PZU najcenniejszą polską marką finansową

PZU na pierwszym miejscu wśród instytucji finansowych w XV edycji prestiżowego Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek „Rzeczpospolitej”. Wartość samej marki ubezpieczyciela wyceniono na ponad 3,3 mld zł.

– Blisko stuletnia marka PZU, tak mocno związana z historią Polski i losami naszych rodaków, dziś jest znakiem bardzo nowoczesnego, skutecznego i ambitnego biznesu w skali europejskie. Dla Polaków to synonim jakości, gwarancja bezpieczeństwa, stabilności i najlepszej obsługi – mówi prezes PZU dr hab. Beata Kozłowska-Chyła.

Ranking Najcenniejszych Polskich Marek 2021 powstał na podstawie badań przeprowadzonych wspólnie przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” oraz ekspertów z Akademii Finansów i Biznesu Vistula. W jubileuszowej 15. edycji oceniono 220 polskich marek, z których wartość każdej musiała wynosić co najmniej 10 mln. zł.

Markę PZU wyceniono na ponad 3,3 mld zł, co daje jej szóste miejsce w rankingu, ale pierwsze wśród banków, ubezpieczycieli i wszystkich innych instytucji finansowych. Eksperci docenili m.in. dobre wyniki finansowe Grupy PZU w ubiegłym roku, osiągnięte pomimo pandemii, jej mocną pozycję lidera na rynku ubezpieczeń, ale też szybki rozwój oferty zdrowotnej, inwestycyjnej. Pod uwagę wzięto również ogromne zaangażowanie PZU w walkę z COVID-19 oraz liczne programy prewencyjne, społeczne i charytatywne, na które spółki PZU w ub.r. przeznaczyły blisko 80 mln zł.

 – Pozycja finansowego lidera w tej edycji rankingu jest szczególnie cenna. To dla mnie potwierdzenie, że PZU w obliczu wielkiego kryzysu dobrze zdał test z rynkowej oraz społecznej odpowiedzialności. Wyznaczyliśmy nowe standardy i mamy zamiar nadal nadawać ton również w świecie po pandemii – dodaje Beata Kozłowska-Chyła.

Marka PZU należy do najlepiej rozpoznawalnych, znanych praktycznie każdemu Polakowi. Tylko w Polsce Grupa PZU ma ok. 22 mln klientów, w tym 16 mln klientów ubezpieczeniowych. Jesteśmy liderem rynku ubezpieczeniowego oraz znajdujemy się w ścisłej czołówce na rynkach usług bankowych, inwestycyjnych, opieki zdrowotnej. W ogłoszonych 27 maja br. wynikach za pierwsze trzy miesiące 2021 r. PZU może pochwalić się najwyższym od 3 lat zyskiem netto za pierwszy kwartał – to 897 mln zł, czyli o prawie 700 proc. więcej rok do roku.

Podczas gali 15. Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek prezes PZU dziękowała redakcji i ekspertom „Rzeczpospolitej” za nagrodę, naszym klientom i akcjonariuszom za zaufanie jakim obdarzają PZU, a pracownikom za ich zaangażowanie i profesjonalizm. – Dzięki wam wszystkim taka praca ma sens – podsumowała Beata Kozłowska-Chyła.

PZU przewodzi największej grupie finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Działa ona w pięciu krajach: w Polsce, Estonii, na Litwie, Łotwie i Ukrainie, a jej skonsolidowane aktywa sięgają 400 mld zł. Na czele Grupy stoi PZU SA, którego tradycje sięgają roku 1803, kiedy na ziemiach polskich powstało pierwsze towarzystwo ubezpieczeniowe.

Exit mobile version