– Dbając o prosty język, pracujemy na zaufanie klientów. Troszczymy się, żeby kierowane do nich informacje były zrozumiałe. Na to stawiamy, szkoląc naszych pracowników i temu służyła nagrodzona konferencja Biura Prostego Języka PZU. Zgromadziła rekordową liczbę ponad 1600 pracowników PZU. Cieszymy się, że zdobyła też uznanie tak wymagającej i krytycznej branży, jak branża eventowa. – mówi członkini Zarządu PZU Życie Dorota Macieja.
Konferencji towarzyszyła debata na temat zleconego przez PZU sondażu na temat prostego języka, z którego wynika z niego, że 89 proc. Polaków oczekuje od firm prostych i zrozumiałych informacji. Wiedzą i doświadczeniami dzielili się językoznawcy z Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego i Instytutu Języka Polskiego Uniwersytetu Warszawskiego, z którymi współpracuje Biuro Prostego Języka PZU, a także specjaliści w dziedzinie relacji z klientem. Swoją premierę miał oryginalny klip, w którym operowy artysta, przy podniosłej muzyce IX Symfonii Beethovena, w żartobliwy sposób przekonywał do posługiwania prostą polszczyzną: „znów ten ASAP, fakap, bekap, szlag by trafił korpo-slang”, „skończmy babrać się w tych kejsach – zrozumiemy się na bank”.
– Motywem konkursu MP Power Awards jest siła przebicia. Sukcesem będzie, jeśli z ideą prostej i zrozumiałej komunikacji przebijemy się jak najszerzej i znajdziemy także coraz więcej naśladowców na rynku. Nagroda daje taką nadzieję – mówi dyrektor Biura Prostego Języka PZU Piotr Bugajski.
Nagrodę w konkursie MP Power Awards w kategorii Edukacja Online odebrała agencja Plej, która zorganizowała dla PZU konferencję Biura Prostego Języka. Organizowany od 2012 roku konkurs ma promować najbardziej profesjonalne przedsięwzięcia branży eventowej.
PZU to jedyny w Polsce ubezpieczyciel, który uzyskał aż cztery „Certyfikaty prostej polszczyzny”. To znak jakości wydawany przez Pracownię Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego, który świadczy o umiejętności jasnego, prostego i czytelnego komunikowania się z klientami. PZU jako pierwsza komercyjna instytucja podpisał również „Deklarację na rzecz upraszczania języka”, której inicjatorem jest Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.
O językowe standardy w komunikacji z klientami i w korespondencji wewnętrznej dba w ramach PZU Biuro Prostego Języka. Upraszcza pisma i opracowuje ich szablony, prowadzi szkolenia dla pracowników, wydaje poradniki językowe, popularyzuje zasady prostej polszczyzny w mediach oraz podczas konferencji i webinarów.