupy u partnerów programu mogą być dokonywane za pomocą karty debetowej i kredytowej, smartfona lub urządzenia ubieralnego, takiego jak smartwatch, do którego podpięta jest karta Visa.

Barbarę Borgieł-Cury, Dyrektor Centrum Bankowości Codziennej z ING Banku Śląskiego, zapytaliśmy o największe korzyści – dla banku i dla klientów jakie daje to rozwiązanie.

Usługi dodatkowe wzbogacają ofertę produktową banku oraz pozwalają budować przewagę konkurencyjną, proponując klientom ofertę dopasowaną do ich indywidualnych potrzeb. Dostrzegamy, że rozwiązanie wdrożone razem z Visa spotyka się z dużym zainteresowaniem klientów, którzy coraz chętniej płacą bezgotówkowo. Z perspektywy klienta takie formy płatności są nie tylko wygodne, ale również dają możliwość uzyskania zwrotu części wydanych pieniędzy. Warto zwrócić uwagę, że moneyback z Visa Ofert łączy się z innymi promocjami i dzięki temu jest czymś dodatkowym obok innych rabatów.

Visa Oferty to program bardzo elastyczny, pozwalający markom tworzyć oferty dla nowych i obecnych klientów, pozostawiając dużą swobodę także w zakresie tego, jak każdą z tych grup zdefiniują. Dostępne są także oferty czasowe czy takie, które mają wesprzeć sprzedaż konkretnego produktu lub usługi.

Jeżeli szukacie więcej informacji o tym co daje korzystanie z kart premium Visa zajrzyjcie do tekstu: Dodatkowe korzyści z korzystania z kart premium Visa w jednym miejscu.

Karta Visa z dodatkowymi korzyściami także dla biznesu

Oczywiście, te rozwiązania to nie wszystko, a posiadaczki i posiadacze kart Visa, którzy prowadzą firmy także mają prawo oczekiwać czegoś więcej. Bardzo ciekawą promocję wdrożył Volkswagen Bank, wspólnie z Vindicat.pl oraz Visa. Małe przedsiębiorstwa od listopada 2020 roku mogą korzystać z rozwiązania służącego do zarządzania wierzytelnościami i windykować zaległe płatności. W trudniejszych sytuacjach mogą skorzystać ze wsparcia specjalistów. Test rozwiązania jest darmowy – przedsiębiorcy mogą zweryfikować je na jednej, wybranej przez siebie fakturze, mogą skorzystać z darmowych 30 dni, a potem zapłacą do 35% mniej za abonament. Promocja w obecnej formie potrwa do końca stycznia 2021 roku, więc warto się spieszyć. Natomiast Volkswagen Bank wraz z Vindicat i VISA szykuje już kolejną propozycję dla swoich klientów biznesowych, tym razem skierowaną również dla firm. Klienci banku będą mogli skorzystać z usług Vindicat na bardzo korzystnych warunkach już od lutego tego roku.

Zapytaliśmy Darię Pawędę Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta w Volkswagen Bank o powody wdrożenia tej oferty.

Zachowanie płynności finansowej jest sprawą bardzo istotną w prowadzeniu działalności gospodarczej i stanowi duże wyzwanie, zwłaszcza obecnie. Z tego względu Volkswagen Bank zdecydował się na wsparcie firmowych klientów i ułatwienie im prowadzenia windykacji należności. Wierzymy, że ta propozycja spotka się z zainteresowaniem klientów. Nieustannie rozwijamy ofertę Banku i niebawem będziemy mogli przedstawić nowe rozwiązania oraz dodatkowe usługi dla klientów biznesowych.

Gotowe rozwiązanie do wdrożenia od ręki

Szereg usług dodanych, które za pośrednictwem banków oferujemy korzystającym z kart Visa pozwalają im poczuć się wyjątkowo. Kluczowe z perspektywy banków i innych wystawców kart jest fakt, że w takich przypadkach to Visa przeprowadza weryfikację rozwiązań, negocjuje oferty z dostawcami usług bądź detalistami, a także wspiera wdrożenia, przez co przebiegają one szybciej i są lepiej przygotowane.

Często pośredniczy także na innych polach – wystarczy wspomnieć, że jednym z elementów rejestracji w usłudze konsultacji telemedycznej jest przejście przez specjalnie stworzoną przez Visa stronę. Z kolei w przypadku wspominanego wcześniej rozwiązania dla małych i średnich firm Visa jest organizatorem promocji i jej koordynatorem. Dzięki temu bank otrzymuje produkt i wsparcie w jego wdrażaniu. Współpraca z Visa daje, jak widać szereg różnorodnych możliwości.

Oddajmy jeszcze raz głos Przemysławowi Dukielowi, Dyrektorowi Obszaru Bankowości Codziennej z Santander Bank Polski, którego zapytaliśmy o to, jak Visa wspierała bank we wdrażaniu konsultacji telemedycznych.

Visa aktywnie wspierała nas podczas wdrożenia nowej usługi na każdym etapie pracy nad tym projektem – od realizacji badań rynku, projektowania usługi po finalne wdrożenie. Pakiet medyczny Telemedi.co przygotowaliśmy na podstawie rozwiązań Visa, z których korzystają instytucje na całym świecie. Sprawdzone procesy pozwoliły nam szybko i bezpiecznie uruchomić pakiet medyczny. Jedocześnie Santander Bank Polska jest pierwszym bankiem w Polsce, który korzysta z tego rozwiązania. Zaproponowane przez Visa wsparcie zostało dostosowane do naszych indywidualnych potrzeb, dzięki temu możemy dzisiaj zaoferować nową usługę klientom bez konieczności łączenia jej z kartami Visa. Elastyczne podejście Visa, zachęca nas do dalszej współpracy przy nowych projektach.

Rola agregatora usług to jedno z wielu pól, na którym Visa może wspierać wydawców kart. Warto wspomnieć także o rozwiązaniach bazujących na Visa API, takich jak wspomniane Visa Oferty. API to interfejs programowalnych aplikacji (od ang. application programming interface), a bardziej przystępnie – szereg rozwiązań, które pozwalają porozumiewać się systemom informatycznym i usługom w bezpieczny i zrozumiały sposób, przy minimalnym wsparciu człowieka. Dzięki temu uruchomienie na przykład systemu promocji i benefitów opartych o Visa Oferty w banku może przebiegać szybko i bezpiecznie, a program można sprawnie dostosować do indywidualnych potrzeb banków i innych partnerów.

Te dwa przykłady to nie wszystko. Warto wspomnieć o rozwiązaniu pozwalającym na zarządzanie płatnościami cyklicznymi, które przy wsparciu Visa wdrożył w swojej aplikacji SGB-Bank wraz ze zrzeszonymi Bankami Spółdzielczymi SGB. Przeczytasz o nim w artykule: Gubisz się w swoich subskrypcjach? Zwróć uwagę na to rozwiązanie oraz jego drugiej części: Płatności cykliczne w aplikacji bankowej dostępne dzięki API Visa. Kolejne pomysły i rozwiązania są już w drodze, o jednym z nich rozmawialiśmy  na łamach naszego bloga z Igorem Zacharjaszem w tekście: Wspólnie pracujemy, by pomóc seniorom w korzystaniu z usług bankowych.


[1] Wyliczenia na podstawie raportu finansowego Visa za rok fiskalny 2020, przy założeniu, że lektura fragmentu tekstu trwa około 20 sekund.

[1] https://arc.com.pl/Polacy-coraz-bardziej-wierza-w-programy-lojalnosciowe-blog-pol-1567069955.html

ŹRÓDŁOVisa Inc., Blog Visa