APLIKACJA MOBILNA BANKU MILLENNIUM – DYNAMICZNY ROZWÓJ W 2016 ROKU

Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej
Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej

Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium:

Rok 2016, podobnie jak kilka ubiegłych lat, był dla nas rokiem innowacji. Zrobiliśmy kolejny ogromny krok w rozwoju bankowości mobilnej. Rozszerzyliśmy naszą aplikację mobilną o wiele innowacyjnych funkcji, często wdrażaliśmy je jako pierwsi czy jedyni na rynku. Stworzyliśmy m.in. pierwsze w Polsce ubezpieczenie komunikacyjne oferowane w komórce, w którym wykorzystaliśmy technikę skanowania danych z dowodu rejestracyjnego pojazdu. Udostępniliśmy kolejne rozwiązanie z użyciem biometrii – transakcje 3D Secure potwierdzane odciskiem palca, płatności HCE, dzięki którym klienci płacą telefonem jak kartą zbliżeniową, oraz wiele innych.

Możemy obecnie powiedzieć, że biometria wyznacza kierunek rozwoju aplikacji i płatności mobilnych, zarówno z punktu widzenia funkcjonalności, jak i bezpieczeństwa. Bez wątpienia technologia ta sprawi, że płatności elektroniczne staną się jeszcze bardziej wygodne i bezpieczne, co w znacznym stopniu wpłynie na ich popularność. Stale weryfikujemy potencjalne możliwości wykorzystywania biometrii i testujemy różne rozwiązania w bankowości mobilnej, w tym wykorzystanie biometrii głosowej (Biometrycznego Hasła Głosowego) jako nowej metody autoryzacji.

Najważniejsze projekty 2016:

Pierwsze w Polsce ubezpieczenie komunikacyjne oferowane w komórce przez bank

Dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu klienci mogą teraz kupić ubezpieczenie komunikacyjne OC/AC oraz Assistance, NNW i ubezpieczenia szyb w pełni online w aplikacji mobilnej oraz w systemie transakcyjnym Millenet. Proces zakupu jest w pełni autorski. Bank Millennium jako pierwszy bank na rynku wykorzystuje w nim technikę skanowania kodu graficznego Aztec z dowodu rejestracyjnego pojazdu.

Zakup ubezpieczenia jest możliwy w aplikacji mobilnej, systemie internetowym Millenet lub z wykorzystaniem obu kanałów jednocześnie, Po zeskanowaniu kodu z dowodu rejestracyjnego (za pomocą aplikacji mobilnej), dane pojazdu uzupełniają się automatycznie i, co unikatowe na rynku, pojawiają się i w aplikacji mobilnej, i w Millenecie. Pierwszym partnerem Banku Millennium w nowym projekcie jest Grupa ERGO Hestia z markami mtu24.pl, You Can Drive oraz ERGO Hestia.

3D Secure z odciskiem palca

Przełomowe w ostatnim czasie było udostępnienie przez Bank Millennium możliwości potwierdzenia odciskiem palca płatności 3D Secure. To usługa wykorzystywana w płatnościach kartami płatniczymi w internecie, realizowana przy użyciu dodatkowego zabezpieczenia. Dotychczas transakcje 3D Secure akceptowane były za pomocą haseł SMS lub kodem PIN. Możliwość zatwierdzania tego typu transakcji odciskiem palca to pierwsze takie rozwiązanie na rynku.

Dodatkowo w nowej wersji aplikacji pojawiły się też powiadomienia push o transakcjach dokonanych na koncie oraz operacjach realizowanych kartami, a posiadacze Android Wear mogą już korzystać z aplikacji banku na swoich zegarkach.

HCE, czyli zbliżeniowe płatności telefonem

Bank Millennium udostępnił usługę, która pozwala płacić smartfonem tak jak kartą zbliżeniową. Usługa działa w oparciu o technologię HCE i umożliwia stworzenie wirtualnej karty płatniczej w aplikacji mobilnej banku. Dzięki temu można szybko i wygodnie płacić bez potrzeby noszenia gotówki czy plastikowej karty.

Klienci, którzy utworzą w aplikacji Mobilną kartę Mastercard, mogą zapłacić telefonem wszędzie tam, gdzie są akceptowane płatności zbliżeniowe Mastercard, czyli w około 6 mln terminali płatniczych na całym świecie. Wystarczy odblokować i przyłożyć telefon do terminala płatniczego, tak samo jak w przypadku płatności tradycyjną kartą zbliżeniową. Aktywacja wirtualnej karty oraz korzystanie z usługi są bezpłatne. Wydana w aplikacji karta jest ważna 4 lata. Usługa realizowana jest we współpracy z Mastercard.

Błyskawiczne „Zakupy bez kodu” BLIKIEM

Klienci Banku Millennium jako pierwsi w Polsce mogą robić „Zakupy bez kodu” BLIKIEM. Ta nowa, błyskawiczna metoda płatności za zakupy w internecie oznacza, że BLIKIEM można już płacić na ekranie komputera, tabletu lub smartfona za pomocą jednego kliknięcia. Jak to działa? Przy dokonywaniu płatności BLIKEM w sklepie internetowym w aplikacji mobilnej banku dostajemy zaproszenie do zapamiętania sklepu lub przeglądarki internetowej. Jeśli skorzystamy z zaproszenia, następnym razem przy dokonywaniu płatności BLIKIEM w sklepie internetowym wystarczy wybrać BLIKA i zatwierdzić płatność w aplikacji mobilnej banku. Usługa jest bezpłatna.

Bilety miejskie i parkingowe w aplikacji mobilnej

W 2016 Bank Millennium pracował nad udostępnieniem w aplikacji mobilnej możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz biletów parkingowych. Usługa została udostępniona w pierwszych dniach 2017 roku. Pasażerowie komunikacji miejskiej mogą teraz wygodnie kupić bilet, skasować go i okazać do kontroli w telefonie. Kierowcy pojazdów natomiast zapłacą w aplikacji za faktyczny czas parkowania, bez konieczności płacenia z góry jak w parkometrze.

Korzystanie z usługi jest bardzo proste. Użytkownik może zalogować się do aplikacji i wybrać z menu opcję Bilety i parkomaty.  Aby kupić bilet komunikacji miejskiej, należy wybrać miasto, przewoźnika i typ biletu, skasować bilet w aplikacji i np. ustawić go jako wigdet przed zalogowaniem, co pozwala na jego wygodne okazanie podczas kontroli biletów, Usługa jest bezpłatna.

Inne

Warto też wspomnieć, że Bank Millennium jako pierwszy w Polsce udostępnił w swojej aplikacji możliwość brania pożyczek, logowanie odciskiem palca czy funkcje rozszerzonej rzeczywistości. Cały czas usprawniamy standardowe funkcje: zarządzanie produktami Klienta, powiadomienia o transakcjach, wykonywanie transakcji (przelewy, spłata karty, doładowania), sprawdzanie historii operacji czy lokalizacja oddziałów i bankomatów.

Exit mobile version