ING BANK ŚLĄSKI

Kamila Klajn, Centre of Expertise Lead- produkty inwestycyjne

Oferta z zakresu codziennego bankowania w segmencie masowym w wielu bankach jest bardzo atrakcyjna. Proste warunki zwalniają z podstawowych opłat. Bankowość premium powinna być jeszcze lepsza. Czym zachęcacie Państwo klientów, aby skorzystali z Państwa oferty w tym segmencie? Na czym polega lepsza oferta produktowa w Państwa bankowości osobistej?

Oferta dla klientów Premium w ING Banku jest bliższa ofercie Private Banking niż ofercie standardowej. Proponujemy klientom lepsze warunki konta Active, które przy spełnianiu określonych warunków jest bezpłatne i daje szereg dodatkowych korzyści, jak choćby bezpłatne przelewy ekspresowe czy bezpłatne korzystanie z bankomatów za granicą. Dostępna jest dla nich również Platynowa karta kredytowa z wyższym limitem i bezpłatnymi salonikami na lotniskach. W zakresie oferty depozytowej Klienci Premium mogą skorzystać z wyższych limitów wpłat na Otwarte Konto Oszczędnościowe z bonusowym oprocentowaniem czy Lokaty z Funduszem Premium z podwyższonym oprocentowaniem. Oferujemy im również lokaty na indywidualnie negocjowanych warunkach czy korzystniejsze stawki dla wymiany walut w kantorze.

W zakresie rozwiązań inwestycyjnych klienci mogą korzystać z szerokiej oferty ponad 100 funduszy wszystkich współpracujących z nami TFI. Podstawą naszej oferty Premium jest dedykowana obsługa specjalisty Premium, który pomaga klientom w bankowym świecie.

Doradcy bankowości premium często podkreślają swoją osobę jako atut w tym segmencie pokazując, że klient może obsługiwać się u dedykowanej osoby. To zupełnie inne podejście niż w segmencie masowym, gdzie promowana jest samoobsługa klienta w kanałach zdalnych. Czy zależy Państwu, aby klient bankowości osobistej przychodził do placówki? Czy klient z tego segmentu ma jakieś dodatkowe możliwości w zakresie zdalnej obsługi?

Podstawą bankowania dla wszystkich naszych klientów jest aplikacja mobilna Moje ING, gdzie w łatwy i szybki sposób klient może załatwić większość spraw. Dodatkowo nasi klienci Premium mają do dyspozycji dedykowanego eksperta, który może porozmawiać z klientem w dogodny dla niego sposób: zarówno  w placówce podczas umówionego spotkania, przez telefon, a już niebawem również przez wideo.

Słowo-klucz w bankowości osobistej to „indywidualne podejście”. Na czym ono polega w Państwa bankowości osobistej?

Staramy się indywidualnie podchodzić do wszystkich naszych klientów dedykując im produkty i usługi dostosowane do konkretnych potrzeb, preferencji i sytuacji finansowej. Bank zapewnia klientom spersonalizowane rozwiązania, które najlepiej odpowiadają jego celom i stylowi życia. Dodatkowo dla klientów Premium dedykujemy indywidualną obsługę eksperta w wybranym przez klienta kanale kontaktu. Nasze podejście do obsługi w tym segmencie zakłada personalną relację i współpracą głównie w obszarze oszczędnościowo-inwestycyjnym dostarczając bieżącą wiedzę o rynkach finansowych i aktualnej sytuacji makroekonomicznej.

W segmencie masowym widać dużą konkurencję i walkę o pozyskanie nowego klienta, co pokazują liczne promocje dla nowych klientów. Zjawisko to jest znacznie mniej wyraźne w bankowości osobistej. Czy to cecha charakterystyczna wyższego segmentu czy zabieganie o tego klienta dopiero przed nami?

Klient bankowości osobistej to najczęściej klient, który zaczynał relację z danym bankiem od oferty standardowej. W ING  jest podobnie. Często z oferty Premium zaczynają korzystać nasi wieloletni klienci. To dla nich naturalny, kolejny etap współpracy z bankiem.

To nie wyklucza oczywiście starania się o nowego klienta czy to poprzez ciekawą ofertę czy dedykowaną promocję. Klienci Premium są bardzo świadomi tego co oferuje im rynek, dlatego aby ich pozyskiwać i utrzymywać staramy się na bieżąco ulepszać nasze rozwiązania.

Na ile łatwo jest zostać klientem bankowości osobistej w Państwa Banku będąc już klientem indywidualnym? Czy każdy klient Państwa Banku, który spełnia warunki kwalifikujące go do tego segmentu otrzymuje zaproszenie do bankowości osobistej? Po jakim czasie? Czy jest to proces ciągły czy odbywa się na przykład tylko raz w roku?

Proces wejścia do segmentu Premium jest bardzo prosty i szybki. Klient, który spełnia warunki finansowe tj. posiada 200 tys. aktywów lub 100 tys. w inwestycjach oraz niefinansowe m.in. zgody marketingowe, aktualne oświadczenia podatkowe i dokument tożsamości  – dostaje w Moim ING zaproszenie do Premium. Przyjęcie zaproszenia to zaledwie jedno kliknięcie w aplikacji bankowej a od razu może zacząć korzystać z dedykowanej oferty i obsługi przez specjalistę Premium.

Exit mobile version