1 na 20 dorosłych Polaków usłyszało diagnozę nowotworu. Chorych systematycznie przybywa, a według szacunków Narodowej Strategii Onkologicznej, między 2020 a 2025 rokiem zachorowania mogą wzrosnąć nawet o 15 proc. Dlatego Nationale-Nederlanden konsekwentnie kontynuuje działania, które mają skłonić Polaków do refleksji nad zabezpieczeniem finansowym na wypadek nowotworu. Z tego względu do 12 listopada w telewizji będą emitowane spoty reklamowe ubezpieczyciela, zaś działania contentowe oraz aktywność w mediach społecznościowych potrwają do 30 listopada. Całość poprzedza sonda „Co subskrybujesz co miesiąc?” zrealizowana wspólnie z redakcją Onet.
Zdrowie czy rozrywka – co jest ważniejsze?
Główną oś kampanii stanowi spot wizerunkowo-produktowy „Telefon mam ubezpieczony. A Was?”. Prowokuje on do refleksji nad hierarchią wartości. W materiale nastolatka zwraca się do swoich rodziców dającym do myślenia pytaniem – ukazuje im, że pamiętają o rzeczach materialnych, a zarazem zapominają o czymś ważniejszym, czyli własnym zdrowiu. To nie przypadek, że ubezpieczyciel zdecydował się oddać głos nastolatce. Z badań, które przeprowadziła marka, wynika, że blisko 90 proc. rodziców z uwagą słucha swoich dzieci i potrafi być zaskoczonych ich wiedzą czy trafnością oceny.
Spotom produktowym w telewizji i digitalu towarzyszą działania contentowe oraz komunikacja w mediach społecznościowych, przez które marka zachęca do „subskrypcji” ubezpieczenia na wypadek nowotworu.
Poprzez naszą najnowszą kampanię po raz kolejny chcemy skłonić Polaków do tego, aby zadbali o profilaktykę finansową i odpowiednio się zabezpieczyli, również na wypadek chorób nowotworowych. Z badań przeprowadzonych na nasze zlecenie wynika, że tylko jedna trzecia Polaków ma wykupione indywidualne ubezpieczenie na życie. Zdecydowanie więcej osób natomiast ubezpiecza rzeczy materialne. Troszczymy się też o to, by mieć dostęp do produktów i usług, które dostarczą rozrywkę i materialne korzyści. Większość z nas ma np. wykupionych kilka subskrypcji na serwisy streamingowe, muzyczne, catering czy siłownię. Jednocześnie o zdrowiu i bezpieczeństwie finansowym często myśli dopiero w sytuacji, gdy coś się wydarzy.
Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektorka ds. komunikacji marketingowej i marki w Nationale-Nederlanden
Inwestycja w najważniejszą subskrypcję
W percepcji Polaków szansa na zachorowanie wydaje się niewielka i w dodatku oddalona w czasie. Wydaje nam się, że ten problem nas nie dotyczy. Poprzez nasze działania po raz kolejny chcemy przypomnieć rodzicom, że o bezpieczeństwie finansowym warto pomyśleć wcześniej, a nie dopiero w momencie, gdy choroba stanie się faktem. To jest łatwiejsze niż może się wydawać i może kosztować niewiele więcej niż opłata za kolejną platformę streamingową. Wystarczy zasubskrybować pRAKtyczną pomoc, czyli zdecydowanie ważniejszą życiową subskrypcję, która zapewni wsparcie przy zachorowaniu na nowotwór.
Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektorka ds. komunikacji marketingowej i marki w Nationale-Nederlanden
Działania promocyjne są prowadzone od 16 października w telewizji, Internecie i social mediach marki oraz w kanałach wybranych influencerów parentingowych. Kampania w telewizji, obejmująca spoty, potrwa do 12 listopada, zaś aktywności w digitalu będą kontynuowane do 30 listopada.
Projekt został zrealizowany we współpracy z agencją Brasil. Za przygotowanie materiałów video odpowiada agencja filmowa Prime Time. Zakup mediów zrealizował dom mediowy Wavemker, a działania w mediach społecznościowych prowadzi Bluecloud Interactive.