Nowe ubezpieczenie dla przedsiębiorców

Grupa Europa rozszerza ofertę o polisy dla małych przedsiębiorców. Ubezpieczy ich biznes, życie, zdrowie oraz zaoferuje ochronę prawno-podatkową.

Dedykowane ubezpieczenia dla małych firm oraz osób prowadzących działalność gospodarczą – to nowy produkt w ofercie Grupy Ubezpieczeniowej Europa. Wprowadzając go ubezpieczyciel rozszerza swoją ofertę dla przedsiębiorców. Nowe polisy zamierza dystrybuować za pośrednictwem banków oraz partnerów z innych branż.

W Polsce działa blisko 2 mln małych przedsiębiorców. To olbrzymi rynek, który do tej pory nie udało się w pełni ubezpieczeniowo zagospodarować. Prawie połowa osób*, która prowadzi działalność gospodarczą lub kieruje małą firmą nie posiada innych ubezpieczeń niż obowiązkowe. Naszą ambicją jest dotarcie do nich z naszymi nowymi produktami –

– MÓWI MARAT NEVRETDINOV, WICEPREZES GRUPY EUROPA.

Nowa oferta ma kompleksowo odpowiadać na potrzeby ubezpieczeniowe właścicieli firm. By je poznać, Grupa Europa przeprowadziła szereg badań, w których zapytała przedsiębiorców o preferencje. W oparciu o otrzymane wyniki powstały cztery nowe polisy:
– ubezpieczenie mienia;
– ubezpieczenie życia i zdrowia;
– ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej osób prowadzących działalność gospodarczą;
– asysta i ochrona prawno-podatkowa.
Dzięki badaniom udało się dopasować kluczowe parametry każdego z produktów (takie jak wysokość czy zakres ochrony ubezpieczeniowej) do potrzeb przedsiębiorców. Na życzenie właścicieli małych firm i osób prowadzących działalność gospodarczą do zakresu polisy życiowo-zdrowotnej dodano świadczenie w wysokości 1 tys. zł., które jest wypłacane w przypadku choroby. Innym przykładem jest refundacja wydatków poniesionych na prowadzenie sporów prawnych w wysokości nawet 50 tys. zł, która wchodzi w skład ochrony prawno-podatkowej.
W pierwszej kolejności nowa oferta Grupy Europa trafi do wybranych banków. W ocenie ubezpieczyciela jest to najlepszy kanał, przez który można sprzedawać ochronę dla małych firm.

Nawet najmniejsi przedsiębiorcy posiadają konto w banku. Dlatego bankowe okienko: fizyczne lub cyfrowe, jest idealnym miejscem, w którym można dotrzeć do nich z ubezpieczeniami. Szczególnie, że właściciele firm są często zbyt zajęci, by samodzielnie zadbać o ochronę siebie i swojego biznesu. Potrzebują kogoś, kto się nimi kompleksowo zaopiekuje. Dla banku to świetna okazja, by zbudować komplementarną ofertę dla klientów.

– MÓWI KAMIL KUTYCKI, DYREKTOR DEPARTAMENTU ROZWOJU PRODUKTÓW W GRUPIE EUROPA.

Grupa Europa nie zamierza ograniczać się tylko do sektora bankowego. Ubezpieczyciel planuje nawiązać współpracę z partnerami z innych branż. Chodzi o podmioty, które dostarczają produkty lub usługi dla przedsiębiorców i są zainteresowane budową z nimi długoterminowych relacji. Naturalnym wyborem są np. firmy leasingowe, z usług których korzysta zdecydowana większość małych firm.

Ubezpieczyciel zaoferuje partnerom nie tylko gotowy i dopasowany do potrzeb klientów produkt, ale także rozwiązanie wspierające od strony technologicznej jego sprzedaż. Dzięki temu będą mogli rozpocząć dystrybucję ubezpieczeń bez konieczności inwestowania w modyfikacje własnych systemów IT. Dla banków oznacza to możliwość prostej integracji oferty dla małych firm z aplikacjami mobilnymi lub portalami bankowości internetowej.

Grupa Europa ubezpiecza przedsiębiorców już od siedmiu lat. Do tej pory produkty dla właścicieli firm były łączone z produktami bankowymi i leasingowymi partnerów. Cieszą się one sporą popularnością i stanowią jeden z ważniejszych obszarów działalności biznesowej spółki majątkowej ubezpieczyciela. Nowa oferta Grupy Europa umożliwia przedsiębiorcom samodzielny zakup ochrony ubezpieczeniowej. Z założenia nie jest bowiem powiązana z żadnym innym produktem finansowym.

W skład Grupy Europa wchodzą dwa towarzystwa ubezpieczeniowe: majątkowa TU Europa i życiowa TUnŻ Europa. Największym akcjonariuszem firmy jest niemiecki gigant ubezpieczeniowy: Talanx.

* 47 proc. osób prowadzących działalność gospodarczą i małych przedsiębiorców nie posiada innych ubezpieczeń niż  obowiązkowe – wynika z badania zrealizowanego w grudniu 2016 przez 4P Research MIX na zlecenie TU Europa.