Gra edukacyjna online „Bitwa o Neta”

PKO Bank Polski lider bankowości mobilnej i udostępniania poprzez systemy bankowe dostępu do e-administracji odpowiedzialnie podchodzi do pogłębiania kompetencji cyfrowych społeczeństwa. Udostępniając młodym bankowość internetową i mobilną podejmuje działania edukacyjne poświęcone również cyberbezpieczeństwu, ich elementem jest edukacyjna online „Bitwa o Neta”.

Powstała z myślą o młodzieży w wieku 13-16 lat, ale sprawdzić się w tej rozgrywce powinien każdy Internauta. Bitwa o Neta” to kompilacja mikrogier, czyli kilkusekundowych, prostych zadań, które gracze rozgrywają jedno po drugim, na ekranach swoich smartfonów. W niewymuszony i atrakcyjny dla młodych sposób gra porusza ważne aspekty związane z codziennym „surfowaniem” po internecie, takie jak: jak konieczność ochrony swoich danych osobowych, instalacja programów antywirusowych na urządzeniach czy otwieranie załączników wiadomości z nieznanych źródeł. Grający stają się adeptami Akademii Cyberbezpieczeństwa, w której zdobywają wiedzę i umiejętności niezbędne do tego, by uratować Internet. Swój wynik mogą zapisać w rankingu lub udostępnić znajomym. Zawsze jednak warto dokładnie przeczytać komunikat przed publikacją – na nieuważnych graczy czekają niespodzianki. Wraz z kolejnymi sukcesami adepta tempo rozgrywki rośnie, a w grze pojawiają się nowe plansze. „Bitwa o Neta” dostępna jest nieodpłatnie poprzez komunikator Messenger (Instant Games) dla wszystkich, którzy pragną stoczyć walkę z cyberzłem i uratować internet.

Dzięki opublikowaniu Bitwy o Neta, PKO Bank Polski zyskał możliwość dotarcia do młodych z ważnym przekazem edukacyjnym. W dłuższej perspektywie czasowej działanie będzie miało również wpływ na wzrost kompetencji cyfrowych w tej grupie wiekowej. Gra odpowiada na bardzo aktualny, społeczny problem, jakim jest brak bezpieczeństwa w sieci, a także na potrzebę walki z nim. Bardzo atrakcyjna wizualnie forma graficzna, przyciągająca uwagę młodej grupy docelowej. Świetne dopasowanie narzędzia, w którym umieszczono grę (Messenger/Instant Games) oraz kampanii wokół gry (Facebook, Instagram) pozwalają na szerokie dotarcie do grupy docelowej

Gra „Bitwa o Neta” została opublikowana na platformie Messenger w październiku 2019 roku. To pierwsze tego rodzaju korporacyjne wykorzystanie Messengera/ Instant Games z zakresu bezpiecznego i świadomego korzystania z internetu przez pokolenie 3.0. Gra „Bitwa o Neta” łączy w sobie jednocześnie elementy rozrywki i edukacji. W tym przypadku, forma przekazywania wiedzy dostosowana została do gustu i sposobu konsumowania treści internetowych przez młodzież w wieku 13-16.

Efektywność akcji mierzona jest za pośrednictwem narzędzi dostarczanych przez serwis Facebook. Od jej udostepnienia w październiku ubiegłego roku dotychczas odnotowano ponad 9,2 tys. kliknięć w link kierujący do gry, ponad 4 mln. wyświetleń komunikatów reklamowych dot. gry i ponad 830 tys. odtworzeń filmu reklamowego.

Gra powstała we współpracy PKO Banku Polskiego z agencją Artegence, odpowiadającej za stworzenie warstwy wizualnej gry oraz mechanizmu jej rozgrywki.

Exit mobile version