Pociągi PKP Intercity z defibrylatorami AED od PZU

Trwa montaż defibrylatorów AED w 20 pociągach FLIRT jeżdżących w barwach PKP Intercity. Do stycznia 2021 roku urządzenia będą dostępne we wszystkich pojazdach. Zakup defibrylatorów AED został sfinansowany przez PZU.

 

26 kompletnych zestawów do defibrylacji AED Plus Zoll z elektrodą CPR D, tj. z elektrodą pediatryczną Pedi-Padz II jest obecnie montowanych w 20 elektrycznych zespołach trakcyjnych typu FLIRT oraz w siedzibach Zakładów PKP Intercity. Proces ich montażu zakończy się w styczniu przyszłego roku.

Zakup defibrylatorów AED został sfinansowany z funduszu prewencyjnego PZU. Specjalistyczny sprzęt podniesie bezpieczeństwo zarówno pasażerów podróżujących pociągami PKP Intercity jak i pracowników w Zakładach PKP Intercity, skąd każdego dnia wyprawiane są w trasę pociągi przewoźnika.

Kolej to środek transportu, któremu można zaufać. Nie spoczywamy jednak na laurach i dalej intensywnie pracujemy na to, aby kolej była jednoznacznie utożsamiana z bezpiecznym środkiem transportu. Montaż sfinansowanych przez PZU defibrylatorów AED w 20 pociągach jeżdżących w popularnej kategorii InterCity to kolejny duży krok w tym kierunku – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Stawiamy na bezpieczeństwo. Chcemy je zapewnić Polakom, którzy każdego dnia pokonują tysiące kilometrów pociągami PKP Intercity, dbamy także o komfort pracy i ochronę zdrowia pracowników kolei. W przypadku nagłego zatrzymania krążenia każda sekunda jest na wagę złota. Akcje ratunkową trzeba podjąć natychmiast, nie czekając na przyjazd karetki. Defibrylatory AED są bardzo proste w obsłudze nawet dla laika i w krytycznej sytuacji ratują życie – mówi Aleksandra Agatowska, która pełni obowiązki prezesa PZU Życie.

Defibrylator AED Plus zapewnia każdej osobie, nawet nie posiadającej żadnego doświadczenia w ratownictwie medycznym, wsparcie w udzielaniu pomocy poszkodowanym z podejrzeniem nagłego zatrzymania krążenia (NZK). Urządzenie prowadzi ich przez całą procedurę, nie pozostawiając miejsca na domysły, niepewność czy stratę cennych sekund. AED Plus Zoll wyróżnia się spośród defibrylatorów AED tym, że wspomaga osobę ratującą poszkodowanego z NZK na każdym etapie akcji ratowniczej. Od chwili uruchomienia aparat informuje o wszystkich podstawowych czynnościach, które należy wykonać przy poszkodowanym, a dzięki zastosowaniu unikalnej funkcji Real CPR Help umożliwia prowadzenie efektywnego masażu serca. Wbudowany metronom wskazuje prawidłową częstość uciśnięć klatki piersiowej, a jednoczęściowa elektroda samoprzylepna kontroluje ich głębokość w trakcie masażu serca. Jeśli doszło do nagłego zatrzymania krążenia, to użycie defibrylatora zwiększa szansę na przeżycie takiej osoby z 3 proc. do aż 75 proc.

W tego typu urządzenia od 2015 roku jest już wyposażonych 20 składów Pendolino. 98% pracowników drużyn konduktorskich PKP Intercity jest przeszkolona z udzielania pierwszej pomocy, w tym z zasad prawidłowego użycia defibrylatora AED. Takie szkolenia przechodzą wszyscy nowi pracownicy.

Bezpieczne podróże koleją

Bezpieczeństwo podróży koleją jest jednym z głównym obszarów działania PKP Intercity. Przewoźnik wraz z Polską Izbą Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei są inicjatorami ogólnospołecznego programu #bezpiecznakolej, którego celem jest wypracowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa dla branży kolejowej.  Inicjatorzy akcji jako jeden z głównych celów swoich działań wyznaczyli wypracowanie jednolitych standardów dla przewoźników kolejowych dot. bezpieczeństwa sanitarnego. Program skupia się także na kwestiach związanych z bezpieczeństwem taboru oraz w obiektach kolejowych. W ramach kampanii prowadzone są działania skierowane do pasażerów. Ich głównym założeniem jest umocnienie wizerunku kolei jako bezpiecznego i wiarygodnego środka transportu, który ma zdecydowana przewagę  nad innymi środkami transportu zbiorowego.

W ostatnim z cyklicznych badań satysfakcji przeprowadzanych wśród pasażerów pociągów PKP Intercity podróżni bardzo wysoko ocenili poczucie bezpieczeństwa w pociągu – wskaźnik satysfakcji w tej kategorii wyniósł 83 p.p (obliczany jako różnica między procentem pasażerów wskazujących najwyższe oceny a tymi wskazujące najniższe). Od 2013 roku satysfakcja z bezpieczeństwa w pociągu wzrosła aż o 45 p.p. (wówczas wyniosła zaledwie 38 p.p.).

Exit mobile version