Młodzi mają głos – TEDxKids w Warszawie

Ile mają do powiedzenia dzieci? Dowie się tylko ten, kto będzie uważnie słuchał. Rusza pierwsza warszawska edycja TEDxKids – okazja, by wysłuchać i być wysłuchanym. Polską inicjatywę wspiera Nationale-Nederlanden.

11 października 2019 odbędzie się konferencja TEDxKids@AcademyInternational. 12 młodych mówców po raz pierwszy stanie na scenie, by podzielić się ze słuchaczami swoimi doświadczeniami i przeżyciami. Wydarzenia tego typu cieszą się niesłabnącą popularnością – seria z wystąpieniami dzieci w wieku 8-18 lat jest na to kolejnym dowodem.

Poza schematem

– Hasło przewodnie tej konferencji to GOING BEYOND – ZRÓB KROK DALEJ. Młodzi, którzy stają przed publicznością i dzielą się swoimi prywatnymi przemyśleniami, to naprawdę superbohaterowie. Rozwijają przy tym charyzmę, zdrową pewność siebie i ambicję. Takich ludzi bardzo nam potrzeba – odważnych i umiejących sięgnąć po swoje, a jednocześnie działających dla dobra i korzyści innych. Dlatego nie mieliśmy wątpliwości, by taką inicjatywę poprzećmówi Marta Pokutycka-Mądrala,  rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.

Dzieci ze swoją naturalną ciekawością i odwagą nieustannie wychodzą naprzód, podejmują nowe wyzwania. Dzieląc się tym z innymi, zdobywają nowe doświadczenia i umiejętności, ubogacając też słuchaczy. To cenna lekcja, która obu stronom przyda się z pewnością w przyszłości.

– Młodzi ludzie, uczestnicy TEDxKids, debiutując w roli mówców, przekroczą swoje granice. Pokażą nam swój świat, pasje i marzenia. Opowiedzą własnymi słowami o świecie, w którym przyszło im żyć. Być może to otworzy oczy nam, dorosłym i pozwoli dostrzec w nich partnerów do rozmów i wspólnych działań. Entuzjazm młodych, ich zaangażowanie sprawi, że i my z większym optymizmem patrzeć będziemy w przyszłość – komentuje Dorota Zawadzka, psycholog.

Bezpieczeństwo w świetle reflektorów

Jedną z nadrzędnych wartości, którą Nationale-Nederlanden stara się chronić, jest bezpieczeństwo dzieci. Tematowi temu poświęca dużo uwagi, zarówno konstruując swoją ofertę produktową, jak i w komunikacji marketingowej. TEDxKids jest kolejnym wydarzeniem wpisującym się w ich najnowszą kampanię marketingową firmy – „Ubezpiecz jak ojciec, baw się jak tata”. Ubezpieczyciel promuje w niej spędzanie wspólnie wolnego czasu i rozwijanie dziecięcych pasji, przypominając tym samym jak ważne jest zagwarantowanie bezpieczeństwa podczas każdej podejmowanej aktywności.

 – Niezależnie czy mówimy o drodze powrotnej ze szkoły do domu, czy o kryzysowych sytuacjach międzyludzkich, w których najmłodsi się znajdują – zależy nam na ich dobru w szczególny sposób. Takie aktywności są źródłem wiedzy i przykładów jak poradzić sobie w problematycznych momentach. Dlatego też wszelkie wydarzenia, które wspierają młodych ludzi, jak TEDxKids, są warte zaangażowania  – dodaje Marta Pokutycka-Mądrala z Nationale-Nederlanden.

 Wstęp wolny?

Chociaż udział w konferencji jest bezpłatny, konieczne jest wcześniejsze zgłoszenie. Spośród chętnych wybranych zostanie 100 osób, które wejdą na widownię, ale przedtem muszą wypełnić formularz http://bit.ly/tedxkidsacademyinternational, w którym przekonają organizatorów, że to oni mają otrzymać wejściówkę. Szczegóły spotkania zostaną udostępnione na https://www.facebook.com/events/1689433024520500/, jednak posty z przygotowań do konferencji będą mogły widzieć tylko osoby, które potwierdzą chęć uczestnictwa w wydarzeniu. Jest to celowe działanie organizatorów, by nie przytłoczyć młodych speakerów i zagwarantować im wsparcie w stresującym momencie.

– To celowy zabieg. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak dużym zainteresowaniem cieszą się konferencje TED i TEDx. Chcemy stworzyć naszym młodym superbohaterom możliwie najlepsze warunki. Wiemy, że wystąpienia publiczne są bardzo stresujące i zbyt duże audytorium może okazać się dla dzieci przytłaczające. Dlatego też zdecydowaliśmy, że chcemy wybrać osoby będące na widowni – tak, by mieć pewność, że wesprą naszych wyjątkowych swoją dobrą energią  – zapewnia Ewa Turek, Dyrektor ds. Edukacji w Academy International.

Wydarzenie objął patronatem honorowym Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Międzynarodowa Kapituła Orderu Uśmiechu i Instytut Praw Dziecka im. Janusza Korczaka.

O wydarzeniu:

TEDxKids@AcademyInternational organizuje warszawska sieć dwujęzycznych, niepublicznych placówek edukacyjnych Academy International. TEDx jest wydarzeniem niezależnym, na licencji TED, organizowanym przez fanów na całym świecie w myśl idei szerzenia inspiracji i wartościowych treści.

Exit mobile version