Jednymi z najważniejszych czynników, które budują zaufanie konsumenta do marki są jej siła i rozpoznawalność. Wysoki poziom zaufania konsumentów przyczynia się do zwiększenia wartości marki, a Visa jest jedną z najbardziej wartościowych marek na świecie – znajdujemy się w pierwszej piątce rankingu Brand Z[1], zestawienia stu najbardziej wartościowych globalnych marek. Zaufanie do marki Visa potwierdzają również wyniki lokalnych badań – w ostatnich latach cztery razy z rzędu Visa otrzymała tytuł „Marka Godna Zaufania”[2], przyznawany przez polskich przedsiębiorców.
Stale wzmacniamy zaufanie konsumentów do marki Visa dzięki szeroko zakrojonym kampaniom marketingowym skierowanym do różnych grup odbiorców. Doskonałą platformą do budowania rozpoznawalności marki jest sport. Miliony ludzi na całym świecie pasjonują się zmaganiami sportowców, śledzą wyniki swoich ulubionych reprezentacji, drużyn i poszczególnych zawodników. Visa jest obecna na globalnych, sportowych wydarzeniach, które silnie angażują emocje odbiorców. Jesteśmy dumnym partnerem m.in. Mistrzostw Świata Kobiet FIFA 2019, Mistrzostw Świata w piłce nożnej FIFA 2018, Mistrzostw Świata w piłce nożnej FIFA U-20 oraz Ligi Mistrzyń UEFA. Co więcej, w 2018 r. w ramach wsparcia kobiecego futbolu Visa podpisała przełomową, siedmioletnią umowę sponsorską z UEFA.
Wieloletni partner FIFA, UEFA i Igrzysk Olimpijskich
Międzynarodowe imprezy sportowe są dla nas nie tylko okazją do wspierania sportowców czy kontaktu z konsumentami, ale również platformą do mówienia o tym co dla nas ważne. W zeszłym roku odbyły się we Francji Mistrzostwa Świata Kobiet FIFA. Turniej ten był dla nas nie tylko okazją do popularyzowania dynamicznie rozwijającej się dyscypliny, jaką jest kobieca piłka nożna. Dzięki niemu oraz kampanii „One moment can change the game”, Visa zwróciła uwagę na tak ważne kwestie, jak akceptacja i poczucie sprawczości, które potrafią odmienić nasze życie oraz wzmocnienie pozycji kobiet w społeczeństwie. W lokalnej odsłonie kampanii wzięła udział Martyna Wojciechowska. Ponadto międzynarodowe wydarzenia sportowe dają nam możliwość do zaprezentowania najbardziej innowacyjnych rozwiązań dedykowanych cyfrowym płatnościom.
Bardzo ważnym okresem, w kontekście realizowanych przez Visa działań marketingowych, są Igrzyska Olimpijskie, które są największym wspieranym przez nas wydarzeniem sportowym. Od ponad 30 lat wspieramy Ruch Olimpijski, Narodowe Komitety Olimpijskie, reprezentacje narodowe i pojedynczych sportowców. Visa jest Globalnym Partnerem Technologii Płatniczych Igrzysk Olimpijskich oraz od 2003 r. pierwszym i najdłużej udzielającym wsparcia Globalnym Partnerem Technologii Płatniczych Igrzysk Paraolimpijskich.
W ramach dodatkowego wsparcia sportowców, w 2000 r. zainaugurowaliśmy specjalny program – Team Visa. Zawodnicy, którzy do niego należą otrzymują od Visa wsparcie w postaci m.in. sprzętu oraz potrzebnych zasobów. Team Visa to ucieleśnienie idei ponadnarodowej reprezentacji złożonej z ludzi, tworzących wspólnotę zjednoczoną wokół wspólnych wartości takich jak tolerancja, otwartość i szlachetna rywalizacja w sporcie. Polscy olimpijczycy, którzy na przestrzeni lat tworzyli Team Visa to: Marek Plawgo, Paweł Wojciechowski, Otylia Jędrzejczak, Natalia Partyka i Kamil Stoch. Podczas Igrzysk Olimpijskich w Tokio naszymi reprezentantami będą jeżdżąca na deskorolce Amelia Bródka, wspinacz sportowy Marcin Dzieński oraz parakajakarka Katarzyna Kozikowska.
Visa Sensory Branding sposobem na budowanie zaufania konsumenta do cyfrowych płatności
Międzynarodowe imprezy sportowe nie są jedynym sposobem na budowanie zaufania konsumentów do marki Visa i płatności cyfrowych. Tak naprawdę okazją do tego jest każda transakcja realizowana kartą Visa. Dlatego stworzyliśmy Visa Sensory Branding – identyfikację sensoryczną marki Visa. Pozwala ona na to, by doświadczeniu płatniczemu z Visa towarzyszyły wrażenia dźwiękowe i dotykowe oraz animacja. W cyfrowym świecie coraz bardziej wypełnionym komendami głosowymi, urządzeniami podłączonymi do sieci i samoobsługowymi punktami sprzedaży, identyfikacja sensoryczna stwarza u konsumentów dodatkowe poczucie bezpieczeństwa. Przekłada się to również na postrzeganie wydawców kart, agentów rozliczeniowych oraz sklepów. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Visa aż 90% konsumentów, którzy zetknęli się z identyfikacją sensoryczną Visa, bardziej ceni bank, który wydał ich kartę.[3]