Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium:
Rok 2016, podobnie jak kilka ubiegłych lat, był dla nas rokiem innowacji. Zrobiliśmy kolejny ogromny krok w rozwoju bankowości mobilnej. Rozszerzyliśmy naszą aplikację mobilną o wiele innowacyjnych funkcji, często wdrażaliśmy je jako pierwsi czy jedyni na rynku. Stworzyliśmy m.in. pierwsze w Polsce ubezpieczenie komunikacyjne oferowane w komórce, w którym wykorzystaliśmy technikę skanowania danych z dowodu rejestracyjnego pojazdu. Udostępniliśmy kolejne rozwiązanie z użyciem biometrii – transakcje 3D Secure potwierdzane odciskiem palca, płatności HCE, dzięki którym klienci płacą telefonem jak kartą zbliżeniową, oraz wiele innych.
Możemy obecnie powiedzieć, że biometria wyznacza kierunek rozwoju aplikacji i płatności mobilnych, zarówno z punktu widzenia funkcjonalności, jak i bezpieczeństwa. Bez wątpienia technologia ta sprawi, że płatności elektroniczne staną się jeszcze bardziej wygodne i bezpieczne, co w znacznym stopniu wpłynie na ich popularność. Stale weryfikujemy potencjalne możliwości wykorzystywania biometrii i testujemy różne rozwiązania w bankowości mobilnej, w tym wykorzystanie biometrii głosowej (Biometrycznego Hasła Głosowego) jako nowej metody autoryzacji.
Najważniejsze projekty 2016:
Pierwsze w Polsce ubezpieczenie komunikacyjne oferowane w komórce przez bank
Zakup ubezpieczenia jest możliwy w aplikacji mobilnej, systemie internetowym Millenet lub z wykorzystaniem obu kanałów jednocześnie, Po zeskanowaniu kodu z dowodu rejestracyjnego (za pomocą aplikacji mobilnej), dane pojazdu uzupełniają się automatycznie i, co unikatowe na rynku, pojawiają się i w aplikacji mobilnej, i w Millenecie. Pierwszym partnerem Banku Millennium w nowym projekcie jest Grupa ERGO Hestia z markami mtu24.pl, You Can Drive oraz ERGO Hestia.
3D Secure z odciskiem palca
Dodatkowo w nowej wersji aplikacji pojawiły się też powiadomienia push o transakcjach dokonanych na koncie oraz operacjach realizowanych kartami, a posiadacze Android Wear mogą już korzystać z aplikacji banku na swoich zegarkach.
HCE, czyli zbliżeniowe płatności telefonem
Klienci, którzy utworzą w aplikacji Mobilną kartę Mastercard, mogą zapłacić telefonem wszędzie tam, gdzie są akceptowane płatności zbliżeniowe Mastercard, czyli w około 6 mln terminali płatniczych na całym świecie. Wystarczy odblokować i przyłożyć telefon do terminala płatniczego, tak samo jak w przypadku płatności tradycyjną kartą zbliżeniową. Aktywacja wirtualnej karty oraz korzystanie z usługi są bezpłatne. Wydana w aplikacji karta jest ważna 4 lata. Usługa realizowana jest we współpracy z Mastercard.
Błyskawiczne „Zakupy bez kodu” BLIKIEM
Bilety miejskie i parkingowe w aplikacji mobilnej
W 2016 Bank Millennium pracował nad udostępnieniem w aplikacji mobilnej możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz biletów parkingowych. Usługa została udostępniona w pierwszych dniach 2017 roku. Pasażerowie komunikacji miejskiej mogą teraz wygodnie kupić bilet, skasować go i okazać do kontroli w telefonie. Kierowcy pojazdów natomiast zapłacą w aplikacji za faktyczny czas parkowania, bez konieczności płacenia z góry jak w parkometrze.
Korzystanie z usługi jest bardzo proste. Użytkownik może zalogować się do aplikacji i wybrać z menu opcję Bilety i parkomaty. Aby kupić bilet komunikacji miejskiej, należy wybrać miasto, przewoźnika i typ biletu, skasować bilet w aplikacji i np. ustawić go jako wigdet przed zalogowaniem, co pozwala na jego wygodne okazanie podczas kontroli biletów, Usługa jest bezpłatna.
Inne
Warto też wspomnieć, że Bank Millennium jako pierwszy w Polsce udostępnił w swojej aplikacji możliwość brania pożyczek, logowanie odciskiem palca czy funkcje rozszerzonej rzeczywistości. Cały czas usprawniamy standardowe funkcje: zarządzanie produktami Klienta, powiadomienia o transakcjach, wykonywanie transakcji (przelewy, spłata karty, doładowania), sprawdzanie historii operacji czy lokalizacja oddziałów i bankomatów.