Multidokument, krótsze wizyty i jeden, elektroniczny podpis klienta. Torby mobilnych likwidatorów chudsze o prawie 10 kilogramów. Lżej także środowisku. To tylko część korzyści, które niesie nowa aplikacja przygotowana przez ERGO Hestię dla mobilnych likwidatorów.
– Od 25 maja rzeczoznawcy ERGO Hestii korzystają z Mobilnej Likwidacji Szkód (MLS). System obejmuje obsługę wszystkich zleceń realizowanych w obszarze mobilnym, nawet oceny ryzyka i termowizji – tłumaczy Mirosław Krzewiński, zastępca dyrektora ds. Mobilnej Obsługi Szkód w ERGO Hestii. – Aplikacja świetnie się sprawdza zwłaszcza w czasie pandemii, ponieważ umożliwia obsługę szkód podczas wizji uszkodzonego mienia w obecności klienta z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, a wykorzystanie różnych kanałów autoryzacji informacji nie wymaga bezpośredniej interakcji między klientem a rzeczoznawcą mobilnym.
Bez teczki dokumentów
Do tej pory rzeczoznawcy podczas likwidacji musieli mieć przy sobie mnóstwo dokumentów. Zestaw informacji, klauzule, oświadczenia… Na każdym z nich klient musiał się podpisać. Teraz wszystko znajduje się w jednym elektronicznym multidokumencie. To bardzo duże ułatwienie dla klienta, bo podpisać się musi tylko raz, elektronicznie, na telefonie lub tablecie.
Pierwszy tydzień działania MLS dowodzi, że likwidacja szkody odbywa się znacznie sprawniej, a spotkanie z rzeczoznawcą daje lepsze efekty. Podczas spotkania klient wykonuje mniej czynności, a jego spotkanie z rzeczoznawcą mobilnym trwa krócej niż dotychczas. Dane z podpisanego e-dokumentu trafiają do systemu obsługi szkód. Dzięki temu, rzeczoznawca i klient mają do nich błyskawiczny dostęp.
Aplikacja dobra na… kręgosłup
Wcześniej torba rzeczoznawcy mobilnego była bardzo ciężka. Wypełniały ją nie tylko druki, formularze i dokumenty dostosowane do różnych rodzajów szkód. Rzeczoznawcy korzystali również z urządzeń dodatkowych, takich jak aparat fotograficzny czy przenośna drukarka. Dzisiaj to przeżytek. Dzięki aplikacji MLS stały się one niepotrzebne. Wykorzystanie technologii oraz zastosowane uproszczenia sprawiły, że waga torby rzeczoznawcy mobilnego spadła z 13 kg do zaledwie 3,5 kg.
Dzięki nowemu rozwiązaniu praca rzeczoznawcy nie stała się tylko bardziej komfortowa, ale również szybsza. Spotkania trwają znacznie krócej, dzięki czemu rzeczoznawca mobilny może odwiedzić więcej klientów w ciągu jednego dnia.
– Tworząc system MLS zadbaliśmy o dobrą organizację procesów i zrównoważony rozwój – mówi Izabela Chabrowska, dyrektor ds. Obsługi Procesów w Biurze Operacji i Likwidacji Szkód. – Wystarczy raz wprowadzić dane, by wielokrotnie na nich pracować. Wykorzystujemy nowoczesne rozwiązania technologiczne do odczytu danych (kod Aztec), stosujemy narzędzia do automatycznej anonimizacji dokumentów oraz optymalnej orientacji sfotografowanych dokumentów Aplikacja pozwala nam zrezygnować z aparatów fotograficznych i przenośnych drukarek. Praktycznie do zera ograniczamy zużycie papieru, co ma pozytywny wpływ na środowisko.