Osiągnięcie liczby aktywowanych aplikacji na poziomie 1 miliona było możliwe dzięki kilku kamieniom milowym w rozwoju IKO: udostępnieniu klientom pod koniec 2015 roku zupełnie nowej wersji aplikacji z uproszczonym procesem aktywacji, wprowadzeniu płatności zbliżeniowych HCE (NFC), wsparciu sprzedaży IKO przez doradców w oddziałach w całej Polsce, czy wreszcie dzięki udostępnieniu zrewitalizowanego mobilnego serwisu iPKO, który zachęca do korzystania z aplikacji mobilnej. Dzięki tym działaniom średni dzienny poziom aktywacji aplikacji IKO wzrósł z około 500 do 3000. Przed rokiem Bank mógł się pochwalić niespełna 400 tysiącami aktywacji aplikacji IKO, pod koniec 2016 roku przekroczył 1 milion.
– Milion aktywacji to ogromne osiągnięcie nie tylko na rynku finansowym, ale w ogóle na rynku aplikacji mobilnych w Polsce. O naszym sukcesie świadczy również fakt, że IKO jest najlepiej oceniane wśród aplikacji bankowych w trzech największych sklepach z aplikacjami – podkreśla Michał Macierzyński, Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.
Koncepcja aplikacji mobilnej narodziła się w PKO Banku Polskim na przełomie 2011 i 2012 roku, a już w marcu 2013 roku Bank udostępnił klientom IKO. Od tego momentu aplikacja jest nieustannie doskonalona, odpowiadając na potrzeby klientów oraz zmieniające się otoczenie rynkowe. Jeszcze w 2013 roku IKO stało się podstawą budowy międzybankowego, powszechnego standardu płatności mobilnych BLIK obejmującego dziś swym zasięgiem ok. 60 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych.