LINK4 Mama – dobrze zaprojektowane ubezpiecznie dla rodzin

Branża ubezpieczeniowa jest trudna i niezrozumiała, a wygląd formularzy ubezpieczeniowych to często długa, nudna lista pół do uzupełnienia. Zadaniem agencji VMLY&R Poland było zaprojektowanie produktu ubezpieczeniowego dla rodzin, który w końcu będzie zrozumiały. Tak powstał LINK4 Mama – usługa, która według 9 na 10 zbadanych respondentek spełnia te wymagania.

  • Produkt: www.link4mama.pl
  • Zakres pracy agencji: analiza, strategia produktowa, UX, design, development (wdrożenie) we współpracy z zespołem IT klienta
  • Wykorzystane technologie: Drupal, Angular
  • Nagrody: brązowa statuetka MIXX Awards w kategorii UX
Kupno ubezpieczenia oznacza najczęściej wymagający i niejasny proces, który dodatkowo odstrasza. Sytuacja jest szczególnie wymagająca w przypadku grupy docelowej, jaką są osoby najbardziej zajęte, czyli matki.
Link4  wprowadzając na rynek dwa nowe produkty ubezpieczeniowe – ubezpieczenie dla matek oraz dla ich dzieci (0-16 lat) zdawał sobie sprawę, ze ta grupa wymaga nowego podejścia zarówno do komunikacji, jak i do scenariuszy użycia kalkulatorów finansowych.
Eksperci agencji VMLY&R Poland zaprojektowali nowy produkt ubezpieczeniowy i dostosowali jego proces sprzedaży online, by sprostać wyzwaniom współczesnych mam:
  • zaprojektowali intuicyjne kalkulatory finansowe i super prosty proces kupna, który pozwala bardzo szybko wybrać ubezpieczenie, wyliczyć składkę i zawrzeć polisę,
  • wprowadzili prosty język komunikacji i bardzo emocjonalne, empatyczne nazewnictwo wariantów ubezpieczenia, na przykład: „Zdrowie urwisa”,
  • przygotowali nową stronę internetową i kampanię reklamową, której zadaniem było zwrócenie uwagi mam.

Dzięki bliskiej współpracy na linii klient-agencja, stworzyliśmy innowacyjne narzędzie, które zmienia sposób konstruowania formularzy ubezpieczeniowych, odczarowując ich archaiczną formę i niezrozumiały język. Udowodniliśmy, że pomimo trudnego tematu, jakim są ubezpieczenia – zarówno język, design, jak i animacje mogą stworzyć nowoczesną, dopasowaną do doświadczeń i oczekiwań użytkowników komunikację, w której rodzic znajduje się w sercu procesu, co potwierdzają przeprowadzone badania.

ŹRÓDŁOLink4