Akcelerator ING

Małgorzata Jarczyk-Zuber, Dyrektor Centrum Innowacji
Małgorzata Jarczyk-Zuber, Dyrektor Centrum Innowacji

Jednym z wyraźnych trendów w bankowości jest współtworzenie nowych produktów i usług wspólnie z klientami. To wymaga zmiany sposobu myślenia i działania. Dlatego ING Bank Śląski uruchomił akcelerator – specjalny program, który powstał by przyśpieszyć wdrażanie innowacyjnych produktów i usług, odpowiadających na realne potrzeby klientów.

„Akcelerator ING to pierwszy tego typu program w ING Banku Śląskim. Do podstawowych zasad pracy w nim należą autonomia działania, weryfikacja założeń z klientami oraz wsparcie ze strony banku. To miejsce, w którym zespoły pracują podobnie jak startupy, przy wsparciu ekspertów z Grupy ING oraz zewnętrznych  ekspertów, w tym service designera i growth hackera” – powiedziała Małgorzata Jarczyk-Zuber, Dyrektor Centrum Innowacji.

Jak to wygląda w praktyce?

Jedno piętro centrali banku w Warszawie zamieniono w laboratorium innowacji. W pełni oddelegowani pracownicy banku projektują i tworzą tu produkty, które odpowiadają na realne potrzeby klientów. W praktyce to cztery małe i niezależne, interdyscyplinarne zespoły, każda pracująca nad wybranym wezwaniem. W akceleratorze najważniejsza jest nauka sama w sobie i rozwój ludzi, którzy są zaangażowani w program. Ta zmiana w myśleniu jest kluczowym sukcesem naszej firmy. Wierzymy, że firmy, które obserwują trendy konsumenckie, technologiczne i regulacyjne i reagują na nie proaktywne zbudują stałą przewagę konkurencyjną i długotrwałe relację z klientami” – dodała Małgorzata Jarczyk-Zuber.

Prace zostały podzielone na kilka etapów – pierwszy z nich to „Odkrywanie”. Tutaj uczestnicy koncentrowali się na tym, co się dzieje wokół. Jak zachowują się klienci, jakie są trendy technologiczne, co zmienia się w regulacjach.

Kolejny etap to „Potwierdzenie problemu” czyli sprawdzenie  z jakimi dzisiaj wyzwaniami spotykają się klienci. Członkowie akceleratora zamieniają biurka na spotkania i rozmowy z klientami, w oddziałach, na ulicy, w firmach i w mediach społecznościowych.

Wszystkie te eksperymenty są po, aby w kolejnym etapie „Dopasowanie produktu” odpowiedzieć sobie na pytanie, do kogo kierować rozwiązania i jaką unikalną propozycję można im przedstawić.

Finalnym celem w akceleratorze jest zbudowanie MVP czyli “produkt posiadający tylko kluczowe funkcjonalności”.

Po zakończeniu każdego etapu wyniki prac są prezentowane sponsorom i członkom Zarządu Banku. A na koniec programu, podczas Demo Day, podejmowana jest decyzja czy dane rozwiązanie zostanie wdrożone czy też nie.

 

 

 

Exit mobile version