Najnowsza reklama telewizorów Sony BRAVIA™ przedstawia sztuczne ognie w fantastycznej rozdzielczości 4K

Firma Sony po raz pierwszy użyła w reklamie dronów, które umożliwiły sfilmowanie wspaniałych eksplozji kolorów na nocnym niebie. 

  • Niesamowity pokaz fajerwerków posłużył do zademonstrowania najwyższej jakości obrazu telewizorów BRAVIA 4K Ultra HD, jego doskonałej ostrości, koloru i kontrastu.
  • Aby umożliwić sfilmowanie z bliska magii sztucznych ogni, wykorzystano drony z podwieszonymi kamerami 4K CineAlta F55 firmy Sony — w efekcie powstał naprawdę wyjątkowy materiał filmowy.
  • W reklamie wykorzystano przygotowany na zamówienie zestaw sztucznych ogni.
  • Muzykę do filmu stworzył Kygo, didżej związany z wytwórnią Sony Music; remiks jego piosenki „Firestone” zaśpiewał Conrad Sewell.

Firma Sony rozpoczyna nową kampanię reklamową, której celem ma być promocja telewizorów 4K Ultra HD BRAVIA™ X90C. Telewizory te wyposażone są w wydajny procesor X1, zapewniający najwyższą jakość obrazu przy oglądaniu materiału z każdego źródła. Platforma Android TV sprawia, że obsługa urządzenia jest prosta i intuicyjna, a całości dopełnia eleganckie wzornictwo, dzięki któremu telewizor ma zaledwie 4,9 mm grubości.

Reklamę nakręcił pracujący w Kalifornii reżyser Ben Tricklebank we współpracy z firmą produkcyjną Soup i niemiecką agencją reklamową DDB Germany. Film składa się z serii ujęć wykonanych różnymi metodami i nakręconych z różnych punktów widzenia. Ukazują one eksplozje sztucznych ogni nad miastem i reakcje ludzi na ten niezwykły spektakl rozgrywający się na nocnym niebie. Kulminacyjna scena ma miejsce na dachu, z którego widzowie obserwują kolejne kolorowe wzory rozbłyskujące nad nocną panoramą miasta.

Fajerwerki tworzą obraz o niezwykłej sile przekazu — doskonały do zademonstrowania możliwości telewizorów 4K firmy Sony. Reklama ukazuje sztuczne ognie sfilmowane pod różnymi kątami. Każde ujęcie otwiera nową perspektywę: widzimy kolorowe rozbłyski z ziemi, z lotu ptaka, ale także „od wewnątrz”, uchwycone w momencie eksplozji. Wykorzystanie innowacyjnej techniki filmowania — zwłaszcza wykorzystanie dronów — dało w efekcie naprawdę niepowtarzalne nagranie. Co istotne, przy produkcji tej poruszającej reklamy nie wykorzystano żadnych efektów specjalnych.

Założenie było takie, aby sięgnąć po wspaniały, ale dobrze znany widok, jakim są sztuczne ognie, i pokazać go w zupełnie nowy, niezwykły sposób — komentuje reżyserBen Tricklebank. — W filmie zobaczymy między innymi widok z lotu ptaka i zbliżenia kolorowych smug światła na tle nocnego nieba, a więc ujęcia, które pozwolą ukazać cały potencjał obrazu 4K.

Wykorzystanie dronów do nakręcenia części materiału było innowacyjnym pomysłem, który naszym zdaniem pozwoli widzom spojrzeć na sztuczne ognie z zupełnie nowej perspektywy.

Firma Sony znana jest ze swoich wyjątkowych, nowatorskich filmów reklamowych — dodaje Mikio Nakazawa, dyrektor działu Pan European Brand Activation w Sony Europe. — Tym razem także powstało coś wyjątkowego. Chcieliśmy stworzyć materiał, który pozwoli widzom naprawdę doświadczyć jakości obrazu 4K i poczuć się częścią tego, co widzą na ekranie, nawet jeśli rozgrywa się to wysoko nad ziemią. To nowe, ale niezwykle efektowne podejście do filmów reklamowych Sony.

Mam nadzieję, że widzowie oglądający tę reklamę na ekranach telewizorów 4K firmy Sony będą mogli docenić ilość szczegółów i doskonały kontrast obrazu uzyskany dzięki wydajnemu procesorowi 4K X1 oraz naszej wyjątkowej technologii TRILUMINOS Display™, która zapewnia żywe i niezwykle naturalne kolory. Wykorzystana w reklamie piosenka została ponownie nagrana w prostej, minimalistycznej aranżacji. Pozwala to pokazać, że telewizory 4K firmy Sony to nie tylko najwyższa jakość obrazu, ale także znakomity dźwięk. Ten hipnotyzujący utwór naprawdę oddaje emocje chwili!

Kampanię oficjalnie rozpocznie film reklamowy, który w Wielkiej Brytanii będzie wyświetlany od 1 października do 22 listopada. Wykorzystywane w niej będą także media cyfrowe (do końca listopada), reklama zewnętrzna, kino, serwisy oferujące filmy na życzenie i reklamy prasowe (do końca grudnia).

Ścieżka dźwiękowa filmu reklamowego telewizorów 4K Ultra HD firmy Sony to remiks piosenki „Firestone” autorstwa Kygo, z udziałem Conrada Sewella.

Czuję się zaszczycony faktem, że firma Sony wybrała moją piosenkę do tej fantastycznej reklamy telewizorów BRAVIA — mówi Kygo. — Współpraca z ekipą i muzykami zaangażowanymi w przygotowanie nowej wersji nagrania układała się znakomicie. Stworzyliśmy zupełnie nowe brzmienie, doskonale pasujące do strony wizualnej filmu.

Reklama prezentuje się najlepiej na telewizorach Sony 4K Ultra HD. Magiczny widok fajerwerków eksplodujących na tle nocnego nieba, emocje zawarte w doskonałej jakości dźwięku — wszystko to zapewnią telewizory 4K Ultra HD z nowej linii na 2015 r. Doskonały, niezwykle szczegółowy obraz 4K najlepiej jest zobaczyć na własne oczy w sklepie lub salonie Sony Centre. Najbliższy sklep można znaleźć w Internecie.

W sprzedaży jest już pełna cała gama telewizorów 4K Ultra HD firmy Sony. Ceny modeli z serii X83C zaczynają się od 4499 złotych (model o przekątnej 43″), a serii X90C od 9499 złotych (55″).

źródło: Sony