Grupa Ubezpieczeniowa Europa zebrała w pierwszej połowie 2017 roku blisko 900 mln zł składki przypisanej brutto. To 14 proc. więcej niż rok wcześniej.
Grupa Europa ma za sobą udaną pierwszą połowę 2017 roku. W tym okresie wypracowała blisko 900 mln zł składki przypisanej brutto, czyli o 14 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wzrost rozłożył się równomiernie na dwa towarzystwa wchodzące w skład Grupy. Sprzedaż w spółce majątkowej wzrosła o 13 proc. i przyniosła blisko 200 mln zł składki. Natomiast Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa zebrało prawie 700 mln zł składki przypisanej brutto (+15 proc. r/r).
Jednym z obszarów, w którym Grupa Europa dynamicznie rosła jest segment produktów adresowanych do małych i średnich przedsiębiorców. Przyniósł on co szóstą złotówkę składki, która wpłynęła do ubezpieczyciela w pierwszej połowie roku.
Doceniamy znaczenie tej linii biznesowej. Dlatego od kilku miesięcy pracujemy nad nowymi, kompleksowymi produktami dla sektora MSP, które będą mogły być sprzedawane w cyfrowy sposób. Wkrótce będziemy gotowi do tego, by zaprezentować je naszym partnerom bankowym i klientom
– MÓWI MARAT NEVRETDINOV, WICEPREZES GRUPY UBEZPIECZENIOWEJ EUROPA.
Pierwsza połowa 2017 roku stała również pod znakiem konsekwentnego wdrażania w życie strategii dywersyfikacji biznesu. Jej efekty są widoczne. Ponad 20 proc. biznesu spółki majątkowej TU Europa pochodzi z nowych, niezwiązanych z branżą finansową kanałów dystrybucji – głównie z obszaru turystyki i affinity.
W tym roku Grupa Europa rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń we współpracy z programem lojalnościowym Payback (należy do niego 7,5 mln osób), za pośrednictwem aplikacji mobilnej Skycash (1,5 mln użytkowników) oraz z dwoma największymi, niezależnymi sieciami bankomatów: Euronet i Planet Cash, dysponującymi łącznie ponad siedmioma tysiącami urządzeń na terenie całego kraju. Można w nich kupić produkty Europy. Ważnym wydarzeniem było także nawiązanie współpracy z partnerami z branży handlowej i energetycznej: siecią Lidl oraz Energą-Obrót.
W ostatnich miesiącach uruchomiliśmy nowe projekty, nad którymi konsekwentnie pracowaliśmy od dłuższego czasu wspólnie z naszymi partnerami. Nie powiedzieliśmy w tym obszarze ostatniego słowa i cały czas szukamy nowych sposób na dotarcie do klientów z ubezpieczeniami. Nie zamierzamy jednak koncentrować się tylko na nowych inicjatywach, ale chcemy także dużą uwagę poświęcić wsparciu partnerów w dynamicznym rozwoju sprzedaży
– MÓWI MARAT NEVRETDINOV.